کد خبر: ۷۰۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۲۰۰
صالحی در جمع خبرنگاران:
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ۲۰ فروردین اولین دستگاه سانتریفیوژ سنگی رونمایی می‌شود.
بررسی مسائل مالی ساخت دو نیروگاه هسته‌ای در سفر روحانی به روسیه/۲۰ فروردین اولین دستگاه سانتریفیوژ سنگی رونمایی می‌شودبه گزارش خبرداغ  به نقل از  ایلنا،‌ علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد  سفر روحانی به روسیه گفت: از قبل توافقی برای ساخت نیروگاه هسته‌ای با روسیه داشتیم و قرار است در این سفر در مورد مسائل مالی ساخت این نیروگاه‌ها با روس‌ها صحبت شود.

او افزود: ۲۰ فروردین اولین دستگاه سانتریفیوژ سنگی رونمایی می‌شود بوسیله این دستگاه میزان نفت و آب چاه‌ها ارزیابی می‌شود و این دستگاه بسیار پیشرفته است.

صالحی ادامه داد: در خصوص این سانتریفیوژ باید بگویم نمونه‌هایی که از درون زمین برای حفر چاه‌های نفتی بیرون می‌آورند و آن مغزهایی که به‌صورت استوانه‌ای است را داخل این سانتریفیوژ می‌گذارند و بعد از آن سنگ را با یکی از دو سیال آب یا نفت آغشته می‌کنند.

او تشریح کرد: در دوره ۱۷ هزار چرخانده می‌شود و ۴۰ هزار برابر نیروی جاذبه به این نیرو وارد می‌شود و نفت یا آب اشباع‌شده در سنگ بیرون می‌آید که با آب یا نفت بیرون مخلوط می‌شود. پس از آن است که متوجه می‌شوند جزئیات سنگ چگونه است که از آن می‌توانند متوجه شوند که میزان نفت و گاز در چاه‌های نفتی چقدر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه این یک دستگاه بسیار پیشرفته است که یکی، دو نمونه بیشتر در پژوهشگاه وزارت نفت نیست که آن‌هم بسیار قدیمی است و ۴۰ سال پیش وارد شده است، گفت: دستگاه جدیدی که ما داریم، تمام داده‌ها را پردازش و حتی تصویربرداری می‌کند که ان‌شاءالله ۲۰ فروردین رونمایی و تحویل پژوهشگاه نفت داده می‌شود.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این ۳ سال دولت یازدهم توانسته‌ایم به نحو مشهود و بارزی از سرریز هسته‌ای برای رساندن خدمات به سایر دستگاه‌ها مانند حوزه سلامت، نفت و کشاورزی استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: