کد خبر: ۷۱۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۴۶۳
معاون سازمان فضایی کشور با اشاره به آمار‌های جهانی مبنی بر مزایای اصاویر ماهواره‌ای از قرارداد کشور برای مالکیت نخستین ماهواره پیش رفته سنجش از دور خبر داد.
ساخت ماهواره سنجش از دور به سفارش ایرانبه گزارش خبرداغ ، همایون صدر معاون سازمان فضایی کشور ؛ با اشاره بر آخرین گزارش‌های آماری جمع آوری شده در سازمان ملل متحد، بیان کرد: طبق این آمار بالغ بر ۹۵ درصد تصاویر ماهواره‌ای فرصت بهره برداری لازم برایشان نیست و تیم‌های ویژه برای این منظور به آن اختصاص نیافته است. 

وی با تاکید بر برنامه کلیدی ایران در بهره برداری اقتصادی ویژه از داده‌های اطلاعات تصاویر ماهواره‌ای، گفت:: به همین منظور طبق امضای قراردادی در این ارتباط، تا سه سال آینده ایران دارای نخستین ماهواره سنجش از دوری میشود که مالکیت آن مختص کشورمان است. 

معاون سازمان فضایی با اشاره به اجرای دوبرنامه کاملا موازی در این سازمان، تصریح کرد: تولید ماهواره‌های بومی در ایران و همچنین رفع نیاز‌های کشور با خرید یک ماهواره سنجش از دور اساس این برنامه‌ها را شکل می‌دهد که البته علاوه بر آن برای تامین نیازهای ماهواره ایمان تا ۱۴۰۴، برنامه خرید یک ماهواره سنجش از راه دور به طور کامل و قطعی در زمره مهمترین اولویت‌های سازمان قرار گرفت.

صدر ادامه داد: خرید به گونه‌ای است که ماهواره سنجش از دور به سفارش ایران ساخته میشود و در تا آماده شدن آن دانش فنی ساخت این ماهواره به ایران منتقل میشود، زیرا در این مورد هم اکنون تمام مراحل مور نیاز اعم از، طراحی، تست، پرتاپ و کنترل را دراختیار داریم و به زودی برای تیم ویژه‌ای هم برای مدیریت ماهواره سنجش از دور توسط سازمان فضایی، آموزشهای لازم داده می‌شود. 

وی افزود: بنابر این در پروژه خریداری ماهواره هایی همچون سنجش از دور حداقل ۵۰ الی ۶۰ نیروی متخصص نیز به طور فشرده برای کنترل و مدیریت دقیق آن آموزش داده میشوند، زیرا در قبال خرید ماهواره مثلا ۳۰۰ میلیاردی و بعد از قرارگیری آن در فضا باید تیمی متخصص برای هوایت و کنترل آن در نظر گرفته شود تا دچار صدمه و آسیب‌های سنگین و یا غیر قابل جبرانی نشوند. 

صدر اظهار داشت: طبق ماموریتی که ما داشتیم خوشبختانه ماهواره سنجش از دور خریداری و هم اکنون وارد مرحله ساخت شده است و هم اینک در بخش اجرای قرار داد آن با شرکت مربوطه هستیم. 
منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: