کد خبر: ۷۰۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
تعداد بازدید: ۲۹۹
ظریف در جمع خبرنگاران:
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: دامن زدن به دیدگاه‌های فرقه‌ای برای هیچ کسی سودی نخواهد داشت. منطقه ما، منطقه‌ای است که نیاز به همکاری دارد و هیچ‌گونه تلاش برای سلطه‌گری را برنمی‌تابد.
دامن زدن به دیدگاه‌های فرقه‌ای برای هیچ کسی سودی نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای وزارت امور خارجه که صبح امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره شرایط اجرایی شدن برجام در وضعیت کنونی گفت: از روز نخست اجرایی شدن برجام همانند زمان مذاکرات هسته‌ای به دلیل بی‌اعتمادی به آمریکا و تصورات غلط آمریکایی‌ها که تحریم‌ها را یک سرمایه می‌دانند ناگزیر بودیم قدم به قدم و مرحله به مرحله امتیازاتی را که در توافقات هسته‌ای حاصل شده است در عمل هم بگیریم.

او ادامه داد: ما این روش را ادامه می‌دهیم. خوشبختانه در بسیاری از حوزه‌ها از جمله نفت و گاز و حمل و نقل که از حوزه‌های اصلی تحریم‌ها بوده‌اند، همانند موانع برطرف شده و در حوزه بانکی هم توانسته‌ایم موانع را یک به یک برداریم.

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ان‌شاالله در آینده بیش از این هم توفیق حاصل خواهد شد، تصریح کرد: همانطور که ملاحظه می‌کنید جامعه جهانی در برابر برخی لفاظی‌ها در مورد برجام تاکید دارد که توافق هسته‌ای باید حتماً اجرایی شود.

ظریف در پاسخ به سوالی در مورد برخی افراد مبنی بر تروریستی اعلام کردن سپاه هم خاطرنشان کرد: این تحرکات آمریکا هیچ منفعی برای مردم و دولت این کشور نداشته است و این در حالی است که همه دنیا اذعان می‌کنند آن کساین که در برابر تروریست‌ها به ویژه تکفیری‌های داعش و جبهه النصره بیشترین حمایت‌ها را از همسایگان داشته است، برادرانمان در سپاه بوده‌اند و هرگونه حرکت در برابر آنها صرفاً سبب روشن شدن ماهیت آنان می‌شود که این اتهام را می‌زنند.

او اضافه کرد: این کار حتماً به نفع آمریکا نیست و البته این حرکات بیهوده تاثیری هم نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه در مورد لفاظی‌های ترکیه هم ابراز داشت: در منطقه ما همه کشورها نیاز به همراهی و همکاری برای مقابله با تروریست‌ و افراط دارند.

ظریف با بیان اینکه تروریسم و افراط برای هیچ کسی محدودیتی نخواهد داشت، عنوان کرد: دامن زدن به دیدگاه‌های فرقه‌ای برای هیچ کسی سودی نخواهد داشت. منطقه ما، منطقه‌ای است که نیاز به همکاری دارد و هیچ‌گونه تلاش برای سلطه‌گری را برنمی‌تابد.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان یادآور شد: امروز سلطه در جهان معاصر حتی توسط قدرت‌های بزرگ هم پاسخ نمی‌دهد و نتیجه‌ای جز جنگ و کشتار نداشته است.

ظریف با اشاره به همکاری تهران، مسکو و آنکارا در دو ماه گذشته بیان کرد: ما تجربه مناسبی در همکاری با روسیه و ترکیه در برقراری آتش‌بس در سوریه داشته‌ایم و امیدواریم ترکیه و همه همسایگان ما اهمیت همکاری و تعامل را بیشتر درک کنند و واقعیات را هم در خاطر داشته باشند و بدانند ایران خیرخواه همسایگان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: