کد خبر: ۷۰۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
تعداد بازدید: ۴۳۱
بکارگیری امکانات، اموال، دارائی‌ها و نام کمیته امداد امام خمینی(ره)در رقابت‌های انتخاباتی و حتی مشارکت در انتشار اطلاعیه‌ها و امثال آن و هرنوع اقدام دیگر له یا علیه نامزدهای انتخابات شرعاً و قانوناً خلاف و ممنوع است.
دستور فتاح: بکارگیری امکانات، اموال و نام کمیته امداد در انتخابات ممنوع است/پرهیز از همراهی و دخالت در امور شبهه‌ناکبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ابلاغیه ای را خطاب به مدیران استانی خود صادر کرده که بدین شرح است.

باسمه تعالی

مدیران کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان‌ها

موضوع:انتخابات

با سلام و احترام

توجه شما و همه همکاران را به نکاتی در خصوص انتخابات سال 1396جلب می‌نمایم. امید است با هوشیاری کامل و تعهد انقلابی به تذکرات تصریح شده عمل نمائید.

انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی اراده مردم به ویژه محرومین و مستضعفین در تعیین سرنوشت مسائل کلان کشور است. حضور مردم در صحنه انتخابات و مشارکت حداکثری ایشان مهم‌ترین عامل در تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی به ویژه مبارزه با فقر و محرومیت و توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان و تقویت رشد ایمانی و اعتقادی آنان با ارائه خدماتی است که وظیفه ذاتی نهاد انقلابی کمیته امداد امام خمینی(ره)می‌باشد.

همان‌گونه که مطلعید انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار خواهد گردید.

موارد لازم الاجراء و مستلزم دقت و رعایت و توجه جدی به شرح ذیل است:

1.حفظ حقوق و کرامت محرومین:

مراقبت جدی و پیشگیری از بهره‌برداری ابزاری و سیاسی از محرومیت‌های مادی و غیرمادی خانواده‌های تحت پوشش، در جریان رقابت‌های انتخاباتی از سوی گروه‌ها، احزاب و جناح‌ها و هرنوع تشکل صنفی، خصوصی و یا مشابه آن نظیر سرکشی‌های تبلیغاتی از منازل محرومین تحت پوشش.

2. پرهیز از همراهی و دخالت در امور شبهه‌ناک:

مراقبت و پرهیز جدی از ورود به برنامه‌ها و اموری که به دلیل آغاز آن امور در مقطع انتخابات و مقارنت آن با رقابت‌های انتخاباتی، شائبه بهره‌برداری سیاسی از نیازهای مادی و اقتصادی مردم به ویژه از محرومین را داشته و یا آن را تقویت می‌کند. نظیر اقدامات احتمالی سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور برخوردار بوده و تحت عناوین مختلف در مقطع انتخابات فعالیت‌های خود را به شکل شبهه‌ناکی تشدید می‌نمایند.

3.ممنوعیت بکارگیری امکانات، اموال، دارائی‌ها و نام کمیته امداد امام خمینی(ره):

بکارگیری امکانات، اموال، دارائی‌ها و نام کمیته امداد امام خمینی(ره)در رقابت‌های انتخاباتی و حتی مشارکت در انتشار اطلاعیه‌ها و امثال آن و هرنوع اقدام دیگر له یا علیه نامزدهای انتخابات شرعاً و قانوناً خلاف و ممنوع است.

 

4.جلوگیری از اختلال در روند خدمت‌رسانی به محرومین:

به منظور جلوگیری از اختلال در روند خدمت رسانی به محرومین ترتیبی اتخاذ شود تا توزیع هرنوع کالا و خدمات حداکثر تا یک‌ماه مانده به انتخابات یعنی تا 29 فروردین ماه 1396 صورت پذیرد. از آن تاریخ به بعد تا پایان روز 29 اردیبهشت 1396 ارائه هرنوع خدمات و کالا به صورت گسترده و عمومی ممنوع است.(بدیهی است که استثنائاً در شرایط خاص کمک موردی ضروری و غیر پیش‌بینی شده و غیرقابل تعویق به ویژه در مورد غذا و دارو تنها پس از اخذ مجوز از مر کز مجاز می‌باشد.)

5.مساعدت به مجریان و ناظرین انتخابات:

در صورت درخواست مساعدت مجریان و ناظرین انتخابات (وزارت کشور و شورای نگهبان)در زمینه نیروی انسانی، خودرو و یا امکانات سخت افزاری مورد نیاز در انتخابات، ادارات کل استان‌ها موظفند مطابق ضوابط و مقررات جاری همکاری لازم را به عمل آورند.

6.حراست و نظارت:

ادارات حراست و نظارت و رسیدگی به شکایات استان‌ها موظفند مراقبت لازم را جهت پیشگیری از هرگونه دخالت سازمانی کارکنان رسمی، پیمانی و غیررسمی به نام کمیته امداد امام خمینی(ره)در رقابت‌های انتخاباتی به عمل آورده و مطابق ضوابط و مقررات با افراد خاطی برخورد نمایند. در این گونه موارد کارکنان رسمی و پیمانی به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی و به همکاری کارکنان غیررسمی خاتمه داده شود.

7. برای اجتناب از شائبه سوء استفاده از امکانات امداد، آن دسته از همکاران رسمی، پیمانی و غیررسمی که مایل به نامزدی در انتخابات های پیش رو هستند، موظفند تا پایان سال 95 درخواست کتبی خود مبنی بر خاتمه همکاری با امداد را به مدیران شهرستان ها و یا مدیرکل استان تسلیم نمایند. بدیهی است در این مورد درخصوص مدیران امداد امام(ره) که قصد نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند؛ ملاک قانون انتخابات است.

8. اطلاع رسانی و شفاف سازی:

فعالیت ادارات کل استان‌ها در جهت اجرای صحیح و دقیق و متعهدانه موارد فوق بهترین راه تقویت اعتماد عمومی به کمیته امداد و ترغیب آحاد مردم به مشارکت گسترده در انتخابات است. لذا روابط عمومی استان‌ها موظفند سیاست‌های ابلاغی از سوی مرکز را به شکل مناسب به همکاران و مردم اطلاع رسانی نمایند.

سید پرویز فتاح
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: