کد خبر: ۷۰۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
تعداد بازدید: ۴۸۲
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، گفت: در محورهای کوهستانی، کاهش شدید دما و احتمال بروز کولاک وجود دارد، از همین رو، همراه داشتن تجهیزات زمستانی الزامی است.
احتمال بروز کولاک در محورهای کوهستانیبه گزارش  خبرداغ به نقل از مهر، سرهنگ نادر رحمانی افزود: هرچند در محورهای مواصلاتی سامانه های بارشی مشاهده نمی شوند، اما این برودت دما تردد با زنجیر چرخ را در بعضی محورها مثل محور دیلمان و گردنه حیران در استان گیلان و محور قوچان در مشهد و  کلات در خراسان رضوی اجباری کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امشب در محورهای کوهستانی هوای سردی را پیش رو داریم و این سرما باعث یخ زدگی سطح راه می شود، گفت: در صورت وزش باد محورهای کوهستانی دچار کولاک خواهند شد برای همین حتما تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

سرهنگ رحمانی در ادامه با اشاره به اینکه در محورهای جنوبی هم شاهد پدیده گرد و خاک هستیم و انتشار این گرد و خاک دور از ذهن نیست، توضیح داد:در حال حاضر رانندگان در محورهای رامشیر و رامهرمز در استان خوزستان، به علت گرد و خاک، کاهش دید دارند و احتمال می دهیم که در ساعات آینده محورهای مواصلاتی استان بوشهر هم به دلیل گرد و خاک، با کاهش دید مواجه شوند؛ بنابراین تقاضا می کنیم رانندگان در سفرها و ترددهای خود به این نکته توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه، رانندگان با رعایت نکات امینی و همراه داشتن تجهیزات، امروز و امشب می توانند سفر ایمنی داشته باشند، لیست محورهایی را که در حال حاضر مسدود هستند، اعلام کرد.

محورهای مسدود

محور کرج - چالوس روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت ٢٠ تا ٥:٣٠ روز بعد تا ٢٠ اسفند ۹۵(به علت ایمن سازی تونل امیرکبیر)

استان های تهران و البرز، محور شمشک - دیزین

استان گیلان، محور سیاهکل - دیلمان

محور اولنگ - شاهرود در استان های گلستان و سمنان

استان های کردستان و کرمانشاه، محور سرو آباد - پاوه

جنوب استان سیستان و بلوچستان، محورهای دلگان-ذهکلوت و  چاهان - زرآباد

استان کهگیلویه و بویراحمد، محور سی سخت - پادنا

استان هرمزگان، محور بندر لنگه به بندرعباس، محور لنگه - بستک

استان کردستان، محورفرعی سقز - مریوان

استان بوشهر، محور ساحلی بوشهر -دیر,محور روستایی آبکش و محور ساحلی بوشهر - گناوه

استان فارس شمال، محور شیراز - جهرم

استان زنجان، محور تهم-چورزق،محور زنجان - دندی تخت سلیمان

استان همدان , محور فرعی گنجنامه-تویسرکان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: