کد خبر: ۷۰۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
تعداد بازدید: ۵۰۱
سازمان بین المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد که شمار پناهجویانی که از آغاز سال 2017 تاکنون در مسیر دریای مدیترانه جان خود را از دست داده و یا مفقود شده اند ، 300 درصد (%300) نسبت به مدت مشابه در سال 2016 افزایش یافته است.
شمار پناهجویان جان باخته در دریای مدیترانه امسال سه برابر افزایش یافت به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، از اول ژانویه سال 2017 میلادی تاکنون، مجموعا 13 هزار و 924 پناهجو توانستند خود را از طریق دریای مدیترانه به اروپا برسانند، این درحالی که شمار قربانیان در این مسیر به 366 تن رسیده است.

سازمان بین المللی مهاجرت 'Oim' با انتشار این گزارش افزود: تقربا تمامی قربانیان دریا، در مسیر مدیترانه مرکزی که لیبی را به ایتالیا متصل می کند، جان خود را از دست داده و یا مفقود شده اند.

 به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)،روزنامه 'لارپوبلیکا' نیز نوشت: از روز گذشته بیش از 1700 پناهجو با 15 شناور مختلف وارد سواحل ایتالیا شدند که بدین ترتیب پیش بینی می شود که در سال جاری میلادی رکورد ورود پناهجویان به ایتالیا شکسته شود . 
شمار پناهجویانی که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون وارد ایتالیا شده اند به بیش از 10 هزار و 700 نفر می رسد که 2600 نفر (معادل 32 درصد) بیشتر از مدت مشابه در سال 2016 است. 
اکثر این پناهجویان به ترتیب از اتباع کشورهای گینه (16درصد)، ساحل عاج (12%)، نیجریه (11%)، سنگال (9%)، گامبیا (8%)، مراکش (7%)، بنگلادش (6 %)، مالی (4%)، عراق (3%) و پاکستان (2%) هستند. در سال 2016 میلادی نیز بیش از 181 هزار پناهجو (27500 نفر بیش از سال 2015) وارد ایتالیا شدند که از این تعداد 176 هزار نفر مهمان مراکز استقبال بودند. 
به عقیده آژانس پناهندگان سازمان ملل دریای مدیترانه تبدیل به مرگبارترین مسیر مهاجرت های غیر قانونی در جهان شده است. 
'پائولو جنتیلونی' و 'فائز سراج' نخست وزیران ایتالیا و لیبی در بهمن ماه گذشته یک تفاهمنامه همکاری در زمینه مقابله با مهاجرت های غیرقانونی و قاچاق انسان از مسیر مدیترانه میان دو کشور امضا کردند. 
جنتیلونی پس از امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: تفاهمنامه ای که امضا کردیم مربوط به تعهد ما برای تقویت نهادهای لیبیایی در مقابله با مهاجرت های غیر قانونی است و تقویت پلیس مرزی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: