کد خبر: ۷۱۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
تعداد بازدید: ۲۲۷
نماینده مردم ایلام در مجلس هشتم با بیان اینکه شورای شهر فعلی دچار بحران هویت شده است، گفت: شورای شهر فعلی جلوی تراکم فروشی را نتوانسته بگیرد و مدیریت شهری تهران ضعف‌هایی دارد که شورا هم در آن شریک است.
شورای شهر فعلی دچار بحران هویت شده است/ در بررسی‌ صلاحیت‌ها مر قانون لحاظ شود نه مر جناحبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، داریوش قنبری پس از ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: انتخابات فرصتی است برای نیروهایی که طرفدار مردم سالاری هستند که هم به نوعی وزن خودشان را بسنجند و هم تفکر و برنامه خودشان را به مردم ارایه دهند و در صورت پذیرش، قبول مسئولیت کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس هشتم با بیان اینکه تعلق فکری‌ام به جریان اصلاحات است، اظهارکرد: بر اساس تصمیم گیری شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان حرکت می‌کنم و قطعا ادامه کارم منوط به قرارگیری در لیست اصلاح‌طلبان است.

او ادامه داد:‌ انتخابات برای اصلاح‌طلبان و همه جریان‌هایی است که نیروهای طرفدار مردم سالاری از این فرصت استفاده کنند تا بتوانند برنامه‌های خودشان را محقق کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: یکی از برنامه‌هایی که من را وادار کرد وارد بحث شورای شهر شوم با توجه به اینک قبلا در مجلس بوده ام این است که بخشی از برنامه‌های اصلاح طلبان را در قالب ظرفیت‌های شورای شهر عملی کنیم.

قنبری با بیان اینکه تهران بزرگترین شهر کشور است و تقریبا ده درصد جمعیت کشور در این شهر حضور دارند، اظهار کرد: اداره شهر تهران بر کل  کشور تاثیر گذار است. شهر تهران مسایل گوناگون دارد از مباحث اجتماعی گرفته تا فضای شهری و محدودیت‌هایی که از این لحاظ برای تهران ایجاد شده است. یکی از مشکلات عمده این است که در یک محدوده کوچک جمعیتی حدود نه میلیونی ساکن شدند و این فضا برای این جمعیت کافی نیست. یکی از مشکلات تهران که به آن پرداخته نشده تراکم فروشی و توسعه فضای شهری و بی توجهی به این محدودیت های موجود است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: فکر می‌کنم تهران ظرفیت بیشتری با توجه به مسایل زیست محیطی و ترافیکی ندارد. یکی از برنامه ها این باید باشد که جمعیت به همین محدود شود و یکی از راه ها هم این است که درآمد تراکم  فروشی را محدود و به دنبال راه های دیگری برای کسب درآمد بود.

قنبری تاکید کرد: کسانی که در آینده قرار است این شهر را مدیریت کنند باید به مسایل اجتماعی به ویژه با توجه به مشکلات ناشی از مهاجرت رسیدگی کنند و برای این موضوع تدبیری بیاندیشند. شورای شهر در حوزه حقوق شهروندی می‌تواند کار کند و باید جزو برنامه‌های شورای شهر تهران باشد.

او در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال سیاسی بودن حرکت او گفت: هر کس در این راه قدم میگذارد گرایش سیاسی خود را دارد اما به محض ورود باید عملکرد تخصصی داشته باشد. مدیر فعلی و شهردار فعلی بیشتر از اینکه دنبال پرداختن به مسایل شهر تهران باشد روی صندلی شهرداری آرام و قرار ندارد و به دنبال صندلی پاستور است. یکی از مسایلی که باید جلوی آن را گرفت سیاسی کاری در حوزه شهرداری است. نگاه سیاسی من به این معنا نیست که باید در نگاه کاری هم تاثیر گذار باشد. بعضی برنامه‌های اصلاح‌طلبان مانند برنامه حقوق شهروندی به توسعه سیاسی و فرهنگی شهر تهران کمک می‌کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس هشتم تاکید کرد: من با سیاسی کاری مخالفم اما اینکه دیدگاه‌های سیاسی درست را سرلوحه کار قرار دهیم کار مهم و خوبی است.

او در خصوص رد صلاحیت در این انتخابات گفت: اگر قانون ملاک باشد نباید رد صلاحیت شوم اما اگر سلایق حزبی و جناحی باشد راه گریزی ندارد. در دو دوره قبل به دلیل سلیقه‌ای رد صلاحیت شدم. همان طور که اقای روحانی هم فرمودند مر قانون باید دلیل صلاحیت باشد نه مر جناح. با توجه به تعهدی که نمایندگان این دوره به رعایت قانون دارند انتظار می‌رود این رد صلاحیت‌ها دیده نشود.

قنبری افزود: ما باید به سمتی برویم که قانون ملاک بررسی همه امور به ویژه تایید و رد صلاحیت‌ها باشد. این که قبلا به قانون زیاد عمل نمی‌شد را که نه بنده بلکه رییس جمهور هم گفتند. ۳هزار نفر در دوره مجلس دهم کاندیدا شدند و فقط سی نفر تایید شد در برخی استان ها مجبور شدند از رقیب اصولگرایی که کمی معتدل تر بود استفاده می‌کرد. یکی از ارکان دموکراسی بحث رقابت است و رای وقتی معنا دارد که رقابت باشد وگرنه رای به یک تفکر خاص که با چارچوب های مردم سالاری فاصله دارد.

او با بیان اینکه شورای شهر فعلی دچار بحران هویت شده است، اظهار کرد: در دوره کنونی شورا وضعیتی پیش آمد که گرچه در مراحل اولیه به نظر می‌رسید اصلاح‌طلبان در اکثریت هستند اما بعدا برخی افراد که با هویت اصلاح‌طلبی از مردم رای گرفته بودند، به رای آنها پشت پا زدند و نوعی بحران هویت شکل گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: جریان‌های سیاسی به ویژه جریان اصلاحات باید مراقب باشند که از نیروهای وفادار استفاده کنند. شورای شهر فعلی به دلیل همین مسایل و اختلافات داخلی مدیریت مناسب و نظارت خوبی بر امور شهری تهران نداشت و حوادثی مثل پلاسکو و دیگر مسایل داشت

قنبری تصریح کرد: شورای شهر فعلی جلوی تراکم فروشی را نتوانسته بگیرد و مدیریت شهری تهران ضعف‌هایی دارد که شورا هم در آن شریک است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: