کد خبر: ۷۱۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
تعداد بازدید: ۵۳۱
وزیر علوم گفت: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و موافقت وزارت امور اقتصادی و دارایی، مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال از محل انتشار اوراق صکوک اجاره برای پرداخت بدهی دانشگاه‌ها به پیمانکاران اختصاص یافت.
اختصاص 4000 میلیارد ریال برای تسویه بدهی‌ دانشگاهها به پیمانکارانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا،دکتر محمد فرهادی با اعلام این مطلب تاکید کرد: با این اقدام کم نظیر که پس از تلاش‌های زیاد به نتیجه رسیده است، بدهی های گذشته دانشگاه ها و موسسات پژوهشی که عمدتاً برجای مانده از دولت گذشته است تسویه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: وزارت علوم در دولت تدبیر و امید اهمیت زیادی برای تجهیز زیرساخت های دانشگاه‌ها قائل است به طوری که در چهار سال گذشته، ۱۰۰ درصد اعتبارات تصویب شده برای تجهیز، تعمیر و محوطه سازی دانشگاه‌ها را تخصیص داده است.

دکتر فرهادی گفت: تخصیص کامل چنین اعتباری برای تجهیزات و تعمیرات دانشگاه‌ها در تاریخ آموزش عالی کشور بی سابقه است.

وزیر علوم همچنین بر ضرورت مدیریت سبز و صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: استقرار مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را می‌توان در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در آموزش عالی ارزیابی کرد.

 دکتر فرهادی در پایان استفاده از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: برای اولین بار در تاریخ آموزش عالی ردیف مستقلی برای اجرای طرحهای مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در انرژی ایجاد شده است که در سال آینده برای کمک به اجرای این گونه طرح‌ها در اختیار دانشگاهها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: