کد خبر: ۷۰۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۳۱۵
امروزه دارو های مسکن در همه جا حتی سوپرمارکت ها قابل دسترس هستند و همچون نقل و نبات! به مصرف می رسند. دارو های مسکن از عوارض بسیار زیادی برخوردار هستند.
خطر کرشدن با استفاده از دارو‌های مسکن!به گزارش خبرداغ ، امروزه دارو های مسکن در همه جا حتی سوپرمارکت ها قابل دسترس هستند و همچون نقل و نبات! به مصرف می رسند. دارو های مسکن از عوارض بسیار زیادی برخوردار هستند و با وجود اینکه همواره در این باره هشدار های لازم داده می شود اما بازهم عده ی زیادی دست از مصرف خودسرانه این دارو ها بر نمی دارند.

اگر شما هم معمولا از داروهای مسکّن برای تسکین دردهای مزمن استفاده می‌کنید، باید بدانید که امکان دارد شنوایی خودتان را به خطر بیاندازید. یکی از مطالعات محققان Brigham and Women’s Hospital نشان می‌دهد که برخی از داروهای مسکّن، خطر از دست دادن شنوایی را افزایش می‌دهد.

براساس این مطالعه، زنانی که دو بار یا بیشتر در هفته از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده می‌کنند، با افزایش خطر از دست دادن شنوایی مواجه هستند. محققان می‌گویند که هر چقدر زنان بیشتر از این مسکّن‌ها در طول هفته استفاده کنند، خطر از دست دادن شنوایی هم بیشتر می‌شود.

نکته دیگر این بود که ارتباط بین استفاده از این نوع داروها و از دست دادن شنوایی، در بین زنان زیر 50 سال بیشتر و جدی‌تر است، خصوصا برای زنانی که شش بار در هفته یا بیشتر از مسکن‌ های ایبوپروفن استفاده می‌کنند. مکانیسم‌های احتمالی این ارتباط می‌تواند این باشد که این نوع داروها می‌توانند جریان خون در حلزون گوش (اندام شنوایی) را کاهش دهند و در عملکرد آن اختلال ایجاد کنند.

استامینوفن نیز می‌تواند عامل‌هایی که از حلزون گوش در مقابل آسیب‌ها محافظت می‌کنند را با مشکل مواجه کند. بنابراین اگر کسی احساس می‌کند که به مصرف منظم این نوع داروها نیاز دارد، باید با پزشک درباره مصرف آن‌ها مشورت کند.

منبع: دکترسلام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: