کد خبر: ۷۱۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۱۹۹
رییس شوراهای حل اختلاف استان ایلام از مختومه شدن ۲۵ هزار و ۶۰۸ فقره پرونده ارجاعی در شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.
مختومه شدن ۲۵ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان ایلامبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، علی اکرم داودی‌نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف ایلام اظهار کرد: کل پرونده‌های وارده به چرخه رسیدگی شورای حل اختلاف استان ایلام در امسال ۲۶ هزار و ۳۰۴ فقره بوده که تاکنون ۲۵ هزار و ۶۰۸ فقره منجر به صدور حکم و مختومه شده است.

وی با بیان اینکه در کل استان ۱۱۷ شعب فعال حل اختلاف داریم و ایجاد ۵ شعبه دیگر در دستور کار قرار دارد افزود: مردم استان به شورای حل اختلاف اعتماد خوبی دارند و تأثیر آن به‌خوبی در سازش‌ها مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نشان از جایگاه شورا و اعتماد مردم به شورا در صلح و سازش پرونده‌ها موضوع مواد ۸ و ۹ و ۱۱ قانون شوراها دارد و به نحوی بیانگر انجام رسالت شوراهای حل اختلاف در کنار دادگاه‌ها و دادسراها که همان ایجاد صلح و سازش و کاهش بار حجم پرونده از دادگاه‌ها است.

رئیس شورای حل اختلاف استان ایلام، کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه‌ها، ایجاد وحدت، نهادینه کردن فرهنگ صلح سازش و دیگر امور جانبی دیگر ازجمله نقاط قوت شورای حل اختلاف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: