کد خبر: ۷۱۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۳۹۲
استفاده بیش از سه ساعت از تلویزیون، رایانه و دیگر نمایشگرها برای تماشای فیلم و سریال یا اجرای بازی های ویدئویی و ... خطر ابتلای کودکان به بیماری دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد.
به گزارش خبرداغ به نقل از  مهر  ، استفاده بیش از سه ساعت از تلویزیون، رایانه و دیگر نمایشگرها برای تماشای فیلم و سریال یا اجرای بازی های ویدئویی و ... خطر ابتلای کودکان به بیماری دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد.
 
 تماشای زیاد تلویزیون و رایانه خطر ابتلا به دیابت را تشدید می کند

به نقل از ورج، بررسی های علمی ثابت کرده که با افزایش مدت زمان استفاده از تلویزیون و رایانه احتمال بیشتری دارد که افراد به دیابت مبتلا شوند و این مشکل هم در مورد بزرگسالان و هم در مورد کودکان کم سن و سال مصداق دارد.

محققان انگلیسی با بررسی و تحلیل داده های مربوط به تقریبا ۴۵۰۰ کودک به این نتیجه رسیده اند که بدن کودکانی که روزانه بیش از سه ساعت در برابر نمایشگرهای مختلف می نشینند از توانایی کمتری برای پردازش قند بدن برخوردار خواهند بود. این مساله در نهایت می تواند به ابتلا به بیماری قند یا دیابت منجر شود.

این اولین بار نیست که نتایج یک تحقیق ارتباط استفاده بیش از حد از تلویزیون و رایانه با ابتلا به بیماری قند را ثابت می کند. امری که باید زنگ های خطر را برای والدین به صدا درآورد تا آنها کودکان خود را وادار به تحرک بیشتر و انجام بازی و ورزش کنند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه Common Sense Media کودکان و نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله آمریکایی به طور متوسط حدود ۹ ساعت از زمان خود را در روز پای رایانه، گوشی های هوشمند و تلویزیون سپری می کنند. این رقم در مورد کودکان ۸ تا ۱۲ سال به شش ساعت در روز می رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: