کد خبر: ۷۰۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۹۸۹
برای تهیه این شربت مفرح ، به آب ۳ کیلوگرم سیب شیرین و رسیده و پوست کنده و ۴۵۰گرم عسل نیاز داریم .
شربت نشاط آور در طب سنتىدر طب سنتی، توصیه های خوراکی متنوع و متعددی برای مداوای بیماران مبتلا به افسردگی یا افراد در معرض ابتلا به این اختلال اعصاب و روان وجود دارد .

به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین: یکی از این توصیه ها ، مصرف نوشیدنی های نشاط آور و مفرح است که در این یادداشت به دو مورد از پُرمصرف ترین آنها اشاره میکنم :

۱. شربت سیب :
برای تهیه این شربت مفرح ، به آب ۳ کیلوگرم سیب شیرین و رسیده و پوست کنده و ۴۵۰گرم عسل نیاز داریم .
باید آب سیب را روی حرارت ملایم بگذارید تا نیمی از آن بخار شود ، سپس آن را صاف کنید و اجازه بدهید تا یک شب کنار بماند . دوباره این آب سیب را روی شعله ملایم بگذارید تا غلیظ شود . این آب غلیظ را هم صاف کنید و در ظرفی شیشه ای بریزید. سپس این شربت را با عسل مخلوط کنید و روزی یک لیوان از آن را به بیماران مبتلا به افسردگی بدهید یا خودتان بنوشید . این شربت ، علاوه بر اینکه نشاط آور است ، باعث افزایش اشتها هم می شود و جلوی حالت تهوع را نیز می گیرد .

۲. شربت جلاب :
مواد لازم برای تهیه این شربت نیز شامل یک کیلوگرم نبات ، ۳ کیلوگرم گلاب و نیم مثقال زعفران می شود .
طرز تهیه شربت جلّاب به این صورت است که باید نبات و گلاب را روی شعله ملایم بجوشانید و در حین جوشیدن ، کف آن را بگیرید. سپس شربت را صاف کنید . حالا زعفران را با کمی گلاب حل کنید و آن را به شربتتان بیفزایید . این شربت میتواند با آب سرد یا عرقیات مناسب یا حتی تخم ریحان نوشیده شود. شربت جلاب برای تقویت قلب و اعصاب و رفع افسردگی بسیار مفید است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: