کد خبر: ۷۱۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
تعداد بازدید: ۲۹۶
سردار مهری عنوان کرد؛
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس آمار تا روز گذشته، ۷ درصد نسبت به سال گذشته تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی کاهش یافته است.
کاهش ۷ درصدی تصادفات فوتی و خسارتی در نوروز
سردار تقی مهری صبح چهارشنبه در قرارگاه ترافیکی سال ۹۶، اظهار داشت: همان گونه که می‌دانید طرح ترافیکی نوروز با اجرای رزمایش هماهنگ در سطح کشور از ۲۴ اسفندماه سال ۹۵ شروع شد و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرداغ به نقل از مهر، وی ادامه داد: با هماهنگی همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند راهداری، اورژانس، هلال‌احمر و ستاد تسهیلات سفر این طرح به اجرا در آمد و برنامه‌ریزی خوبی شد و حدود ۵۰۰ هزار تن در جاده‌ها برای برقراری امنیت، نظم و تسهیلات به هموطنان مستقر شدند.

سردار مهری افزود: تاکنون شرایط بسیار مطلوب بوده است و این در حالیست که ۲ میلیون خودرو به جاده‌ها اضافه شد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن هم نو گواهینامه هستند.

وی گفت: شاهد کاهش تصادفات فوتی و جرحی در این ایام بوده‌ایم و آمار تا روز گذشته به این ترتیب است که ۷ درصد نسبت به سال گذشته تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی کاهش داشته است.

سردار مهری تصریح کرد: با به‌کارگیری تمام نیروها و توان خود خوشبختانه شرایط تصادفات نسبت به گذشته کاهش داشته و این نشان دهنده این است که مردم قوانین و مقررات را بیشتر رعایت می‌کنند.

وی گفت: یک تفاوتی امسال با سال گذشته داشت که آن هم بحث بارش باران و برف بوده است که هنوز هم در جاده‌ها ادامه دارد؛ البته این نزولات آسمانی باعث کاهش تردد و کاهش مسافرت نشده است.

سردار مهری افزود: استان‌هایی که بیشترین تردد را داشته‌اند شامل استان‌های تهران، مازندران، قم، گیلان، خراسان رضوی هستند که بیشترین حجم تردد را داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور تصریح کرد: آمادگی کامل داریم تا در دور دوم سفرها و برای بازگشت مسافران، اقدامات و تمهیدات لازم را اندیشیده باشیم تا مردم با آرامش از سفرها بازگردند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال ۹۶ با کاهش تصادفات و کاهش تعداد جانباختگان بتوانیم نقش خوبی در اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، زیرا بهترین سرمایه همین جان مردم است.

سردار مهری گفت: چند عامل مهم در تصادفات نقش داشته است که شامل عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی هستند که دلیل ۴۲ درصد تصادفات بوده است، سرعت غیرمجاز با ۲۳ درصد و ۱۸ درصد هم سبقت های غیرمجاز بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: