کد خبر: ۷۰۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۲۵۶
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اصولگرای اسلام‌آباد غرب اعلام کرد: میزان بالای اوراق قرضه در لایحه بودجه ۹۶ کل کشور به‌عنوان یک ایراد مطرح است اما دولت می‌گوید منابع ندارد.
تاکید فلاحت‌پیشه بر لزوم ارائه گزارش دیوان محاسبات درمورد عملکرد دولت در فروش اوراق بهادار / لاریجانی: این گزارش به مجلس ارائه شدهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با انتقاد از میزان مجوزهای مجلس به دولت برای فروش اوراق بهادار در بودجه ۹۶ به اصل ۵۵ قانون اساسی استناد کرد و گفت: لازم است به هیات رییسه اعلام کنم که پیش از دادن چنین مجوزهایی باید دیوان محاسبات گزارش خود درباره بودجه کل کشور ارائه کند.

او ادامه داد: مواردی که در تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور بیان شده، موجب ایجاد توقع در جامعه می‌شود.

نماینده اصولگرای اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم اضافه کرد: براساس مصوبه نمایندگان و پیشنهاد دولت در حال حاضر مجلس درباره رقمی در حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت رای‌گیری می‌کنیم که رقمی در حدود ۴ برابر عملکرد عمرانی کشور در سال‌های اخیر است .

او یادآور شد: میزان بدهی دولت در حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان، بدهی پیمانکاران، خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی و مواردی نظیر آن در میان مردم ایجاد توقع می‌کند.

فلاحت‌پیشه در پایان این اخطار قانون اساسی تصریح کرد: اخطار بنده این است که دیوان محاسبات باید گزارش خود هرچه سریع تر عملکرد دولت در زمینه فروش اوراق قرضه را ارائه کند تا نمایندگان بدانند به چه میزان محقق شده است.

علی لاریجانی در ادامه و در پاسخ به این اخطار قانون اساسی اعلام کرد: گزارش دیوان محاسبات مشتمل بر اعداد مدنظر شما به مجلس ارائه شده و شما می‌توانید آن را مورد مطالعه قرار دهید.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: میزان بالای اوراق قرضه در لایحه بودجه ۹۶ کل کشور به‌عنوان یک ایراد مطرح است اما دولت می‌گوید با مشکل بودجه مواجه است و منابع ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: