کد خبر: ۷۱۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۸۴۳
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دیداری که حکم تعیین فینالیست جام جهانی را داشت مقابل روسیه شکست خورد.
شکست کشتی فرنگی ایران از روسیه در نبردی نزدیکتیم ملی کشتی فرنگی ایران در دومین و حساس ترین دیدار مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۷ که در سالن کوثر آبادان در حال برگزاری است، به مصاف تیم قدرتمند و پرمهره روسیه رفت و در پایان با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد تا شانس رسیدن به فینال را از دست دهد.


به گزارش  خبرداغ به نقل از ایسنا، شاگردان جوان اشکانی مقابل تیم پر مهره روسیه که چندین قهرمان جهان و المپیک داشت مبارزه خوبی داشتند و اگر بهنام مهدیزاده در کشتی 130 کیلوگرم پیروز می شد، ایران می توانست برنده مسابقه شود.


وزن ۵۹ کیلوگرم: سامان عبدولی یک - مینگیان سیمنوف ۳
کشتی نخست میان سامان عبدولی دارنده مدال نقره آسیا و مینگیان سیمینوف نفر سوم المپیک ۲۰۱۲ و نفر دوم جهان برگزار شد.این مبارزه در پایان تایم نخست یک بر یک شد.در وقت دوم حریف باتجربه روس یک امتیاز دیگر گرفت اما در حالیکه ۳۰ ثانیه تا پایان مبارزه مانده بود عبدولی هر چه زد به در بسته خورد که دفاع محض کشتی گیر روس و بی تفاوتی داوران،اعتراض اشکانی را در پی داشت.در ثانیه پایانی عبدولی پای حریف روس را به بیرون از تشک برد اما داور اعتقاد داشت وقت به اتمام رسیده است.این موضوع با اعتراض کادر فنی تیم ملی همراه بود اما این اعتراض رد شد تا حریف روس یک امتیاز دیگر نیز دریافت کند و ۳ بر یک پیروز شود.

وزن ۶۶ کیلوگرم:علی ارسلان۴ -آرتم سورکوف ۷

در مبارزه دوم و در وزن ۶۶ کیلوگرم علی ارسلان دارنده نقره آسیا و آرتم سورکوف نفر سوم جهان به روی تشک رفتند.ارسلان ابتدا با فن کمر حریف روس ۴ امتیاز از دست داد اما در ادامه با جنگندگی و نیروی جوانی توانست ۴ امتیاز از حریف بگیرد تا وقت اول ۴ بر ۴ مساوی شود.در ۱۳ ثانیه های پایانی وقت دوم ارسلان اقدام به کمرگیری از حریف کرد که داوران امتیازی به او ندادند.این موضوع با اعتراض شدید کادر فنی ایران همراه شد اما پس از بررسی فیلم داوران معتقد بودند ارسلان از پای خود در زدن فن استفاده کرده است.با رد اعتراض ایران یک امتیاز دیگر به حریف روس داده شد.در ادامه ارسلان هر چه تلاش کرد نتوانست امتیازی بگیرد و یک امتیاز نیز از دست داد تا در نهایت ۷ بر ۴ شکست را پذیرا شود و ایران ۲ بر صفر از روسیه عقب بیفتد.
وزن ۷۱ کیلوگرم:محمد علی گرایی ۴ - ابوزید مانتسیگوف صفر
اشکانی در این مبارزه گرایی جوان را به افشین بیابانگرد عضو باتجربه تیم ملی و دارنده مدال برنز جهان ترجیح داد و گرایی نیز با غیرت مثال زدنی جواب اعتماد اشکانی را داد و ایران را صاحب نخستین برد کرد
.گرایی وقت اول را با توان جوانی یک بر صفر برد.در وقت دوم نیز با جنگندگی ۳ امتیاز دیگر گرفت تا ۴ بر صفر پیروز شود و ایران را صاحب اولین برد کند.
وزن ۷۵ کیلوگرم:سعید عبدولی ۵- رومن ولاسوف یک

اما حساس ترین مصاف دو تیم در وزن ۷۵ کیلوگرم میان سعید عبدولی دارنده مدال برنز المپیک ریو و طلای جهان و رومن ولاسوف قهرمان جهان و المپیک و شاخص ترین کشتی گیر روس بود.عبدولی همان ابتدای مبارزه به صورت حریف روس زد تا با اخطار داوران ۲ امتیاز به ولاسوف داده شود.در ادامه در حالیکه عبدولی معتقد بود ولاسوف نیز به صورت او ضربه زده است داوران اخطاری به حریف ندادند.
عبدولی باردیگر در جریان مبارزه با سر به صورت حریف با تجربه و عنوان دار خود زد تا باز هم با اخطار داوران ۲ امتیاز دیگر از دست بدهد.با رد اعتراض کادر فنی ایران، یک امتیاز دیگر هم به ولاسوف داده شد تا ۵ بر صفر پیش بیفتد.
در تایم دوم حریف روس با سر بانداژ شده به روی تشک آمد.عبدولی با جنگندگی و حمله مداوم موفق شد یک امتیاز کم کاری از حریف بگیرد تا این مبارزه در نهایت ۵ بر یک با شکست عبدولی همراه شود و ایران در مجموع ۳ بر یک عقب بیفتد.
وزن ۸۰ کیلوگرم:یوسف قادریان ۳– رمضان آباچاریف صفر
یوسف قادریان دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۵ در پنجمین مبارزه میان دو تیم مقابل رمضان آباچاریف قهرمان جهان برگزار شد.در حالیکه تماشاگران آبادانی دست از تشویق شاگردان اشکانی نکشیدند این مبارزه در وقت نخست ۳ بر صفر به سود قادریان جوان به اتمام رسید.در وقت دوم قادریان با تجربه خود مبارزه را اداره کرد تا در نهایت با برد ۳ بر صفر خود امید را به تیم ایران بازگرداند.با برد قادریان نتیجه مجموع دو تیم ۳ بر ۲ به سود روسیه شد.رسول خادم رییس فدراسیون کشتی در طول مبارزات به صورت ایستاده و با استرس زیاد نظاره گر مسابقات بود و در صورت نیاز برخی نکات فنی را به اشکانی منتقل می کرد.
وزن ۸۵ کیلوگرم: حسین نوری صفر – داویت چاکوتادزه ۹
حسین نوری پدیده انتخابی تیم ملی مقابل داوید چاکوتادزه قهرمان المپیک از روسیه به روی تشک رفت.نوری در تایم اول یک بر صفر باخت و در تایم دوم نیز یک فن کمر خورد و به روی پل رفت تا در نهایت با نتیجه ۹ بر صفر ضربه فنی شود تا امیدها برای پیروزی ایران مقابل روسیه بیش از پیش کمرنگ شود.
۹۸ کیلوگرم: سید مصطفی صالحی زاده  2– ماکسیم استفاریان 0

سید مصطفی صالحی زاده در یک کشتی کم نقص و مطمئن توانست با دو امتیازی که از طریق اخطار گرفت، به یک برد با ارزش برسد تا حساب کار دو تیم 4 بر 3 شود و کشتی سنگین وزن تیم برنده را تعیین کند.
130 کیلوگرم: بهنام مهدی زاده 1 – سرگئی سیمینوف 3
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: