کد خبر: ۷۱۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۴۷۲
در روزهای پایانی ‌سال درشرایطی که خیلی از رشته‌ها فعالیت‌های خود را خاتمه دادند، والیبال همچنان روزهای شلوغی را سپری می‌کند.
96، ‌سال شکوفایی دوباره والیبالبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه شهروند: در روزهای پایانی ‌سال درشرایطی که خیلی از رشته‌ها فعالیت‌های خود را خاتمه دادند، والیبال همچنان روزهای شلوغی را سپری می‌کند. بعد ازصحبت‌های سرمربی مونته نگرویی تیم‌ملی که سیاست‌های او را برای آغاز کارش در والیبال ایران مشخص کرد، دیروز لیست تیم‌ملی هم برای حضور در رقابت‌های‌ سال آینده اعلام شد تا از اواسط فروردین ملی‌پوشان رسما کار خود را با سرمربی جدید آغاز کنند.

لیست ٣ بخشی کولاکوویچ

فدراسیون والیبال روز گذشته از نخستین لیست تیم‌ملی در زمان ایگور کولاکوویچ رونمایی کرد که در آن ٢٣ بازیکن در ٣ بخش به تیم‌ملی فراخوانده شدند. در لیست اولیه که باید تمرینات خود را از ١٩ فروردین‌ماه زیر نظر سرمربی مونته‌نگرویی آغاز کنند، نفرات جوان‌تر ازجمله محمدطاهر وادی، فرهاد ‌سال افزون، رضا قرا، پوریا یلی، مجتبی میرزاجانپور، جواد معنوی‌نژاد، سعید شیرود، پوریا فیاضی، مرتضی شريفی (تيم ملی نوجوانان)، سامان فائزی، محمد فلاح، مسعود غلامی، علی شفیعی و مصطفی حیدری حضور دارند. همچنین ٩ بازیکن باتجربه یعنی سعید معروف، امیر غفور، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، فرهاد نظری افشار، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی که جزو نفرات المپیکی ایران محسوب می‌شوند، در لیست دوم قرار گرفتند و از ٢٦ فروردین‌ماه باید در اردوی تیم‌ملی حاضر شوند. در واقع کولاکوویچ برای نفراتی که ستاره‌های تیم‌ملی در سال‌های اخیر محسوب می‌شوند، یک هفته استراحت بیشتر درنظر گرفته تا برای آغاز راهی سخت آماده شوند. البته به جز ٢٣ بازیکنی که در ٢ لیست قرار دارند، لیست سومی هم با حضور ٣نفر اعلام شده است که در آن چپرلی، اسماعیل‌نژاد و کریمی از بازیکنان تیم زیر ٢٣‌سال قرار دارند و بعد از مسابقات قهرمانی زیر ٢٣‌سال آسیا و اتمام لیگ جهانی به اردوی تیم‌ملی اضافه خواهند شد.

محمودی برگشت، ٣ المپیکی حذف شدند

از نکات جالب توجه لیست کولاکوویچ، می‌توان به دعوت شهرام محمودی اشاره کرد. این بازیکن چندباری درچند ماه اخیر اعلام کرده بود؛ قصد خداحافظی از تیم‌ملی را دارد، اما به نظر می‌رسد سرمربی مونته‌نگرویی او را راضی کرده تا بار دیگر تیم‌ملی را همراهی کند. البته امیر غفور هم پست محمودی نیز دچار مصدومیتی در فینال لیگ والیبال شده بود که او هم در لیست نهایی قرار دارد. نکته قابل اشاره دیگر، حذف ٣ بازیکن اصلی تیم‌ملی نسبت به المپیک ٢٠١٦ است. از لیست ١٢نفره تیم‌ملی برای المپیک مهدی مهدوی، حمزه زرینی و مصطفی شریفات در تفکرات سرمربی جدید جایی ندارند. البته مهدوی قبلا خداحافظی‌اش از تیم‌ملی را اعلام کرده بود.

عطایی: تصمیم کولاکوویچ معقول و منطقی است

بهروز عطایی، کارشناس والیبال ایران درباره نفرات دعوت‌شده ازسوی کولاکوویچ به «شهروند» می‌گوید: «معمولا ‌سال بعد از المپیک برای تمام قدرت‌های مطرح والیبال جهان، باید با برنامه‌ریزی خاصی همراه باشد که نکته مهم جوانگرایی است. کولاکوویچ هم دراین مقطع به والیبال ما آمده و باید به تدریج تا المپیک ٢٠٢٠ نسل تیم‌ملی را تغییر دهد. تمام بازیکنان المپیکی ایران به غیر از ٣ بازیکن به تیم‌ملی دعوت شدند و این نشان می‌دهد که کولاکوویچ قصد خانه‌تکانی و گذشتن از روی نام ستاره‌ها را نداشته است.»

وی همچنین می‌افزاید: «لیست اولیه کولاکوویچ هم نشان می‌دهد که نگاه او به جز ستاره‌ها به بازیکنان بالای ٢٦‌سال نبوده است و شاید هم قصد دارد تیم دومی را تغییر دهد. البته من با تیم ب مخالفم بلکه معتقدم باید تیم امید تشکیل شود. این نگرش درستی است که از بازیکنان جوان‌تر در تیم امید استفاده شود. برای سرمایه‌گذاری روی جوانان باید هزینه‌ای پرداخت کنیم اما با تصمیم فعلی کولاکوویچ مشخص است که او می‌خواهد تغییر نسل آرام صورت بگیرد که منطقی و معقول است.»

سال شکوفایی دوباره والیبال

با توجه به اتفاقاتی که در یکی، ٢ماه اخیر در والیبال ایران رخ داده و همچنین لیستی که سرمربی جدید اعلام کرده، به نظر می‌رسد ‌سال ٩٦ می‌تواند‌ سال شکوفایی دوباره والیبال ایران باشد. این مسأله بدان معناست که کولاکوویچ از ستاره‌های جدیدی برای مردم والیبال دوست ایران رونمایی کند و شایسته‌سالاری را در دستور کار خود قرار دهد تا شاید در لیگ جهانی اتفاقی کم‌نظیر برای والیبال رخ دهد. باید دید سرمربی مونته‌نگرویی در این راه چقدر موفق خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: