کد خبر: ۷۱۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۲۶۵
وزیر بهداشت با اشاره به باقی‌ماندن حدود ۵۰ درصد از مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها، گفت: امیدواریم دولت کمک کند تا بتوانیم دیونی که بر دوشمان سنگینی می‌کند را پرداخت کنیم.
وزیر بهداشت: قبل از دوره به گزارش خبرداغ ، دکتر سید حسن هاشمی در بازدید از یکی از کمپ‌های امداد نوروزی اورژانس کشور گفت: خوشحالیم که سال ۹۵ رو به پایان است و مردم فرصت دارند تا با خانواده خود و در آرامش استراحت کنند. امیدواریم که قدر هر لحظه از آن را بدانند و حداکثر استفاده را از این فرصت ببرند.

وی افزود: ما در ایام نوروز ۲۸۵۰ پایگاه اورژانس را به طور فعال نگه می‌داریم و ۶۰۰ مجموعه و کمپ اورژانسی را برای ارائه خدمات به خواهران و برادران قرار داده‌ایم. همچنین تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در جاده‌ها و درون شهر به عنوان اورژانس پیش بیمارستانی قرار می‌گیرند. ۳۰ فروند آمبولانس هوایی و ۶۰ اتوبوس آمبولانس نیز در خدمت مسافران هستند.

به گزارش ایسنا، هاشمی ادامه داد: در عین حال همه اورژانس‌های پیش بیمارستانی در ۵۷۰ بیمارستان کشور در ایام نوروز فعالند و گرچه کل کشور در این ایام تعطیل هستند، اما ما جزء نیروهای خدماتی هستیم و باید به صورت شبانه روزی به مردم خدمات ارائه دهیم که از همین‌جا از همه همکارانم تشکر می‌کنم و امیدوارم که بیش از گذشته بتوانیم آرامش خاطر هموطنان‌مان را فراهم کنیم. در عین حال رانندگان و سرنشینان نیز باید مراقبت کنند؛ چرا که حادثه همیشه هست. بنابراین حتما رعایت کنند.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وعده‌هایی که هنوز در حوزه سلامت به تحقق نپیوسته، گفت: ما معمولا وعده نداده‌ایم و سعی کرده‌ایم کارهایی را که وظیفه ما است در حد توان و قدرت‌مان انجام دهیم. بنابراین تا جایی که قانون و دستگاه‌های مرتبط به ما کمک کرده باشند، به وعده‌هایمان عمل کرده‌ایم و فکر نمی‌کنم که وعده‌ای داده باشیم و به آن عمل نکنیم و در مواردی که قول داده‌ایم بیش از آنچه که گفته‌ایم عمل کردیم. در برابر تقاضای مردم نیز حرفمان این است که وضعیت را بررسی می‌کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بنای ما در این دوره و در دولت یازدهم این نبود که شعار دهیم و حرفی بزنیم که عملی نباشد. بنابراین اعتماد مردم تا به امروز مهمترین سرمایه ما بوده و امیدواریم این راه را ادامه دهیم. اگر شما فکر می‌کنید که وعده‌ای داده‌ایم و عمل نکرده‌ایم حتما آن را به ما انتقال دهید.

۵۰ درصد از مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها همچنان باقی است

هاشمی با اشاره به پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها نیز گفت: آنچه که تا امروز به ما پرداخت شده را در دانشگاه‌های سراسر کشور توزیع کردیم و حدود ۵۰ درصد از مطالبات ما باقیمانده که امیدواریم دولت کمک کند تا بتوانیم دیونی را که بر دوشمان سنگینی می‌کند پرداخت کنیم. من تا پیش از دوره وزارت هیچ گاه بدهکار نبودم و بدهی نداشتم اما اکنون می‌بینم که بسیار سخت است و آسایش و خواب راحتی ندارم. بنابراین امیدوارم هر چه زودتر شرایط فراهم شود و بتوانیم بدهی‌هایمان را پرداخت کنیم.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره ادامه طرح تحول نظام سلامت در سال ۹۶ گفت: نمی‌دانم چرا ما درباره اقدامات خوب تردید داریم، اما درباره اتفاقات بد و ناگوار تردیدی نیست و هیچ کس نمی‌پرسد که آیا این کارهای بد ادامه می‌یابد یا نه؟ اما درباره کارهای خوب همواره سوال می‌کنیم؛ چرا که متاسفانه نگاه‌ها مقطعی است و از آنجایی که برخی رفتارها نمایشی است، همه فکر می‌کنند که برای یک دوره‌ای کاری انجام شده و وسط راه رها می‌شود، اما من فکر نمی‌کنم اینطور باشد؛ چرا که این اقدامات در حوزه سلامت جزء آرزوهای ما، شهدا و امام عزیزمان بوده است.

طرح تحول حتما ادامه می‌یابد

هاشمی تاکید کرد: ما کار خاصی انجام نداده‌ایم، بلکه پولی را که مردم نباید از جیب‌شان می‌دادند را اعلام کردیم که دولت پرداخت می‌کند. همچنین مردمی که باید ۳۰ سال پیش بیمه می‌شدند را بیمه کردیم و در حال ساخت بیمارستان و درمانگاه و ... هستیم که این کارها را قبلا باید انجام می‌دادیم. بنابراین ما در طرح تحول نظام سلامت کار خاصی نکردیم مگر اینکه وظیفه‌مان را انجام دادیم. چه کسی می‌تواند این خدمت را از مردم بگیرد. بنابراین حتما طرح تحول ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در عین حال معتقدیم که نقص‌های زیادی داریم که آیندگان باید آنها را با کمک دولت و مجالس آینده رفع کنند و این خدمات ادامه یابد؛ چرا که لیاقت مردم ایران بیش از اینهاست و من شخصا به آینده امیدوارم.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره خبر خوش وزارت بهداشت در سال نو گفت: خبر خوش ما همین تعطیلات است و کسانی که خیلی کار کردند می‌توانند در این روزها استراحت کنند و خواب راحتی داشته باشند و از همه مهمتر صله رحم و دیدن بستگان است. البته در حوزه سلامت خبر جدیدی ندارم و اخبار همان اخبار گذشته است و امیدوارم طی این مدت باقیمانده از فعالیت دولت همه اخلاق و انصاف را رعایت کنند تا به آرامش و سلامت روانی جامعه لطمه‌ای وارد نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: