کد خبر: ۷۱۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
تعداد بازدید: ۶۲۲
رییس پلیس راهور ناجا با بیان این که شعار امسال درسفرهای نوروزی «پرهیز ازخطر و آرامش در سفر» است، تاکید کرد: تصادفات رانندگی منجر به فوتی و جرحی در تعطیلات نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافت.
توصیه های رییس راهور برای دور پایانی سفرهای نوروزیبه گزارش خبرداغ ، سردار تقی مهری شامگاه جمعه با تبریک سال 96 و همچنین ایام با برکت ماه رحب افزود:برای داشتن سفر ایمن درطول تعطیلات نوروز تمهیداتی با هماهنگی دستگاه های مختلف انجام شد.

وی ادامه داد: این دستگاه ها شامل سازمان راهداری ،وزارتخانه های راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و کشور ، اورژانس ،هلال احمر ،امداد خودرو ،بیمه ها ،آتش نشانی ،سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ،ستادتسهیلات سفر های نوروزی وقوه قضاییه هستند که طرح ترافیک نوروز از 24 اسفند ماه 1395 با رزمایش درضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز شد .

سردار مهری تصریح کرد: در این طرح از 500هزار نفر از نیروهای دستگاه های نامبرده استفاده شد تا سفر ایمنی برای هموطنان در ایام نوروز فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد:تا امروز - جمعه - 11 فروردین 96 هماهنگی دستگاه ها و تسهیلات ارائه شده خوبی برای هموطنان انجام شد که این امر نشان دهنده تعامل کم نظیر در اجرای طرح ترافیکی درسال 95 تا پایان تعطیلات نوروز 96 است.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین گفت: وضعیت رفت و آمد نوروز 96 درسطح جاده ها در روان بود و گره ترافیکی و معطلی تا به حال وجود نداشت، با وجود این که در سال 95 برای یک میلیون و 800 هزار نفر گواهینامه جدید صادر شدو همچنین بیش از 2 میلیون خودرو و موتور سیکلت جدید دراین مدت شماره گذاری شد اما وضعیت ترافیکی نسبت به سال گذشته بهتر بود.

** موج بازگشت مسافران از دو - سه روز گذشته آغازشده است 
سردار مهری تصریح کرد: موج بازگشت مسافران نوروزی از دو یا سه روز گذشته آغاز شده و شاهد بازگشت هموطنان به شهرهایشان هستیم و در عین حال هم موج دوم سفر نوروزی از روز 6 فروردین شروع شد .

وی در مورد وضعیت ترافیکی جاده ها نیز گفت : در تمام کلان شهرها و مبادی ورودی آنها دارای ترافیک پر حجم است و محور های منتهی به پایتخت مانند هراز ترافیک سنگین و نیمه سنگین دارد .

وی افزود: همچنین محور چالوس به سمت کرج ترافیک نیمه سنگین است ودر برخی از مقاطع نیز سنگین بوده که تردد به سمت پایتخت زیاد است .

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: پلیس توصیه می کند که مسافران سفر خود را به ساعات و روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند و سفر خود را مدیریت کنند .
سردار مهری اضافه کرد: همچنین محور رشت به قزوین نیز دارای ترافیک نیمه سنگین و پر حجم است و محور قم نیز به تهران از این وضعیت برخورداراست و شاهد بازگشت مسافران هستیم .

وی تصریح کرد:هم اکنون شرایط جوی نیز ناپایدار است و برخی از استان های کشور دچار مه گرفتگی هستند مانند محور هزار و برخی از گردنه ها ازجمله هراز شاهد بارش برف هستیم و شرایط جاده ها نیزلغزنده است و همچنین بارش برف و باران را در اکثر محور ها وجود دارد.

رییس پلیس راهور ناجا با یادآوری این که تا پایان تعطیلات دو تا 3 روز زمان داریم، گفت : بنابراین از مردم و مسافران نوروزی خواهش می کنم ضمن مدیریت سفر بازگشت خود را به ساعاتی پایانی موکول نکنند و همان گونه که رفت خود را مدیریت کرده اند،بازگشت خود را نیز مدیریت کنند .
وی تاکید کرد: همچنین مسافران نوروزی به تذکراتی که از سوی پلیس داده می شوند توجه کنند .

** 42درصد تصافات رانندگی عدم توجه به جلو ،خستگی و خواب آلودگی بوده است 
رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد :بیشترین عامل تصادفات رانندگی منجر به فوتی و جرحی شامل 42 درصد ازتصافات ناشی از عدم توجه به جلو ،خستگی و خواب آلودگی بوده است .
سردار مهری خاطر نشان کرد: همچنین 22درصد از تصادفات نیز ناشی ازتخطی از سرعت مطمئنه و غیر مجازبوده است .

وی ادامه داد: 20درصد از تصادفات نیز به دلیل سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده است و 38 درصد نیزشامل واژگونی خودرو است که نشان می دهد که مردم دربازگشت ازسفر دقت بیشتری را باید انجام دهند و هرگاه احساس خستگی داشتند استراحت کنند،چراکه همه تصادفات ناشی از عجله کردن است .

وی با بیان این که شعار امسال درسفر های نوروزی «پرهیز ازخطر و آرامش در سفر» بود ، تاکید کرد: هموطنان و رانندگان در هنگام بازگشت ازسفر های نوروزی با دقت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین رعایت تذکرات پلیس سفر خوبی را تجربه کنند .

**توصیه هایی برای روز طبیعت
سردار مهری همچنین به مردم برای گذراندن یک روزخوب در کنار خانواده در روز طبعیت توصیه کرد که در کلان شهر ها توجه داشته باشند بیشتر از فضاهای بوستان ها و پارک های محله خود استفاده کنندچراکه از نظر ترافیکی شرایط بهتری را خواهند داشت .

وی خاطر نشان کرد: همچنین مسافران با توجه به این که دربرخی ازشهرستان ها شاهد نزولات جوی هستیم با صبر و حوصله رانندگی کنند زیرا در ساعات پایانی روز 13 فروردین شاهد ترافیک خواهیم بود .

وی با بیان این که امیدوارم هموطنان با سپری کردن ایام شاد وخوبی درکنارخانواده های خود برای گذراندن سال جدید نیرو و انرژی کسب کنند، تصریح کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید همه با هم تلاش کنیم تا شاهد آبادانی بیشتر کشور باشیم .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: