کد خبر: ۷۱۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
تعداد بازدید: ۶۲۶
معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده ایران گفت: دلایل افزایش سن ازدواج را باید در مسایل فرهنگی جست و جو کرد.
دلیل اصلی افزایش سن ازدواج در ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده ایران گفت: دلایل افزایش سن ازدواج را باید در مسایل فرهنگی جست و جو کرد.

عبدالرضا کردی افزود: درحوزه مدیریت فرهنگی در بخش خانواده نیاز است تا با اتکاء به باورهای دینی، روش‌های مذهبی و اعتقادات ایرانی- اسلامی عمل کنیم تا مشکلات فرهنگی در این زمینه برطرف شود.

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج در استان‌هایی چون فارس و خراسان‌رضوی منجر به کاهش طلاق، تسهیل ازدواج و افزایش تحکیم خانواده شده است و در حال حاضر در برخی مراکز تهران نیز این دوره‌ها برپا می‌شود.

کردی تصریح کرد: یکی از دلایل تمایل به تک فرزندی تغییر باور«خدا روزی‌رسان است» به این دیدگاه است که «ما مسوول روزی خود هستیم» و این باورموجب ایجاد ترس از آینده و تامین نیازهای فرزندان شده است.

وی تاکیدکرد: رسانه‌ها باید به منظور کاهش آمار طلاق ، مشکلات مربوط به این آسیب را انعکاس دهند البته منظور از رسانه، شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام نیست.

کردی در پایان با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی شبه‌رسانه هستند، گفت: این شبکه‌ها الگوهای سالمی را ایجاد نکرده‌اند و باید به آنان منسجم‌تر نگریسته شوند تا قابلیت تبدیل به یک رسانه را پیدا کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: