کد خبر: ۷۱۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
تعداد بازدید: ۶۳۰
دومین همایش ملی ورزش و بیماری ها با هدف ترویج ورزش در پیشگیری و درمان بیماری ها در جزیره کیش آغاز به کار کرد.
ورزش عامل سلامتی و تندرستی افراد جامعهبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این همایش صبح روز پنجشنبه 19 اسفند با حضور کارشناسان، اساتید، متخصصان  و دانشجویان حوزه ورزش در سالن اجتماعات پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران آغاز شد.

در مراسم گشایش این همایش دکتر رضا قراخانلو رئیس پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با بیان اینکه همه ساله دولت مبالغ زیادی را برای مقابله با بیماری اختصاص می دهد، گفت: تا سال 1400 شمار مبتلايان به بيماريها و اختلالات رواني و دمانس افزايش مي يابد.

وی در ادامه گفت: در بحث پیشگیری از بیماری ها باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد و از نظر علمي و کاربردی، توسعه فعالیت های بدنی و ورزش به عنوان بخشی از این ظرفیت ها در جهان مطرح است.

دکتر قراخانلو اجرای طرح تعیین سن بیولوژیکی را قدم کوچکی در جهت آگاهي از ميزان سلامت افراد دانست وگفت: بنا به دلایل مختلفی بعضی از افراد از سن شناسنامه ای خود جوان تر و یا پیرتر هستند. اين تعبير پير تر و يا جوان تر بودن كه  در حوزه علوم ورزشی از آن به عنوان سن آمادگی جسمانی یاد می شود با شاخص ها و آزمون های مختلفی تعیین شده و نشان می دهد که اگر فرد فعالیت بدنی بیشتری داشته باشد سالم تر بوده و از سن شناسنامه ای خود جوان تر است.

وي به تاثیر مثبت ورزش در کاهش سن بیولوژیکی افراد اشاره كرد و افزود: در کنار تغذیه مناسب و کاهش استرس های روانی، فعالیت های بدنی یکی از مهمترین عناصر در سلامت افراد است و می تواند از ابتلا به  چاقی، دیابت، پوکی استخوان، دمانس و زوال عقل و بیماری های قلب و عروق پيشگيري كند.

دکتر قراخانلو با اشاره به اینکه سطح مطالعات و مقالات علمی و پژوهشی در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته، گفت: با وجود رشدی که در این زمینه  داشته ايم هنوز تا رسیدن به استاندارد های جهانی فاصله داریم.

رئیس پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با بیان اینکه بودجه پژوهشگاه به نسبت سال گذشته 30 درصد افزایش داشته، گفت: از کل هزینه ای که به ورزش داده می شود فقط نیم درصد آن به کارهای پژوهشی و علمی اختصاص مي يابد در حاليكه می بایست بین 1 تا 3 درصد از اعتبارات برای ورزش و پژوهش هزینه شود.

همچنین در این مراسم محمد رضا کردی معاون پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و دبیر علمی همایش در خصوص مقالات ارسال شده به دبیر خانه گفت:  136 عنوان مقاله در ارتباط با بیماری های مختلف از سوی دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری از دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی، خوارزمی و سایر دانشگاه ها در رشته های علوم ورزشی به دبیر خانه ارسال شد كه از این تعداد 86 مقاله پذیرش شد تا  در این همایش دو روزه در دو بخش پوستر و سخنرانی ارائه شوند.

کردی ضمن اشاره به اینکه  اولین همایش ملی ورزش در خصوص ورزش و بیماری سرطان بود، اظهار داشت: مشکلات و بیماری های دیگری از قبیل دیابت، قلب و عروق  و سایر بیماری هایی که در جامعه افراد زیادی را درگیر کرده، محور بحث  در دومین همایش ملی ورزش است.

این همایش جمعه 20 اسفند با اعلام مقالات برتر پايان مي يابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: