کد خبر: ۷۰۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
تعداد بازدید: ۵۶۸
«عمار حسین» ۲۲ ساله است. او یکی از اعضای داعش بوده و توسط واحدهای ضد تروریسم در سلیمانیه عراق بازداشت شده است.
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،او می گوید که اکنون تمام روز را به نیایش می پردازد و قرآن می خواند آن هم در سلول کوچک انفرادی که در آن به سر می برد. او می گوید می خواهد انسان بهتری شود. می گوید به بیش از ۲۰۰ زن عراقی از اقلیت های قومیتی و مذهبی به خصوص ایزدی ها تجاوز کرده است و تاحدودی پشیمان است». 

«غفار عبدالرحمن» ۳۱ ساله یکی دیگر از اعضای داعش است که با خبرنگار رویترز در سلیمانیه صحبت کرده است. توسط ماموران اطلاعاتی اقلیم کردستان عراق بازداشت شده است. و همانند حسین به اتهامات مشابهی بازداشت شده است ارتباط میان آنان با یکدیگر به ندرت صورت می گیرد  همدیگر را زیاد نمی بینند چرا که در سلول های انفرادی جداگانه ای به سر می برند. هر دو آنان در جریان حمله به شهر کرکوک در اکتبر گذشته بازداشت شده اند. در جریان آن حمله ۹۹ غیر نظامی و نیروهای امنیتی عراق کشته شدند. در این میان ۶۳ عضو داعش نیز کشته شدند.  

عمار حسین می گوید که امیر محلی ای که او تحت فرمانش بود به او و سایر اعضای داعش اجازه تجاوز به زنان ایزدی و سایر زنانی که آنان می خواستند را داده بود حسین در گفت و گو با «رویترز» می گوید که امیر منطقه ای گفته بودکه این زنان به تجاوز نیاز دارند و این اقدامی طبیعی است. 

حسین گفته است که خانه به خانه سر می زده و به زنان از اقلیت مذهب ایزدی و سایر اقلیت ها تجاوز می کرده است. مقام های امنیتی در اقلیم گفته اند که می دانند او این تجاوزها را انجام داده اما دامنه و مقیاس آن را نتوانسته اند ارزیابی کنند. رویترز نیز اعلام کرده که به طور مستقل نمی تواند ادعای حسین درباره ۲۰۰ مورد تجاوز را تایید کند. 

او جنایت هایش را در زمینه قتل بیش از ۵۰۰ نفر و مشارکت در آن در سال ۲۰۱۳ میلادی انجام داده است و گفته که هر کسی که نیاز به شلیک داشت ما به سوی او شلیک می کردیم. او گفته که با تشویق خطیب مسجد محله شان ابتدا به القاعده و سپس به داعش پیوست. عمار حسین خود را قربانی خانواده از هم پاشیده و فقر مالی و معیشتی در موصل می داند جایی که حملات داعش آغاز شد. او می گوید:«من پولی نداشتم هیچ کس نبود به من بگوید چه درست است و چه غلط و شغلی هم نداشتم. دوستانی داشتم اما هیچ یک من را نصیحت نمی کردند.». 

او از ماه اکتبر در بازداشت به سر می برد.

عبالرحمن بازداشتی دیگر اعتراف کرده که به سوی نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق در کرکوک اتش گشوده است با این حال، مدعی است که هیچ کسی را نکشته است. او می گوید که در اگهی رسمی استخدام داعش به آن گروه پیوسته است.. او تاکنون جزئیاتی را درباره داستان زندگی اش نگفته است. او تنها گفته است که از حیدر البعادی نخست وزیر عراق نفرت دارد او می گوید که عبادی مسئول بی ثباتی است. او می افزاید:«عبادی عدالت را برای مردم تامین نکرده است».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: