کد خبر: ۷۰۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید: ۲۴۰
تابش در بازدید از پالایشگاه شهیدتندگویان؛
رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با حضور در پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران و بازدید از بخش‌های مختلف و گفت‌وگو با مدیران، در جریان اقدامات فنی و اجرایی زیست محیطی انجام شده طی سالهای اخیر قرار گرفت.
اقدامات وزارت نفت در بخش‌های زیست محیطی مثبت است/ احکام قوی و خوبی در برنامه ششم توسعه برای کاهش گازهای گلخانه‌ای تصویب شدبه گزارش  خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدرضا تابش با حضور در پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران از بخش‌های مختلف این پالایشگاه بازدید کرد.

در این بازدید مدیر عامل پالایشگاه، مهندس بابایی به تشریح استقرار سامانه‌های مدیریتی و اطلاعاتی که موجب جلب مشارکت کارکنان و ایجاد انگیزه افزون‌تر برای بهبود و کارایی بالاتر سیستم‌ها و سبب پایش عملیات به صورت برخط شده و بهره‌وری بیشتر را در پی داشته است، پرداخت و به پروژه‌های تحول‌آفرینی که بهبود کیفیت محصولات، بهبود مصرف انرژی و کاهش آلاینده‌ها را به‌دنبال داشته و خواهد داشت و بخشی از آنها اجرا شده و بخشی از آنها در حال اجراست اشاره و ابراز امیدواری کرد در جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی باتوجه به اقدامات انجام شده و تکمیل پروژه‌های در دست اقدام شاهد تحولات مؤثرتری در این زمینه باشیم.

تابش با تقدیر از پروژه‌های انجام شده که تحول مثبتی در همه زمینه‌های مدیریتی، اجرایی، فنی و زیست محیطی را باعث شده است، تولید بنزین منطبق بر استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵ ، حذف گوگرد و ازت از دیزل و اقدامات فنی انجام شده برای کاهش CO۲ را در کاهش آلاینده‌ها بسیار مؤثر دانست و ابراز امیدواری کرد سایر پروژه‌های در دست اجرا از قبیل به صفر رساندن میزان انتشار گاز متان و تبدیل به نفت کوره به محصولات سبک که می تواند بهبود بازدهی انرژی و کاهش انتشار گازهای آلاینده را به‌دنبال داشته باشد، هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

تابش اقدامات زیست محیطی وزارت نفت را مثبت ارزیابی کرد و گفت در برنامه ششم توسعه، احکام قوی‌ای برای کاهش گازهای گلخانه‌ای ازجمله گاز فلر پیش‌بینی شده که امیدواریم با اجرایی شدن آنها و به میدان آمدن بخش خصوصی وضعیت محیط زیست کشورمان بهبود یابد و بتوانیم به تعهدات خویش مبنی بر کاهش گازهای گلخانه‌ای طبق توافق‌نامه پاریس عمل کنیم تا مشمول جریمه‌های سنگین نشویم.

تابش از سایر وزارتخانه‌ها درخواست کرد تنها به فکر اجرای پروژه‌ها و طرح‌های حوزه مسئولیت خود نباشند بلکه ارزیابی‌های زیست محیطی را که تضمین‌کننده سلامت آحاد مردم و حفظ طبیعت است در سرلوحه اقدامات خویش برای اجرای پروژه‌ها قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: