کد خبر: ۷۱۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
تعداد بازدید: ۴۵۸
مدیرعامل راه آهن:
مدیرعامل راه آهن گفت: از یک میلیون و 600 هزار صندلی رفت و برگشت قطار تا امروز بیش از 900 هزار بلیت فروخته شد.
فروش بیش از 900 هزار بلیت قطارسعید محمدزاده با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه بلیت هایی که فروخته شد یک طرفه است، گفت: ضریب استفاده از قطارها به سمت مشهد بیش از 95 درصد و این رقم در سطح شبکه راه آهن بیش از 87 درصد است.

به گزارش خبرداغ به نقل از صدا وسیما، وی با اشاره به اینکه امسال استقبال از قطار در مقایسه با پارسال بهتر بود افزود: اکنون بیش از 90 درصد سفرهای یک طرفه ما استفاده شده است و این نشان می دهد مردم هنوز برای سفرهای برگشت خود تصمیم نگرفتند.

محمدزاده گفت: بلیت های رفت و برگشت تبریز- مشهد و از تهران به سمت مشهد تقریبا تکمیل است و تهران به سمت بندرعباس ، تهران به سمت اهواز ، تهران- یزد ؛ تهران- کرمان و تهران - زاهدان هم تقریباً کامل است.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه از یک میلیون و 600 هزار سفر با قطار حدود 300 هزار سفر ، حومه ای است، اضافه کرد: همه بلیت های سفرهای بلند با قطار استفاده خواهد شد و حتی مجبور می شویم در برگشت ها قطارهای فوق العاده ای را اضافه کنیم.

محمدزاده با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت خدمات رسانی از اهداف ماست، گفت: امسال واگن های بالای 45 سال را از خدمات دهی خارج و 115 واگن جدید را اضافه کردیم.

وی افزود: امسال از نظر الگوی قیمت در مقایسه با پارسال تغییری نداشتیم.

محمدزاده گفت: یک تن کیلومتر بار اگر به جای جاده از طریق ریل قطار حمل شود در کشورمان حداقل 35 سی سی در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و یک نفر کیلومتر هم حداقل 20 سی سی صرجویی می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم امسال تا پایان سال با استفاده از قطار تقریباً حدود 25 میلیون بشکه نفت صرفه جویی شود.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در حوزه مسافری رقابت بین ریل و جاده زیاد است گفت: بر اساس قانون باید پول مقدار صرفه جویی شده در مصرف سوخت به سرمایه گذار باز گردانده شود.

محمدزاره افزود: شیوه نامه استفاده از این قانون به امضای وزرای نفت و راه و شهرسازی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی رسید و بر این اساس قراردادهایی را منعقد کردیم که امیدواریم اجرایی شود.

وی گفت: ترجیح مردم به استفاده از وسایل شخصی بیشتر شده است .

محمدزاده افزود: در برنامه ششم توسعه برای اینکه سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی بتواند جذاب شود بسته هی حمایتی بسیار ارزشمندی در نظر گرفته شده است از جمله اینکه سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی مانند سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته تلقی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: