کد خبر: ۷۰۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۷۷۸
محمد معتمدى -خواننده آواز ايرانى- رو به مخاطبان كنسرت خود گفت: هرچند مديرانى هستند كه براى موسيقى ما زحمت مى كشند و برنامه ريزى مى كنند اما موسيقى ايران يك حامى دارد و آن شما هستيد.
محمد معتمدى: نسل ما از شجريان انگيزه گرفتبه گزارش خبرداغ،اين خواننده در ابتداى كنسرتش با نام "كوير" كه اولين اجراى خود را شامگاه چهارم اسفند ماه در تالار وحدت پشت سر مى گذاشت، در سخنانى اظهار كرد: نمى توانم خوشحالى خودم را پنهان كنم كه پس از يك سال كنسرت قطعاتى را اجرا مى كنم كه آن ها را به عشق نشان دادنشان به شما در روى صحنه، توليد كرده ايم. شما با عشق به اين قطعات بازخورد مثبت به ما رسانديد.

 او ادامه داد: از همه حمايت ها، عشق و مهرى كه به من و بقيه هنرمندان داريد، تشكر مى كنم.

معتمدى اجراى خود را با قطعه "كوير" آغاز كرد. او پيش از اين درباره اين قطعه گفته بود كه شعر، آهنگ و آواز "كوير" متعلق به اوست و به نوعى برايش نماد خودكفايى به حساب مى آيد.
در ادامه قطعه "شكنم ساغر" اجرا شد و بعد نوبت به ساز و آواز به همراهى ساز عود رسيد كه معتمدى غزل "دایم گل این بستان شاداب نمی‌ماند/دریاب ضعیفان را در وقت توانایی" از حافظ را براى اين كار انتخاب كرده بود.

"به ياد صياد"، تصنيف "بيا" قطعاتى بودند كه در ادامه اجرا شدند. ساز و آواز ديگرى با شعرى از خيام نيز براى اين اجرا تدارك ديده شده بود كه اجرا شد.

در ادامه با تصنيف "چون مرده شوم" بخش اول اين كنسرت به پايان رسيد.
پس از استراحتى كوتاه و با حضور دوباره گروه روى صحنه، معتمدى رو به حاضران بيان كرد: من مجددا از شما عزيزان تشكر مى كنم كه حضور شما هميشه باعث به وجود آمدن همه اتفاقات خوب براى ما بوده است.

او سپس به شبنم مقدمى، نگين صدق گويا، اميرحسين مدرس، معصومه كريمى و معصومه شيرازى و بهمن محمدزاده (شاعر برخي آثار معتمدى مانند يلدا و پرواز) به عنوان مهمانان اين اجرا اشاره كرد و گفت: كريم قربانى (نوازنده ويولنسل) نيز در ميان ما حضور دارد. صداى ساز افرادى مانند او شايد در بسيارى از آثارى كه شما از آن ها لذت برديد وجود داشته است اما خودتان ندانيد، ما هميشه نام خواننده را شنيده ايم.

قطعات "پرواز"، "اميد جانم"، "به نگاهم بنگر"، "رفته ز دل" و دو ساز و آواز در بخش دوم اجرا شدند.
سپس معتمدى گفت: مى خواهيم يك اثر را بخوانيم كه رگ غيرت همه با شنيدن آن به جوش مى آيد.

در ادامه قطعه "اى ايران اى مرز پرگهر" اجرا شد كه تمامى مخاطبان سالن هنگام اجراى آن به احترام ايران به پا خاستند.

امير مهدى مقدم -نوازنده عود-، داود اسلفى -نوازنده پيانو-، پويان جمشيدى -نوازنده پركاشن-، مسيح مرديها -نوازنده ويولنسل- و احمد محمديان -نوازنده كلارينت و دودوك- در كنار معتمدى هنرنمايى كردند. به گفته معتمدى تمامى اين نوازندگان اصفهانى هستند.

این خواننده پيش از اين با بیان این‌ که اعضای ارکستر من پایین‌ترین میانگین سنی را دارند، اظهار کرده بود : من آن‌ ها را به‌ واسطه سن انتخاب نکردم، بلکه پس از انتخاب آن‌ ها به‌ واسطه کیفیت کارشان، متوجه سن و سالشان شدم. رهبر ارکستر من یک جوان ۱۸ ساله است.

پس از پايان بخش دوم و در ميان درخواست هاى مخاطبان براى اجراى قطعات ديگر كه بعضا نام تيتراژ فيلم سينمايى"سيانور"، تنها اثر پاپ اين هنرمند و قطعه اى از استاد محمدرضا شجريان به گوش مى رسيد، معتمدى اظهار كرد: من براى استاد شجريان آرزوى سلامتى مى كنم. واقعيت اين است كه نسل ما وقتى آواز را شروع كرديم درصد زيادى از انگيزه هاى خود را از ايشان گرفتيم و از آثار ايشان مشق كرديم. اجازه بدهيد قطعات ايشان به نام و متعلق به خودشان بماند.

در پايان قطعه "كوير" به عنوان قطعه بيز انتخاب و اجرا شد.

به گزارش ايسنا، اين اجرا پنجم اسفند ماه نيز در تالار وحدت به روى صحنه مى رود. معتمدى همچنين قصد دارد تور كنسرت "كوير" خود را تا پايان سال ١٣٩٥ در شهرستان هاى شاهرود و يزد برگزار كند. ادامه اين كنسرت ها ارديبهشت ماه سال ١٣٩٦ اجرا خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: