کد خبر: ۷۰۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۲۹۸
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به کلانتری ها، شورایی تشکیل شد که در ابعاد مختلف تحول کلانتری ها را رصد می کند، گفت: در تلاش هستیم تا با استفاده از فناوری های نوین مراجعه مردم به کلانتری ها را کاهش دهیم تا مردم بتوانند درخواست‌های خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.
از ارایه کدرهگیری به شهروندان در کلانتری‌ها تا حذف مراجعه فیزیکی شاکی و متشاکی به مراجع قضائیبه گزارش خبرداغ ، سردار محمد شرفی در حاشیه افتتاح ساختمان کلانتری های 11 و 12 کیش، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان عالی رتبه نیروی انتظامی، خواستار توجه ویژه به پاسگاه ها و کلانتری ها به عنوان محل مراجعه مردم شدند، از این رو قرار شد، تحولی در ابعاد مختلف پاسگاه ها و کلانتری ها رخ دهد لذا بر مبنای این تاکید، شورایی تشکیل شد که بناست در ابعاد مختلف تحول کلانتری ها را رصد کند.

وی افزود: ما در سال گذشته بالغ بر 20 میلیون مراجعه به کلانتری ها و پاسگاه ها در کشور داشتیم که اگر هر خانواده را چهار نفر محاسبه کنیم به طور متوسط از هر خانوار یک نفر مراجعه کننده بوده که از نیروی انتظامی خدمات دریافت کرده اند.

توجه و تحول در حوزه فناوری و تکنولوژی ها از دیگر مواردی بود که سردار شرفی بر آن تاکید کرد و گفت : برای کاهش مراجعات مردم در تلاش هستیم تا با استفاده از فناوری های نوین مراجعه مردم به کلانتری ها را کاهش دهیم تا مردم بتوانند درخواست های خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند که پس از آن نتایج از طریق پیامک به اطلاع آنان برسد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر تاثیرگذاری این بخش در امنیت جامعه و جلب رضایت مردم، خاطرنشان کرد: این موارد از نکات مورد مطالبه و تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است .

مبادله پرونده های الکترونیکی میان نیروی انتظامی و سیستم قضائی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، تصریح کرد: در بخش نخست تحول کلانتری ها، اصلاح ساختاری روندها و فرایندها مد نظر قرار گرفت تا مردم بتوانند با استفاده از ابزار نوین در کوتاه ترین زمان، خدمات لازم را دریافت کنند و راضی باشند.

سردار شرفی ادامه داد: در بخش بعدی، تحول و توجه به حوزه نیروی انسانی است که بر اساس آن ما سعی داریم، توازنی را در این عرصه ایجاد کنیم تا هم از نظر تعداد و هم کیفیت منابع به کار گرفته شده در کلانتری ها، به بهترین وجه عمل کنند لذا در این راستا نیازمند توجه ویژه هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به بخش مبادله پرونده های الکترونیکی میان نیروی انتظامی و سیستم قضائی اشاره کرد و افزود : این بخش در برخی از استان ها به صورت پایلوت اجرا می شود که به کل کشور نیز تعمیم داده خواهد شد .

امکان استفاده از ویدئو کنفرانس قاضی با متهم  برای عدم مراجعه فیزیکی شاکی و متشاکی

وی گفت : به دنبال این هستیم تا مراجعه فیزیکی شاکی و متشاکی به مراجع قضائی حذف شود و قاضی از طریق ویدئو کنفرانس با متهم در کلانتری مصاحبه لازم را انجام داده و پرونده تعیین تکلیف شود.

سردار شرفی موضوع دیگر مد نظر پلیس را صیانت و سلامت کلانتری ها و پاسگاه ها عنوان کرد و گفت : باید ساختارهای نظارتی و سلامت درون کلانتری و پاسگاه ها را اصلاح کنیم و همچنین موضوع اصلاح و استاندارد سازی رفتار کارکنان را مورد توجه قرار دهیم .

وی پیشگیری اجتماعی و مشارکتی را پیشرفته ترین ترین روش تامین امنیت کشور دانست و گفت : برخوردهای آمرانه وساختارهای سنتی و غیر مشارکتی کارایی ندارند ؛ می توان با مشارکت عمومی در تامین نظم و امنیت پایدار اقدام کرد .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به تحول در پشتیبانی، توان ، تحرک و تجهیزات در ماموریت های ناجا اشاره کرد و افزود: به دنبال ایجاد ایستگاه های سیار هستیم تا در حالت آفندی قرار بگیرند و هر کجا نیاز باشد مستقر شوند و با استفاده از فناوری، محیط پیرامونی خود را پایش کنند .

سردار شرفی کیش را در عرصه تحول کلانتری ها پیشرو خواند و گفت: خوشبختانه یکی از نقاطی که در جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیشرو بوده، کیش است که امروز توانسته در راستای توسعه کمی و کیفی، با پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش و تلاش های فرمانده انتظامی، دو کلانتری را به سیستم ناجای جزیره بیافزاید.

وی با اظهار خرسندی از افتتاح این دو مجموعه یادآور شد : کلانتری های 11 و 12 با 6 هزار متر مربع عرصه و 700 متر مربع زیر بنا با مشارکت و حمایت منطقه آزاد کیش و مهندسی ناجا و با اعتبار دو میلیارد تومان بودجه به بهره برداری رسید.

کاهش 28 درصدی جرایم خشن در سال گذشته

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اعلام اینکه شاهد کاهش 28 درصدی جرایم خشن در کشور هستیم، گفت: جرایم خشن در این جزیره طی این مدت 62 درصد کاهش داشته است .

براساس گزارش سایت پلیس، سردار شرفی اضافه کرد : در سال گذشته نیز شاهد کاهش چهار درصدی سرقت به عنف و هشت درصدی سرقت مسلحانه در کشور بودیم .

گفتني است، ساختمان کلانتری 11 و 12 کیش، با حضور رئيس پليس پيشگيري ناجا، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، مدیر عامل منطقه آزاد، فرمانده انتظامی ویژه کیش و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی افتتاح شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: