کد خبر: ۷۱۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
تعداد بازدید: ۵۹۹
علی رغم ابلاغ صدور مجوز طرح ترافیک از سوی شورای شهر به شهردار تهران، متأسفانه شهرداری تهران مصوبه شورای شهر را در این خصوص نادیده گرفته و سبب سردرگمی رانندگان خودروهای مورد اشاره در مصوبه فوق گردیده است.
کارشکنی شهرداری تهران برای صدور مجوز طرح ترافیک خودورهای حمل و نقل عمومی / شورای شهر نهادی تشریفاتیبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرداغ ؛ در حالی که صراحتاً در تبصره هفتم مصوبه سیصد و بیستمین جلسه چهارمین دوره شورای اشلامی شهر تهران در تاریخ بیست و ششم دیماه با عنوان" تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 1396" شهرداری شهر تهران مکلف به صدور مجوز طرح ترافیک با شرح؛ صدور مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک جهت خودروهایی که در زمینه حمل و جابجایی بار و مسافر فعالیت می نمایند (نظیر خودروهای آژانس ها و موسسات اتومبیل کرایه ، وانت بارها ، کامیون ها و سایر وسایل نقلیه مسافربری و باربری ) منوط به دارابودن پروانه کسب معتبر از اتحادیه مربوطه و تاییدیه و مجوز لازم از شهرداری تهران وفق ماده نهم (9) «قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت » و تبصره یکم(1) ماده سی و دوم (32) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی » و مواد چهارم (4) و پنجم (5) «آیین نامه مدیریت حمل بار و مسافر در شهر و حومه » مصوب 17/3/1388 می باشد. " شده است. متأسفانه تاکنون با کارشکنی شهرداری تهران امکان دریافت مجوز طرح ترافیک برای راننندگان وسایل نقلیه عمومی که تحت نظارت اتحادیه ها مشغول به فعالیت می باشند مهیا نبوده و موجب سردرگمی و نگرانی ایشان گردیده است.
حال باید دید که آیا شهرداری تهران می خواهد روند آزار دهنده ای که در دولت نهم و دهم شاهد بودیم و دولت فوق مصوبات مجلس شورای اسلامی را ابلاغ نمی نمود و یا سلیغه ای ابلاغ می نمود به شهرداری سرایت نموده ؟! و آیا شهردار تهران خود را بالاتر از قانون دانسته و خود را مکلف به اجرای مصوبات شورا نمی داند و سلیقه ای مصوبات پایتخت را اجرا می نماید و یا اینکه اعتراضی به مصوبه داشته و قرار بوده در مهلت قانونی که چند هفته ای از آن مهلت گذشته است درخواست اصلاحیه نماید. 
در هر صورت تفکر هر آنچه که باشد عدم اجرای مصوبه فوق موجبات نگرانی مسئولان اتحادیه ها و رانندگان و فعالان این حوزه را برای سال جدید به همراه داشته است که می طلبد هرچه سریعتر از سوی موادی زیربط پاسخ های مربوطه به ایشان ارائه گردد تا تکلیف فعالان حوزه حمل و نقل درون شهری مشخص گردد. مراتب فوق پیگیری ریاست محترم شورای شهر به عنوان ریاست شورای اسلامی شهر تهران و ابلاغ کننده مصوبه به شهرداری تهران را می طلبد. ای کاش شهردار تهران وظایف ذاتی شهردار پایتخت را می شناخت و علاوه بر سودای بی پایان و سئوال برانگیز ریاست جمهوری و شوق عجیب خدمت در قامت رئیس جمهور کمی هم دغدغه مشکلات تهران را می داشت.

کارشکنی شهرداری برای صدور مجوز طرح ترافیک خودورهای  حمل و نقل عمومی
کارشکنی شهرداری برای صدور مجوز طرح ترافیک خودورهای  حمل و نقل عمومی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: