کد خبر: ۷۱۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
تعداد بازدید: ۳۶۸
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان و وزیر امور اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان فصل جدید روابط بین تهران و تفلیس را مورد بررسی قرار دادند .
رایزنی معاون ظریف با مقامات گرجستانی در تفلیسبه گزارش خبرداغ،در این دیدار که همزمان با تحویل سال نو انجام شد، مسائل کلان در مناسبات اقتصادی دو کشور از جمله  کریدور شمال – جنوب (خلیج فارس – دریای سیاه) ترانزیت، حمل و نقل، همکاری های جامع در خصوص انرژی، سوآپ گاز، صادرات کالا به اروپا و آسیای مرکزی، طراحی برای همکاری های دو و سه جانبه ناظر بر تکمیل پروژه های کلان مواصلاتی و شبکه نقل و انتقال، مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت.

ترتیبات بانکی و گشودن فضای جدید مناسبات مالی و برنامه ریزی برای دیدار مقامات بلند پایه ایرانی و گرجستانی از جمله مسئولان کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک، نیز مورد تفاهم قرار گرفت.

هم چنین «داوید زالکالیانی» قائم مقام وزارت خارجه گرجستان در دیدار با ابراهیم رحیم پور، سفر معاون وزارت امور خارجه  کشورمان به تفلیس را گامی موثر در جهش مناسبات دوکشور عنوان کرد.

به گزارش ایسنا،ضرورت رسیدگی و ساماندهی امور گردشگری بین دو کشور نیز یکی از موضوعات مهم مورد توجه دو طرف بود و طرف گرجی قول داد تا در این خصوص همکاری لازم را با طرف ایرانی داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: