کد خبر: ۷۰۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
تعداد بازدید: ۹۷۱
متخصصان تغذیه ضمن هشدار درباره مصرف بیش از حد نودل یا رشته اعلام کرده‌اند که نوعی ماده افزودنی موجود در این خوراکی جان افراد را نشانه گرفته است.
این غذای خوشمزه شما را به دام مرگ می کشاندبه گزارش خبرداغ ، تحقیقات نشان می‌دهد علاوه بر مضر بودن برای سلامتی ممکن است زندگی افراد را به خطر بیاندازد. افزون بر این یکی دیگر از عارضه های بزرگ نودل چاقی است.

 

 

ترتیاری بوتیل هیدروکینون (tbhq) یک افزودنی غذایی و محصول جانبی تولید شده در صنعت نفت است که در برخی مواد غذایی فوری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

این ماده افزودنی در برخی نودل‌ها به چشم می‌خورد و نمک، شکر، روغن پالم، آرد گندم، رنگ‌ها و طعم دهنده های مصنوعی از دیگر مواد تشکیل دهنده آنها به شمار می‌آید.

 

 

همچنین این غذای خوشمزه با نمک، ادویه، شکر و مونو سدیم گلوتامات طعم دار می‌شود.

 

 

طی یک مطالعه از سوی یک متخصص گوارش معده که با دوربین معده فردی را دو ساعت پس از خوردن نودل مورد تحلیل قرار داد، مشخص شد که نه تنها نودل‌ها به آسانی هضم نمی شوند، که با جذب مواد مغذی و غذایی در معده ممانعت می‌کنند که در نهایت به دلیل ورود ماده هضم نشده به روده از بدن دفع می شوند.

 

 

از طرفی در بسیاری از تحقیقات نشان داده شد که رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی موجب از بین رفتن سلول‌های بدن می‌شود.

 

 

نودل حاوی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلی گرم سدیم و مقدار زیادی آرد گندم است و اگر می‌خواهید سالم بمانید از مصرف مداوم نودل پرهیز کنید.

 

 

گفتنی است؛ در کشور کره جنوبی نودل به طور مداوم مصرف می‌شود به طوری که ۱۱ هزار نفر از این غذای فوری به طور منظم استفاده می‌کنند و در معرض خطر ابتلا به دیابت، سندرم متابولیک و سکته مغزی قرار دارند. به همین دلیل متخصصان مصرف غذاهای سالم خانگی را توصیه می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: