کد خبر: ۷۰۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
تعداد بازدید: ۴۱۷
طبق نتایج یک مطالعه جدید، مصرف موادخوراکی حاوی غلات کامل به شما در حفظ و کنترل وزن‌تان به اندازه روزی ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع کمک می‌کند.
لاغر بمانید با مصرف غلات کاملبه گزارش خبرداغ ، محققان دانشگاه تافتس بوستون دریافته‌اند مصرف غلات کامل هم موجب کاهش جذب تعداد کالری در طول هضم در بدن می‌شود و هم روند متابولیسم را تسریع می‌کند.

درحالی که در سایر مطالعات مشخص شده است که افراد مصرف کننده غلات کامل لاغرتر بوده و چربی بدنی کمتری نسبت به سایر افراد دارند، اما فیلیپ کارل، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تفکیک تاثیرات مصرف غلات کامل از ورزش منظم و رژیم غذایی سالم‌تر دشوار است.»در مطالعه جدید، محققان به شدت رژیم غذایی را تحت کنترل داشتند و اجازه کاهش وزن به شرکت کنندگان ندادند. شرکت کنندگان این مطالعه ۸۱ زن و مرد با رده سنی ۴۰ تا ۶۵ سال بودند.

در دوهفته اول مطالعه، همه افراد مواد خوراکی مشابهی مصرف می‌کردند و محققان میزان کالری موردنیاز هر فرد را برای حفظ وزن‌شان محاسبه کردند.از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا فقط مواد خوراکی ارائه شده را بخورند و به فعالیت فیزیکی عادی‌شان ادامه دهند.محققان دریافتند افراد رژیم غذایی غلات کامل کالری کمتری جذب کرده و مدفوع بیشتری دفع می‌کردند. نرخ متابولیکی در حال استراحت‌شان هم (میزان کالری مصرفی در حال استراحت) بالاتر بود.

میزان فیبر موادخوراکی حاوی غلات کامل حدود دو برابر موادخوراکی حاوی غلات تصفیه شده است، که به گفته کارل، همین خاصیت نقش اصلی را در بروز نتایج فوق دارد.
منبع: خبرگزاری مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: