کد خبر: ۷۰۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۳۰۲
مسؤول ایرانی اجرای مسائل جانبی دیدار تیم‌های پرسپولیس و الهلال درباره کارشکنی عربستانی‌ها مبنی بر نخریدن بلیت بازی، توضیحاتی ارائه داد.
عربستانی‌ها گفتند بلیت نمی‌خریم تا پول‌مان به جیب ایرانی‌ها نرود!/ خسارت دیدیم و پرسپولیس آن را تقبل نمی‌کندبه گزارش خبرداغ ، بحث بلیت‌فروشی دیدار تیم‌های پرسپولیس و الهلال که هفته گذشته در عمان برگزار شد حرف و حدیث‌های زیادی به راه انداخته است از یک سو برخی مدعی شدند که به دلیل میزبانی پرسپولیس در این بازی سودی میلیاردی بابت بلیت‌فروشی عاید این باشگاه شده اما این در حالی است که مسئول ایرانی بلیت‌فروشی در عمان چنین شایعه‌ای را با قدرت تکذیب می‌کند.

 

در همین رابطه گفت‌وگویی با حسین تقوی مسئول اجرایی مسائل جانبی این دیدار همانند تهیه بلیت، هتل و ... انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

 

* : درحالی که عنوان می‌شد سود کلانی بابت بلیت‌فروشی نصیب پرسپولیس شده اما حالا صحبت از این به میان آمده است که نه تنها چنین اتفاقی رخ نداده بلکه ضرری هم متوجه شرکت شما که مسئولیت بلیت‌فروشی را بر عهده داشته شده است. در این باره خودتان بهتر توضیح دهید.

 

همه چیز از سوی عربستانی‌ها آغاز شده است آنها به هوادارانشان گفته بودند که بلیت نخرند چون ورود به استادیوم در روز بازی رایگان است. حتی نماینده باشگاه الهلال با من تماس گرفت و گفت که از سوی مقامات عربستانی بارها گفته شده بابت بلیت‌های این بازی پولی به ایرانی‌ها ندهید چون نمی‌خواهیم پول ما به جیب ایرانی‌ها برود. این در حالی است که سایت باشگاه پرسپولیس مدام اعلام می‌کرد که این بازی رایگان نیست. آنها به همین دلیل جمعیت زیادی را در آستانه بازی راهی ورزشگاه کردند که کنترل آن از دست مقامات انتظامی ورزشگاه هم خارج بود. عربستانی‌ها تبلیغات جدی در این باره انجام دادند اما ما آنها را جدی نگرفتیم و فکر می‌کردیم همه چیز قابل کنترل است. ما مشکلات ورودی‌های ورزشگاه را جدی نگرفتیم.

 

* : با این حساب این مشکل در بازی‌های بعدی که در عمان انجام می‌شود شاید رخ بدهد. 

 

بله احتمال این مسأله است همین حالا ما این مشکل را داریم چرا که چند روز دیگر ذوب آهن باید با الاهلی عربستان آنجا بازی کند و ورودی‌های ورزشگاه قابل کنترل نیست. همه این اتفاقات در حالی رخ داد که پلیس عمان کل ورزشگاه را برای مسائل امنیتی چک کرده بود. همین مسائل دست به دست هم داد که از 20 هزار بلیتی که در مرحله اول و 5 هزار بلیتی که در مرحله دوم چاپ کرده بودیم فقط 1540 بلیت‌ فروخته شود و چیزی در حدود 18 هزار و 500 بلیت موجود است. عربستانی‌ها جمعیت کثیری را راهی ورزشگاه کردند که از کنترل برگزارکنندگان بازی خارج بود و این موضوع خسارت زیادی را وارد کرد.

 

* : شنیده می‌شد در قراردادی که شرکت شما با باشگاه پرسپولیس منعقد کرده قرار بر این بوده که اگر از یک سقفی بیشتر بلیت‌فروشی انجام شود سود حاصل از آن به باشگاه پرسپولیس برسد. این موضوع را تأیید می‌کنید؟ 

 

باشگاه پرسپولیس کلیه هزینه‌های خود را به دوش ما انداخته بود. ما قرار بود بلیت بفروشیم و هزینه‌های پرسپولیس را بدهیم اما از حدود نزدیک به 70 میلیون تومانی که بلیت‌فروشی کردیم 30 درصد برای هزینه‌های جانبی هزینه شد و شاید فقط 45 میلیون تومان پول به باشگاه ما رسید و 200 میلیون تومان به ما خسارت وارد شد. نه تنها فروش میلیاردی بلیت تکذیب شد بلکه خسارت هم به ما وارد شد و کلی بلیت روی دستمان ماند. 

 

* :الان تکلیف این بیش از 200 میلیون تومان خسارت شما چه می‌شود؟ آیا باشگاه پرسپولیس تقبل می‌کند این هزینه‌ها را بپردازد؟

 

باشگاه پرسپولیس که تقبل نمی‌کند آن را بدهد چون تعهدی نسبت به ما ندارد البته فدراسیون فوتبال عمان نامه رسمی به ما زد و عنوان داشت که فقط 9300 تماشاگر از درهای ورودی آمدند و بقیه مدعوین بودند! الان رقم 13 هزار و خورده‌ای نفری که گفته می‌شود به استادیوم سلطان قاموس مسقط آمده بودند مشخص نیست و به استناد آن نمی‌توان به قطعیت نگاه کرد. 

 

* : یعنی شما معتقد هستید که فقط 9300 نفر به ورزشگاه آمدند؟ یعنی می‌خواهید بگویید که بیش از 4 هزار نفر میهمان ویژه بودند؟!

 

بحث من این نیست اما ما 1200 بلیت به شرکت لاگارده که یک شرکت تبلیغاتی عمانی است دادیم همچنین بین ایرانی‌های مقیم مسقط، مدرسه ایرانیان و سفارت ایران در عمان بلیت توزیع کردیم و خیلی تلاش نمودیم تا ایرانی‌ها بدون بلیت به ورزشگاه بیایند. با این شرایط دور از ذهن نیست که 4 هزار نفر با عنوان میهمان وارد ورزشگاه شده باشند و بلیتی نخریده باشند. 

 

* : بحث اینکه اگر بلیت بیشتری به هواداران بفروشیم و از یک سقف بیشتر باشد سود آن به باشگاه پرسپولیس می‌رسد به کجا رسید؟

 

قراردادی که ما با پرسپولیس بستیم به این صورت بود که کل هزینه‌های کاروان این باشگاه را بر عهده گرفتیم و قرار شد اگر بالای 10 هزار نفر بلیت فروختیم از هر بلیت 60 درصد به باشگاه پرسپولیس برسد و 40 درصد متعلق به شرکت ما باشد. با استناد به نامه فدراسیون عمان عملاً 10 هزار بلیت نفروختیم و به آن حد نصاب نرسید. 

 

* : الان داستان خسارت شما چه می‌شود؟ آیا نهاد یا باشگاهی آن را بر عهده می‌گیرد؟

 

ما که خسارت دیده‌ایم اما در همین رابطه قصد داریم یک طرح دعوی بنویسیم به نظر ما همه این مسائل هدایت‌شده بود و عربستانی‌ها با استفاده از غفلت ما سوءاستفاده کرده و جو روانی به نفع خودشان به راه انداختند. آنها با هماهنگی کانون هوادارانشان تعداد زیادی از هوادارانشان را بدون بلیت به ورزشگاه فرستادند. این در حالی است که ما بلیت‌هایی را پیدا کردیم که جعلی بود چرا که شماره سریال‌هایی که ما زده بودیم به فارسی بود اما شماره سریال‌های بلیت‌های جعلی به زبان انگلیسی نوشته شده بود. از طرفی هم به اندازه‌ای که جمعیت در ورزشگاه بود ما بلیت نفروخته بودیم چون باقی‌مانده بلیت‌ها دست ماست. همچنین یکی از ورودی‌ها که ورودی مدیا و خبرنگاران بود هیچ نظارتی بر روی آن انجام نمی‌شد و چیزی حدود 3 هزار نفر بدون هیچ مشکلی از این در وارد ورزشگاه شدند حتی ما این مسأله را هم به سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن عنوان کردیم و باید تدبیری در این باره اندیشیده شود و اجازه ندهیم حق این تیم هم پایمال شود. 

 

* : طرح دعوا و شکایت شما از چه شخص یا گروهی خواهد بود؟ 

 

خوشبختانه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال عمان با ما همکاری خوبی دارند و دوربین‌های مدار بسته را چک کرده‌ایم چرا که عده‌ای بیرون از ورزشگاه بلیت‌هایی در اختیار داشتند و آن را با قیمت بیشتری می‌فروختند. در همین رابطه قصد داریم شکواییه‌ای تنظیم کنیم تا به همه ثابت شود علاوه بر اینکه ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر سود 7 میلیاردی بلیت‌فروشی کذب است بلکه مشخص شود چه مسائلی باعث این اتفاق شد. از طریق رسانه شما می‌خواهم نظر همه را به این مسأله جلب کنم که شما اگر تعداد صندلی‌های کل ورزشگاه را حساب کنید ضرب در چه عددی کرده‌اید که سودی در حدود 7 میلیارد تومان به دست آورده‌اید؟ ما قرار است این شکواییه را که البته برای نوشتنش هنوز قطعی نشده بر علیه کانون هواداران الهلال یا برخی افرادی که در این زمینه نقش داشته‌اند ارائه کنیم اما چیزی که مشخص است این است که قطعاً‌ عوامل این موضوع را شناسایی خواهیم کرد.

 

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: