کد خبر: ۷۰۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
تعداد بازدید: ۴۳۲
موفقیت اصغر فرهادی در ایران بین احاد جامعه تاثیرگذار بود و بسیاری از سیاستمدران در رابطه این موفقیت موضع‌گیری کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بعد از حدس و گمان‌ها راجع موفقیت یا عدم موفقیت اصغر فرهادی با فیلم فروشنده در مراسم اسکار بالاخره اصغر فرهادی توانست جایزه بهترین فیلم خارجی را بدست آورد و دومین اسکار خود و تاریخ سینمای ایران را کسب کند.

 بعلت دستور اجرایی اخیر رییس‌جمهور آمریکا که ایران و شش کشور دیگر را از ورود به خاک ایران منع کرده بود این کارگردان ایرانی تصمیم گرفت که شخصا در این مراسم حضور پیدا نکند و انوشه انصاری و فیروز نادری را به نمایندگی از خود در این مراسم معرفی کرد.

بعد از اعلام نام فرهادی بعنوان برنده جایزه اسکار انوشه انصاری پیغام مکتوب اصغر فرهادی را قرائت کرد.

همچنین اکانت رسمی گلدن گلوپ  ضمن تبریک به اصغر فرهادی اذعان کرد : ای کاش اینجا می‌بودی.

این موفقیت در ایران هم در بین احاد مختلف جامعه تاثیرگذار بود و بسیاری از سیاستمدران در رابطه این موفقیت موضع‌گیری کردند.

در تبریک توییتری ظریف آمده بود: «به عوامل فیلم فروشنده برای کسب اسکار و ایستادن در مقابل "ممنوعیت ورود مسلمانان" افتخار می‌کنم. ایرانیان هزاران سال است که جلوه گاه فرهنگ و تمدن‌اند.»

 

تبریک ظریف

 

محمدرضا عارف در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تبریک به جناب آقای فرهادی و همه هنرمندان و عوامل فیلم فروشنده که باعث درخشش مجدد نام ایران عزیز در جهان شدند و نشان دادند هنر ابزاری موثر برای دیپلماسی فرهنگی است.

photo_2017-02-27_09-58-30

 

سخنگوی دولت: به داشتن هنرمندانی همچون فرهادی افتخار می‌کنیم 

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود  درباره موفقیت اصغر فرهادی برای بار دوم در آکادمی اسکار گفت: ایشان کار بزرگی را انجام دادند ما به داشتن چنین هنرمندانی افتخار می‌کنیم در گذشته نیز هنگامی که وی جایزه اسکار را برد از سوی دولت به او تبریک گفتند و قطعا امسال نیز همین کار را خواهم کرد.

نوبخت درباره پرداخت سوخت سهام عدالت نیز به حساب مردم گفت: اگر قانون است باید پرداخت شود ما بر طبق قانون عمل می‌کنیم.

نماینده یزد: اصغر فرهادی مایه مباهات هر ایرانی وطن پرستی است

محمدرضا تابش نماینده مرم یزد پس از کسب جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۷ توسط فیلم «فروشنده» نوشت: کسب عنوان بهترین فیلم خارجی در اسکار ۲۰۱۷برای فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی عزیز که با کسب دو جایزه اسکار نام خود و ایران را درعرصه هنر و سینمای جهان بلندآوازه کرد، مایه مباهات هر ایرانی وطن پرستی است. عدم حضور متعهدانه وی در این جشنواره، در اعتراض به محکومیت سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ ستودنی است و عبرت‌آموز که چگونه یک ایرانی هوشمند و دلبسته به وطن می‌تواند با کمترین هزینه و گذشتن از منافع فردی، منافع ملی را رقم زند و دل ملتی را شاد کند و ازحقوق هم‌میهنانش در عرصه بین‌المللی هنرمندانه دفاع نماید. درود بر وی‌ و ملتی که آفریننده فرهادی‌هاست.

 

بانوان کمیسیون فرهنگی: اصغر فرهادی "حافظ" حریم انسان در هنر شد

پروانه سلحشوری، طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر؛ بانوان کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان مردم تهران در مجلس، در پیامی کسب جایزه ارزشمند اسکار را به اصغر فرهادی کارگردان نامی ایران تبریک گفتند و نوشتند: اصغر فرهادی  با هنر خود ثابت کرد زمین یک کره آبیِ رنگ بدون مرز است و صلح در قامت هنر از تمام مرزهای جهان می‌گذرد. "فروشنده" در مقابل تجاوز به حریم انسانی ایستاد و اصغر فرهادی "حافظ" حریم انسان در هنر شد.

جهانگیری: ارزش جایزه فرهادی از دو جهت حائز اهمیت است

معاون اول رییس‌جمهور نیز در سخنرانی امروز خود به اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده بخاطر کسب جایزه اسکار تبریک گفت و از همه عوامل و دست اندرکاران ساخت این فیلم که توانسته‌اند به این موفقیت دست پیدا کنند، قدردانی کرد و گفت: ارزش این جایزه از دو جهت حائز اهمیت است که در وهله نخست به دلیل کار هنری و ارزشمند ساخت این فیلم و دوم به دلیل اقدام بسیار صحیح و ارزشمند کارگردان این فیلم که در دفاع از حقوق ملت ایران در برابر حرکت ضد انسانی و غیراصولی مقامات آمریکا، برای شرکت در مراسم اسکار در آمریکا حضور پیدا نکرد.
 

تبریک دیپلماتیک سخنگوی وزارت خارجه

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه با تقدیر از تصمیم جسورانه اصغر فرهادی و  ترانه علیدوستی برای عدم حضور در مراسم اسکار امسال به منظور احترام به مردم  خردمند ایران و شش کشور دیگر که با  فرمان سیاسی و غیر انسانی منع ورود، مورد بی‌احترامی واقع شدند، افزود: این حرکت نشان داد که برخلاف رفتار همه افراط گرایان و یکسونگران در اقصی نقاط جهان همچنان ندای اعتدال و صلح جویی طنین انداز است.  آن چه در این مراسم  بروز و  ظهور یافت نشان داد که جهانِ امروز از  ایجاد محدودیت  و دیوار کشیدن‌ها و سیم های خار دار  عبور کرده است.

پیام تبریک وزیر کشور دولت اصلاحات

حجت‌الاسلام عبدالله نوری در پیامی کسب جایزه بین‌المللی اسکار را به اصغر فرهادی و عوامل فیلم فروشنده تبریک گفت و نوشت:  دریافت تندیس اسکار برای  فیلم "فروشنده" را به جنابعالی و تمامی کسانی که همراه شما در ثبت این افتخار ملی و جهانی بوده اند، تبریک می گویم. این رخداد تاریخی و مهم تر از آن، گفتار و کردار خردمندانه ی شما و همکاران تان قبل و بعد از آن، به تمامیت خواهان جهان نشان داد که امروز زبان صلح  نزد اکثر انسان ها، فارغ از رنگ، نژاد، دین و مذهب، بر رفتار و گفتار ناشی از آپارتاید، غرور و کینه توزی رجحان دارد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات  در صفحه شخصی خود نوشت: امروز سینمای ایران توانست فریاد صلح و دوستی ایران و ایرانی و مقابله با قوانین غیرانسانی را به گوش جهانیان برساند. از فرهادی عزیز که برای دومین بار در مراسم اسکار درخشید و پیام آور صلح و دوستی بود تشکر و قدردانی می کنم.

photo_2017-02-27_16-08-37

آذر منصوری نیز در صفحه شخصی خود چنین نوشت: صدای اعتراضی این بار از گلوی فروشنده ایرانی طنین‌انداز شد هنر به کمک دیپلماسی مبتنی بر عزت، صلح و گفت‌وگو و دفاع از حقوق انسان‌ها فارغ از تفاوت‌ها آمد.   تبریک به همه ایرانیان

photo_2017-02-27_16-08-42

 

فیض‌الله عرب‌سرخی هم ضمن تشکر از فرهادی گفت: جناب فرهادی عزیز از اینکه باعث سربلندی کشور و شادی ملت ایران شدید از شما صمیمانه سپاسگزاریم.

photo_2017-02-27_16-08-47

 

حجت الاسلام محمد علی ابطحی درباره این موفقیت اصغر فرهادی در توییتر نوشت: دوست دارم جایزه فرهادی سیاسی باشد. خوشحالم که مردم دنیا در مقابله با سیاست‌های ترامپ از زبان هنر ایرانی را ببینند. مرسی آقای فرهادی.

photo_2017-02-27_16-16-08

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

افتخار آفرینی دوباره اصغر فرهادی در اسکار را به همه مردم بویژه نسل خلاق سینمای ایران تبریک می‌گویم.

photo_2017-02-27_16-16-18

‏حجت‌الاسلام محمدعلی آهنگران هم در توییتر خود نوشت: کاش امام جمعه بودم و در این جمعه پیش رو در خطبه دوم نماز بی‌ترس و واهمه موفقیت ایران و اصغر فرهادی را در کسب جایزه بین‌المللی اسکار تبریک می‌گفتم.

photo_2017-02-27_16-16-13

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: