کد خبر: ۷۰۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
تعداد بازدید: ۲۹۴
در دومین جلسه ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص اقدامات و تمهیدات حوزه معاونت های فرهنگی و اجتماعی ، عمرانی و زیر بنایی و روابط عمومی این سازمان بحث وتبادل نظر شد.
دومین جلسه ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این جلسه صبح روز دوشنبه 25 بهمن ماه با حضور معاونان و مدیران این سازمان و شرکت های تابعه برگزار شد.

ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به اقداماتی که در نوروز 94 انجام شده بود، گفت: برای نوروز سال 95 با پیش بینی افزایش ظرفیت گردشگر به جزیره کیش تمهیداتی در زمینه ذخیره سازی آرد برای تهیه نان، گوشت، مرغ و تخم مرغ در سردخانه ها، داروهای مورد نیاز و تجهیز امکاناتی نظیر آمبولانس اندیشیده شده است.

وی افزود: باتوجه به افزایش ورود گردشگر در ایام نوروز هرسال درمقایسه با آمارهای سال های گذشته ، تعداد پزشکانی که باید در کیش مستقر شوند بررسی شده است. همچنین در هلال احمر پست های امدادی شناسایی و تعداد پزشکان و نیروها نیز مشخص شده است. در مرکز توسعه و سلامت کیش نیز کارشناسان کنترل و نظارت بر اماکن مختلفی چون توزیع مواد خوراکی ، رستوران ها و مراکز فروش لوازم بهداشتی را همچون سنوات گذشته انجام می دهند.

رضوانی با بیان برای اتباع خارجی ساکن در کیش کارت شناسایی و اقامت صادر می شود، گفت: در این مدتتعداد 300 نفر از افرادی که مکان خاصی برای سکونت نداشتند از سطح شهر جمع آوری شدند.

وی با اعلام اینکه در نوروز سال 96 تمام خودروهایی که معاینه فنی شده اند ، اجازه ورود به جزیره کیش را دارند، اظهار داشت:در این راستا پلیس راهور کیش نیز سامانه ای را برای کنترل تخلفات خودروهایی که به جزیره کیش ورود می کنند طراحی کرده است که اگر خودرویی به جزیره ورود می کند و دارای تخلف است، بتواند جریمه خود را در جزیره کیش پرداخت کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، از طرح کاشانه میهمان نام برد و عنوان کرد: در این طرح تمام خانه های استجاری شبانه در سامانه ای که بدین منظور طراحی شده، ثبت نام و ساماندهی می شوند. این اقدام با هدف ایجاد اعتماد و اطمینان بین گردشگران و همچنین فعالیت اقتصادی مالکان این خانه ها انجام می شود.

مهندس محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و دبیر این جلسه نیز اعلام کرد در ایام نوروز 96 هر گردشگری که بلیط های گردشگری داخل جزیره را تهیه کند، از ترانسفر رایگان در طول سفر خود به کیش برخوردار می شود.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه در بهمن ماه با رشد 22 درصدی گردشگر در کیش مواجه شدیم، اعلام کرد: طرح همام نیز در ایام نوروز انجام و روزانه با قید قرعه، 6 میلیون تومان جایزه به گردشگران اعطاء می شود.

محب خدایی همچنین اعلام کرد که اطلاع رسانی خوبی نیز از طریق شبکه 5 سیما برای ترغیب گردشگران برایسفر به جزیره کیش در دست انجام است.

در این جلسه رامین افشاری معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه طی چند ماه گذشته به امور زیربنایی جزیره توجه بیشتری شده، گفت: برای ایام نوروز از نظر تولید آب و برق در کیش مشکلی وجود ندارد. بیشترین زمان مصرف برق در جزیره مرداد ماه است که با افزایش تولید برق نیروگاه های کیش مشکل قطعی برق برطرف شده است.

وی یاد آور شد: بزرگ ترین مشکل کیش تولید آب شیرین برای این حجم گردشگر بود که با توجه به احداث و بهره برداری نیروگاه شماره 2، با تامین آب و برق مصرفی پارک آبی کیش و دهکده ساحلی خلیج فارس و پروژه های جنوب جزیره این مشکل مرتفع شده است.

افشاری افزود: در حال حاضر حدود 23 هزار متر مکعب در جزیره آب شیرین تولید می شود که می توان با تمهیداتی این میزان را به 25 هزار متر مکعب در روز رساند.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص فعالیت تصفیه خانه های فاضلاب جزیره در ایام نوروز گفت: با توجه به افزایش حجم مسافر در این ایام میزان فاضلاب نیز افزایش پیدا می کند. با توجه به اینکه سایر تصفیه حانه های قدیمی هنوز به مدار اصلی متصل هستند، می توانند در صورت نیاز برای کمک به تصفیه خانه مرکزی جزیره کیش، فاضلاب ها را تصفیه کنند.

وی در خصوص بندر چارک که بزرگ ترین بندر پشتیبان کیش در ایام نوروز است، گفت: طی بازدیدی که یک ماه قبل از این بندر داشتیم، تمام تمهیدات لازم از سوی شهرداری چارکبرای ایام پر تردد نوروز اندیشیده شده است و مقرر شده تا امکانات رفاهی برای مسافران زمینی کیش در این بندر مهیا شود.

روح الله مهدی نژاد مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه عنوان کرد: مطابق با نوروز سال گذشته، در نوروز امسال نیز بروشور ، نقشه کیش و همچنین کتابچه ای همراه با اطلاعات روز گردشگری و تمام اطلاعاتی که یک گردشگر در کیش باید از آن مطلع شود، در هواپیماها، اتاق هتل ها و مراکز گردشگری بین گردشگران توزیع می شود.

لازم به ذکر است، مقرر شد این جلسه هر روز با بررسی اقدامات معاونت های گوناگون سازمان منطقه آزاد کیش درکمیته های مربوطه تداوم داشته باشد وتسبت به برنامه ریزی برای میزبانی شایسته از گردشگران درنوروز 96 برنامه ریزی شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: