کد خبر: ۷۰۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
تعداد بازدید: ۴۲۲
رئیس مرکز توسعه و سلامت کیش از واکسینه شدن 4 هزار و 269 کودک زیر 5 سال در مرحله دوم اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در جزیره کیش خبر داد.
چهار هزار و 269 کودک زیر 5 سال در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش: دکتر محمد رضا رضانیا در خصوص زمان اجرای این طرح گفت: این طرح همزمان با دیگر مناطق مرزی و پر خطر کشور در طی دو مرحله و در ماه های دی و بهمن انجام شد.

وی افزود: در این طرح خانواده های ایرانی و غیر ایرانی تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد 4 هزار و 269 کودک ایرانی زیر پنج سال، 54 کودک غیر ایرانی زیر پنج سال و 92 مسافر واکسینه شدند. در این طرح از واکسن دو ظرفیتی خوراکی استفاده شد که هیچ عارضه خاصی در بر نداشت.

رئیس مرکز توسعه و سلامت اظهار داشت: بیش از یکصد نفر از کارمندان مرکز بهداشت و رابطین سلامت، بسیج، هلال احمر، بهزیستی در قالب 40 تیم سیار، 13 تیم ثابت، 8 ناظر و 20 نیروی پشتیبان برای اجرای این طرح فعالیت داشتند. مرحله نخست این طرح از 25 دی ماه به مدت پنج روز و مرحله دوم آن از 30 بهمن ماه به مدت پنج روز در کیش اجرا شد.

رضانیا همراهی مردم و مسئولان در اجرای این طرح را در کیش صد در صدی اعلام کرد.

لازم به ذکر است، فلج اطفال بیماری عفونی ویروسی عصب دوست است که در صورت ابتلا شخص را تا ابد فلج می کند و می توان گفت هیچ درمان قطعی ندارد. در کشور ایران از سال 2000 میلادی موردی از بیماری فلج اطفال مشاهده نشده و برای حفظ این سطح (حذف گردش ویروس وحشی)، برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در کشور در نقاط مرزی و پر خطر کشور با فاصله زمانی یک ماه اجرا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: