کد خبر: ۷۱۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
تعداد بازدید: ۳۶۴
روزنامه نگاران و نمایندگان مخالف ترکیه امروز شنبه تظاهراتی را در شهر استانبول در اعتراض به بازداشت خبرنگاران و سرکوب رسانه های خبری برگزار کردند.
تظاهرات استانبول در اعتراض به بازداشت خبرنگارانروزنامه نگاران و نمایندگان مخالف دولت ترکیه با برپایی تظاهرات در شهر استانبول، نسبت به بازداشت خبرنگاران و سرکوب رسانه‌ها اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه نگاران و نمایندگان مخالف ترکیه امروز شنبه تظاهراتی را در شهر استانبول در اعتراض به بازداشت خبرنگاران و سرکوب رسانه های خبری برگزار کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  تسنیم، برپایی این تظاهرات اعتراض آمیز در شرایطی است که سرکوب رسانه های خبری در ترکیه پس از کودتای نظامی نافرجام جولای گذشته علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، تشدید شده است.

تظاهرات کنندگان که حدود 50 نفر بودند، شعار می دادند: "روزنامه نگاری جرم نیست و ما ساکت نخواهیم نشست. "

تظاهرات کنندگان به شدت نسبت به شرایط بازداشت روزنامه نگاران اعتراض کردند. باریس یارکاداس از نمایندگان مخالف و عضو حزب جمهوریخواه ترکیه تاکید کرد: بسیاری از روزنامه نگاران زندانی تحت شرایط فوق العاده که اعلام شده است، اجازه دریافت نامه ندارند. امیدوارم دولت این ممنوعیت را لغو کند.

پس از وقوع کودتای نظامی نافرجام 15 جولای، دولت ترکیه وضعیت فوق العاده اعلام کرده و مقام های آنکارا به این بهانه، سرکوب مخالفان و منتقدان دولت را تشدید کرده اند.

 بر اساس اعلام انجمن های روزنامه نگاری، حدود 170 رسانه خبری در ترکیه تعطیل شده و بیش از 800 کارت خبرنگاری نیز لغو شده است.

ترکیه همچنین خبرنگاران خارجی را نیز اخراج یا بازداشت کرده است، که از آن جمله می توان به خبرنگاران رنیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، دی ولت، و یک وبسایت خبری فرانسه اشاره کرد.

خبرنگاران بدون مرز نیز در گزارش دسامبر اعلام کرده است که بیش از 100 خبرنگار و فعال رسانه ای در زندان هستند. تعداد روزنامه نگاران زندانی در ترکیه طی سال 2016 با افزایش روبرو شده است.

این گزارش نشان می دهد که تعداد روزنامه نگاران حرفه ای که در ترکیه بازداشت شده اند، پس از کودتای نافرجام جولای گذشته 4 برابر شده است.

ماه گذشته، بازداشت دنیز یوسل 43 ساله روزنامه نگار آلمانی دی ولت به اتهام فعالیت های تروریستی موجب تنش در روابط آنکارا و برلین شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: