کد خبر: ۷۱۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
تعداد بازدید: ۳۴۹
علی لاریجانی این روزها اماج حملات تندروهای جریان اصولگرا قرار گرفته است، او دارد تاوان حمایت از روحانی و عدم پیوستن به ائتلافی را می پردازد که مملو از کسانی است که اصولگرایی را مصادره کرده اند. در این راستا، روزگذشته، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفتگو با «انتخاب» از ائتلاف نانوشته بین علی لاریجانی و حسن روحانی سخن گفت و حاضران در «جمنا» را همان افرادی دانست که مُهر و تسبیح به رئیس مجلس پرتاب کردند....
خشم اصولگرایانِ تندرو از لاریجانی / کریمی قدوسی: لاريجانی به «جمنا» نرفت، چون مقابل او زانو نزدند!علی لاریجانی رییس مجلس، این روزها آماج حملات تندروهای جریان اصولگرا قرار گرفته است، او دارد تاوان حمایت از روحانی و عدم پیوستن به ائتلافی را می پردازد که مملو از کسانی است که اصولگرایی را مصادره کرده اند. در این راستا، روزگذشته، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس از ائتلاف نانوشته بین علی لاریجانی و حسن روحانی سخن گفت و  حاضران در «جمنا» را همان افرادی دانست که مُهر و تسبیح به رئیس مجلس پرتاب کردند. او همچنین دلیل عدم پیوستن لاریجانی به ائتلاف تازه اصولگرایان یا «جمنا» را حضور مهاجمین به رئیس مجلس در قم عنوان کرد و گفت که لاریجانی اکنون از گذشته تجربه گرفته است.

حال، جواد کریمی‌قدوسی که از چهره های شناخته شده تندروی اصولگراست و بارها بر لاریجانی به دلیل مواضع همسو با دولت تاخته است، ضمن انتقاد شدید از او به خاطر عدم عدم پیوستن به «جمنا» می گوید که رئیس مجلس به «جمنا» نرفت چون اعضای «جمنا» مقابل او زانو نزدند.

وی ادامه داد: لاریجانی کمی عصبانی بود چراکه اعضای جمنا برای ایجاد این تشکیلات با وی مشورت نکرده بودند در حالیکه انتظار داشت اصولگرایان به وی مراجعه کرده و اجازه بگیرند.

این نماینده فعال جبهه پایداری در مجلس گفت: اعضای جمنا مقابل آقای لاریجانی زانو نزدند که ببینند در مورد ایجاد این تشکیلات چه نظری دارد.

این عضو جبهه پایداری در مورد تصمیم سعید جلیلی برای ایجاد جبهه  جدیدی در کنار جبهه پایداری اظهارکرد: بنده در ارزیابی فضای انتخابات سال آینده وضعیت را فوق‌العاده مثبت می‌بینم چراکه نه تنها تفرقه‌ای بین جریان انقلابی اصولگرا به وجود نمی‌آید بلکه اتفاقی می‌افتد که یکی از بهترین، سالم‌ترین و امن‌ترین انتخابات با حضور حداکثری در قالب یک رقابت درست برگزار شود.

وی در اشاره به نقش جبهه مردمی انقلاب برای حفظ وحدت بین اصولگرایان بیان کرد: در این مجموعه در جریان کار انقلابی ساز و کاری هم دیده شده است برای اینکه همه اصولگرایان زیر یک چتر جمع شوند و به یک وحدت قابل‌قبولی برسند و در کنار هم یک گزینه انتخاباتی را حمایت کنند که در پی آن پیروزی بزرگی نصیب ملت خواهد شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارنظری مبنی‌بر اینکه جمنا کاندیداهایی را معرفی کرده که ممکن است رای‌آور نباشند، تصریح کرد: جمنا تاکنون هیچ گزینه انتخاباتی را مطرح نکرده و فقط اعلام کرده است هر فردی که برای حضور در انتخابات آمادگی دارد ثبت‌نام کند بنابراین بر اساس تجربه‌ای که این نیروهای اصیل و انقلابی دارند به‌طور قطع به دنبال گزینه‌ای حداکثری هستند که رای‌آوری بسیار بالایی داشته باشد و همه اصولگرایان نیز روی آن متفق باشند.

کریمی‌قدوسی در پاسخ به اینکه جمنا برای معرفی کاندیدای انتخاباتی این جناح رای‌آور بودن یا اصلح بودن را ملاک انتخاب قرار داده است، تاکیدکرد: جمنا هم به رای‌آور بودن و هم اصلح بودن کاندیدای انتخاباتی توجه دارد ضمن‌اینکه کاندیدای موردنظر اصولگرایان باید انقلابی و پاکدست باشد و زمینه حفظ وحدت اصولگرایان را فراهم کند چراکه کشور در شرایط کنونی به یک تحول نیاز دارد و در شرایطی که زیر ساخت‌ها آماده است سکاندار باید انقلابی باشد.
منبع: انتخاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: