کد خبر: ۷۰۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
تعداد بازدید: ۵۰۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حجم صادرات محصولات پزشکی و واکسن تولیدی ایران به کشورهای مختلف 2 برابر شده و ارزش آن 200 میلیون دلار است.
صادرات 200 میلیون دلار تجهیزات پزشکی و واکسن به خارج از کشوربه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران در جمع خبرنگاران بدون اشاره به زمان صادرات این محصولات افزود: با اینکه افزایش صادرات در این زمینه داشته ایم لیکن راضی کننده نیست، چرا که با توجه به فضای آرام درکشور تلاش ها باید مضاعف شود.

وی اظهار داشت: اکنون عقلانیت و تدبیر در جامعه حاکم است واگر با سرعت بیشتری در این مسیر گام برداریم می توان شاهد موفقیت های بیشتری در این حوزه باشیم.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دارو،تجهیزات پزشکی و واکسن جزء محصولات استراتژیک کشور محسوب می شود، گفت: برای توجه به دانشمندان، نیروهای بومی و فراهم کردن بازار فروش محصولات تولیدی در قالب شورای فناوری تصمیم گیری شده است.
وی افزود:به فرموده مقام معظم رهبری مبنا اقتصاد مقاومتی است و می بایست بر همین مبنا پیش رفت تا در این حوزه موفق عمل شود.

وی خاطر نشان کرد: آنجا که قیمت گذاری درست بوده و حمایت از تولید کننده داخلی نیز وجود داشت و احتمال رانت و سوء استفاده از بین رفت به خوبی پیش رفتیم .
وی ادامه داد: فضای جدیدی که پس از توافق هسته ای ایجاد شد به بالا بردن کیفیت محصولات کمک کرد .

*** افتتاح طرح های آموزشی و فناورانه در انستیتوپاستور ایران
امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان طرح های آموزشی ، فناورانه،خدماتی و سامانه تجاری سازی انستیتو پاستور ایران افتتاح و معرفی شد.
همچنین امضای اسناد تولید مشترک واکسن تزریقی فلج اطفال توسط 2 شرکت دانش بنیان خصوصی با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، کلنگ زنی آغاز عملیات ساخت آزمایشگاه های پرخطر، رونمایی از بسته آموزشی فناور و اعلام فراخوان ملی و بین المللی در زمینه فعالیت های علمی مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتوپاستور از دیگر برنامه های امروز در این مجتمع بزرگ بود.

مجتمع بزرگ تولیدی و تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران دارای بخش های ارزیابی و بهبود روش ها، انسکتاریوم، واکسن ب ث ژ، بیوتکنولوژی، تضمین کیفیت،علوم حیوانات آزمایشگاهی، کنترل کیفیت ، محلول های تزریقی،واکسن های باکتریایی و تهیه آنتی ژن،واکسن های ویروسی ، هپاتیت ب و چهار فرآورده نو ترکیب است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: