کد خبر: ۷۱۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
تعداد بازدید: ۲۴۵
امام جمعه موقت کیش از انجام آمادگی های لازم جهت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در کیش خبر داد.
کیش آماده مراسم معنوی اعتکاف می شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام غلامرضا حقانی، امام جمعه موقت کیش از آماده شدن کیش برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و در این باره گفت: امسال نیز نظیر سال های گذشته مراسم معنوی اعتکاف در کیش برگزار می شود تا علاقمندان به این امر معنوی بتوانند در آن شرکت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه اعتکاف محلی برای رو در رو شدن با خداست و افراد در این مراسم معنوی سعی می کنند که بیشتر به ارتباط با خدای خود بپردازند لذا ما نیز سعی می کنیم که شرایط را برای این امر فراهم کنیم و فضای معنوی تری را برای علاقمندان ایجاد کنیم.

امام جمعه موقت کیش درباره محل برگزاری این مراسم معنوی گفت: این مراسم برای خانم ها در مسجد خاتم الانبیاء(س) و برای آقایان در مسجد اما حسن مجتبی (ع) برگزار می شود لذا کسانی که اقدام به ثبت نام کرده اند می توانند از دوشنبه شب مورخ 21 فروردین ماه و همزمان با ولادت امام علی (ع) آغاز می شود و پنج شنبه 24 فروردین ماه و همزمان با وفات حضرت زینب سلام الله علیها پایان می یابد.

حجت الاسلام حقانی درباره برنامه های روزهای اعتکاف توضیح داد و افزود: در این روزها در فضای معنوی اعتکاف برنامه های مختلفی نظیر: سخنرانی های مذهبی، حلقه های معرفتی، ختم صلوات و قرآن و برنامه های فردی دنبال می شود.

وی در مورد ظرفیت پیش بینی شده برای این مراسم معنوی بیان کرد: با توجه به اینکه ما در سال قبل بالغ بر 500 شرکت کننده در مراسم اعتکاف داشتیم، امسال نیز مراسم را با چنین ظرفیتی پیش بینی کردیم لذا برای پذیرش بانوان در مسجد خاتم الانبیاء ظرفیتی بالغ بر 350 نفر پیش بینی شده و در مسجد امام حسن مجتبی که مختص آقایان است نیز ما 200 نفر را پیش بینی کرده ایم.

امام جمعه موقت کیش درباره تعداد ثبت نام شدگان تا کنون گفت: با توجه به اینکه هنوز گروهی برای ثبت نام مراجعه می کنند هنوز آمار نهایی مشخص نشده است اما ما پیش بینی یک مراسم معنوی با استقبال خوب از سوی کیشوندان را داریم.

شایان ذکر است که مراسم معنوی اعتکاف هر ساله از 13 رجب تا 15 در سراسر کشور برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: