کد خبر: ۷۱۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۴۶۷
رئیس جمهوری:
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: راه آهن قزوین - رشت در حال طی کردن مراحل نهایی است و این خط ریلی، امسال به بهره برداری می رسد.
راه آهن قزوین - رشت امسال بهره برداری می شودحجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه سردار جنگل رشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: راه آهن رشت به آستارا نیز از پروژه های مهم است که در رابطه با این خط ترانزیتی، در سفر اخیر به روسیه، با مقامات این کشور صحبت شد. 

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه بندرعباس به مسکو وصل می شود، اظهار کرد: با اجرای این پروژه، بارهای مربوط به شبه قاره هند از این طریق، ترانزیت می شود و شاهد تحول خواهیم بود. 
رئیس جمهوری افزود: در اجرای راه آهن رشت به آستارا، با کشور آذربایجان مشارکت خواهیم داشت و این طرح نیز به زودی آغاز به کار می کند. 
وی با بیان اینکه پروژه های یادشده دو طرح مهم در گیلان است که بایستی دنبال شود، تصریح کرد: با افتتاح این طرح ها ، شاهد تحول به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در این استان خواهیم بود. 
حجت الاسلام روحانی در رابطه با اهداف سفر خود به گیلان اضافه کرد: در این سفر 17 طرح و پروژه در استان به بهره برداری می رسد که در افتتاح پنج طرح، به طور مستقیم حضور می یابم. 
وی خاطرنشان کرد: این طرح ها با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با افتتاح آنها برای سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد می شود. 
رئیس جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال بیان داشت: با توجه به نامگذاری امسال، برای ما مهم است که طرح های اشتغال زا به عنوان اولویت مدنظر قرار گیرد. 
وی همچنین 2 پست اسکله در بندرکاسپین را جزو طرح های مهمی ذکر کرد که امروز افتتاح می شود و افزود: افتتاح این پروژه اهمیت خاصی دارد و موجب شرایط خاص اقتصادی و رونق اقتصادی هم برای منطقه آزاد انزلی و هم استان گیلان خواهد بود. 
در جریان سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، 15 طرح عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح می شود. 
با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است. 
آغاز عملیات اجرایی بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر، بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در منطقه آزاد انزلی، بهره برداری از دو پست اسکله مجتمع بندری کاسپین و نیز افتتاح سه واحد صنعتی تولید ورق های فشرده چوبی ( MDF ، HDF ) فیبرخام و روکش از مهمترین پروژه هایی است که با حضور رئیس جمهوری انجام خواهد شد. 
شماری از وزیران نیز رئیس جمهوری را در سفر به استان گیلان همراهی می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: