کد خبر: ۷۱۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۶۳۶
از روز گذشته به یکباره بر شدت بارش ها به ویژه در مناطق غربی کشور افزوده شد. امروز هم گزارش های سازمان هواشناسی نه تنها بر تکرار شرایط جوی روز گذشته اشاره دارد، بلکه هشدار می دهد که احتمال طغیان رودخانه ها نیز وجود دارد و مسافران باید از آبراهه و رودخانه ها فاصله بگیرند؛ وضعیتی که در مجموع می تواند دشواری های فراوانی را برای مسافران نوروزی، به ویژه آنهایی که به هشدارها توجه نمی کنند، ایجاد کند.
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و تلاش می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، تلاش خواهیم داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذاریم.

به گزارش خبرداغ به نقل از تابناک، روز گذشته آسمان بسیاری از مناطق کشور به ویژه مناطق غربی و شمال غربی کشور ابری شد و بارش برف و باران در بسیاری از محورها مواصلاتی و مناطق جغرافیایی کشور، شرایط دشواری را برای مسافران نوروزی ایجاد کرد. بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده شرایط مذکور البته با شدت بیشتری برای امروز هم صادق است و اضافه بر آن احتمال بروز سیل و طغیان رودخانه ها نیز وجود دارد.

جدا از وضعیت آب و هوایی تقریباً از امروز زمان بازگشت موج اول مسافران آغاز شده است و این مسئله بر خلاف دو روز گذشته که ترافیک در بسیاری از محورهای کشور روان بود، بار ترافیکی جاده های کشور را هم افزایش داده است.

در ادامه جزئیات بیشتری از وضعیت آب و هوایی و ترافیکی کشور مورد اشاره قرار می گیرد. نا گفته پیداست که توجه به این موارد و برنامه ریزی سفر بر اساس آن می تواند نقش مهمی در افزایش ایمنی سفر و تأمین سلامت مسافران نوروزی داشته باشد.

آخرین وضعیت ترافیکی

بنابر آخرین اطلاعات دریافتی، هم اینک محورهای هزار از محدوده های امامزاده هاشم، پلور و لاسم و محور کرج به چالوس از محدوده دهانه جنوبی تونل کندوان با ترافیک سنگین و پرحجم رو به رو است.
جدا از محورهای مذکور که با ترافیک سنگین رو به رو هستند، برخی محورهای مواصلاتی کشور هم مسدود و یا با محدودیت تردد همراه است که توجه به این مسئله برای مسافران این مناطق جغرافیایی الزامی است.

محورهای مسدود و یا دارای محدودیت تردد عبارتند از: محور شمشک به دیزین در استان تهران و البرز، محور پونل به خلخال در استان های گیلان و اردبیل، محور سروآباد به پاوه در استان های کردستان و کرمانشاه، محور اولنگ به شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور فرعی سی سخت به پادنا در استان کهکیلویه و بویراحمد، محور شیراز به جهرم در استان فارس، محور فرعی گنجنامه به تویسرکان در استان همدان، محور استهبان به نی ریز در استان فارس، محور فرعی رودبار به کهنوج و قلعه گنج در جنوب استان کرمان، محور فردوس به گناباد در استان خراسان جنوبی و محور کوهرنگ به مسجد سلیمان در استان چهار محال و بختیاری.

در حال حاضر ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی کشور روان است، اما این موضوع به مثابه نبود مشکل در این محورها نیست و برای اطاع از کیفیت این محورها باید به وضعیت جوی آن منطقه توجه شود؛ اطلاعاتی که در ادامه آمده است.

آخرین وضعیت آب و هوایی

بر پایه گزارش های هواشناسی، هم اینک یک سامانه بارشی فعال در غرب کشور وجود دارد که تاکنون موجب بارش حجم قابل توجهی برف و باران در مناطق غرب و شمال غربی کشور شده است. با حرکت این سامانه به سمت شرق آرام آرام بارش باران در مناطق شرقی کشور نیز ادامه خواهد یافت و البته به دلیل ورود سامانه های جدید بارشی از غرب کشور، روند کنونی تکرار خواهد شد.
جدا از سامانه بارشی غرب کشور، یک سامانه فعال نیز هم اینک در مناطق شمالی و سواحل دریای مازندران قرار دارد که برای این مناطق نیز بارش باران، مواج شدن دریا و افزایش آب رودخانه ها را به همراه خواهد داشت.

موضوع مهمی که نمی توان به آن اشاره نکرد این است که بارش برف و باران آن هم در فصل بهار به دلیل اینکه به سرعت به مسیل ها، آبراهه ها و در نهایت رودها سرازیر می شوند، در یک فاصله زمانی کوتاه به طغیان رودخانه ها و بروز سیل منجر خواهند شد؛ مسئله ای که سازمان هواشناسی کشور نیز به آن اشاره کرده است.
 
بر این اساس به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه می شود، حتی المقدور از رودخانه ها فاصله بگیرند و تحت هیچ شرایطی سعی نکنند، شب را در کنار این آبراهه ها بگذرانند.

اطلاعات جزئی تر گویای این است که هم اینک اکثر محورهای استان اردبیل، محورهای مواصلاتی غرب استان اصفهان (محورر داران به فریدونشهر و الیگودرز از پلیس راه دامنه)، قزوین (محور قزوین به الموت) و استان مازندران (ارتفاعات محورهای هراز، فیروزکوه و کندوان) با بارش شدید برف همراه است.

جدا از محورهای مذکور که در آنها بارش برف وجود دارد، هم اینک اکثر محورهای استان های اصفهان، تهران، البرز، کردستان، مرکزی، گیلان، هرمزگان، محور  قوچان به چناران در استان خراسان رضوی و محور نوکنده به گرگان در استان گلستان با بارش باران همراه است.
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ جمعه چهارم فروردین 
 
در ادامه به صورت جزئی به وضعیت آب و هوایی استان های مختلف اشاره می شود.
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ جمعه چهارم فروردین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: