کد خبر: ۷۰۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
تعداد بازدید: ۷۷۶
برنامه این هفته نود از ساعت 22:37 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت 1:50 بامداد سه شنبه به پایان رسید.
برنامه این هفته نود از ساعت 22:37 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

به گزارش  خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عادل فردوسی پور این برنامه را به شهدای پلاسکو و خانواده آتش نشان ها تقدیم کرد.

در برنامه نود این هفته چه گذشت؟ + فیلم و تصاویر

از مخاطبان برنامه 90 درخواست شده بود به احترام فداکاری آتش نشان ها و همدردی با آسیب دیدگان پلاسکو عدد"125" را به شماره 200090 ارسال کرده و  نظرسنجی امشب برنامه شرکت کنند.

در برنامه نود این هفته چه گذشت؟ + فیلم

طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است عواید ناشی از نطرسنجی امشب صرف ایمن سازی مدارس با نظارت سازمان آتش نشانی شود.

حمید حاج ملک داور گیلانی فوتبال کشورمان که عضوی از خانواده آتش نشانی است مهمان امشب برنامه 90 بود. وی که روز گذشته دیدار ماشین سازی و صبا از هفته هجدهم لیگ برتر را سوت زد، ابتدا به خانواده آتش نشانی و شهدای آتش نشان ضایعه پلاسکو را تسلیت گفت.

در ادامه کلیپی از ماجرای تلخ پلاسکو با سخنان عادل فردوسی پور پخش شد.

حاج ملک پس از این کلیپ گفت: دیدن این تصاویر داغم را تازه کرد. ای کاش در برنامه امشب 90 درمورد مسائل فوتبالی صحبت می کردیم. درست است من حادثه های زیادی را تجربه کرده ام اما نمی توانم خود را جای خانواده شهدای پلاسکو بگذارم.  یک جرقه کوچک سبب شد ساختمانی 18 طبقه فرو بریزد و یک ملت عزادار شوند. این امر نشان می دهد مسئل ایمنی رعایت نشده است.

وی افزود: کارشناسان و سخنگوی سازمان آتش نشانی درمورد این فاجعه صحبت کرده اند. همکارانم در میان ما نیستند. آن ها جزء خالص ترین و پاک ترین افراد بودند و برای نجات دادن جان هموطنان خود به این بلا گرفتار شدند. در شهری مثل صومعه سرا محل زندگی من شهرداری منابع مالی محدودی دارد. شهرداری موسسه غیر انتفاعی است و آتش نشانی هم زیرنظر شهرداری فعالیت می کند. باید نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بوجه با تزریق منابع مالی به شهرداری در راه ایمن سازی شهرها کمک کنند.

در برنامه نود این هفته چه گذشت؟ + فیلم

حاج ملک درباره این که آیا امکانات مناسبی برای جلوگیری از این اتفاقات تلخ وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: امیدوارم تحریم ها برداشته شود. چراکه تحریم ها در کمبود امکانات نقش دارد. امکانات کم و قدیمی در سازمان آتش نشانی تهران وجود دارد. باید با ساختمان هایی که ایمن نیستند به شکل جدی و بدون رودربایستی برخورد شود. امیدوارم با انجام نکات ایمنی دیگر این اتفاقات تکرار نشود. شهری مانند تهران می تواند امکانات آتش نشانی بهتری داشه باشد. نمی توانم وارد ریز ماجرا شوم و کارشناسان بهتر می توانند در مورد فاجعه پلاسکو نظر دهند.

این داور فوتبال کشورمان در پایان اظهار کرد: حقوق آتش نشان های تهرانی با دخل و خرجشان جور در نمی آید. در گیلان هم آتش نشان ها حقوق پایینی دارند.امیدوارم مسئولان به افزایش حقوق آتش نشان ها توجه کنند. ان شالله بیشتر فرهنگ سازی  شود و دست کم مردم ما از این اتفاق درس گرفته و در چهارشنبه سوری نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

فردوسی پور در ادامه به انتقاد از سلفی گرفتن های بی موقع، رفتار نادرست برخی از مردم در زمان مواجهه با اتومبیل های اورژانس پرداخت و کلیپی از این ناهنجاری های اجتماعی در زمان وقوع فاجعه پلاسکو پخش شد.

در برنامه نود این هفته چه گذشت؟ + فیلم

در ادامه مجری برنامه 90 به تشریح گل های هفته هفدهم لیگ پرداخت. همچنین جدول لیگ برتر و جدول گلزنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

ترین های هفته هفدهم بخش بعدی برنامه نود بود.

حرکات تکنیکی هفته: صادق محرمی، یعقوب کریمی، شهاب گردان، محمد نوری، اسماعیل شریفات، حمیدرضا علی عسگری، مجتبی ممشلی، عباس عسگری، محمدرضا خلعتبری، گادوین منشا، حسن بیت سعید، پیام ملکیان، مهدی مومنی، امیرحسین صادقی، فرید کریمی، علی قلی زاده، محسن آذرباد، مهدی شریفی، محمدامین درویشی
تیر دروازه هفته: مهدی طارمی مقابل فولاد
کار تیمی هفته: سپاهان مقابل نفت تهران
موقعیت از دست رفته هفته: حسین بادامکی مقابل پدیده
پاس گل برتر هفته: محمد ابراهیمی مقابل نفت آبادان
مهار برتر هفته: محسن فروزان مقابل پیکان
گل برتر هفته: امید جهانبخش مقابل پیکان

خلاصه و حواشی دیدار فولاد- پرسپولیس به عنوان نخستین دیدار هفته هفدهم روی آنتن رفت.

در ادامه خلاصه و حواشی دیدار سپاهان- نفت تهران پخش شد.

دربی مشهد بین سیاه جامگان و پدیده روی آنتن رفت.

خلاصه دربی کوچک تبریز بین گسترش فولاد و ماشین سازی پخش شد.

به مناسبت گل به خودی زودهنگام عبدالله کرمی در دیدار فولاد- پرسپولیس، کلیپی از سریع ترین گل های تاریخ لیگ فوتبال ایران با اجرای محمد حسین میثاقی روی آنتن رفت.

گل ثانیه چهار هادی عبدالله زاده بازیکن ابومسلم در سال 78 به ایرسوتر نوشهر،  به عنوان سریع ترین گل تاریخ فوتبال ایران معرفی شد. 

گل ثانیه 13 محمدرضا خلعتبری با لباس سپاهان به گسترش فولاد، گل بازیکن مس سرچشمه به پرسپولیس، گل ثانیه 47 علی سامره به پرسپولیس، گل ثانیه 20 ابراهیم توره به شاهین بوشهر با لباس سپاهان، گل ثانیه 10 غلامرضا رضایی شماره 10 سابق پرسپولیس در روز 91/10/10 به فجرسپاسی، گل علی رضا نیکبخت به کویت، گل بازیکن اردن به ایران در سال 82 که در نهایت منجر به شکست چهار بر یک شاگردان محمود الجوهری مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ شد، را می توان در زمره سریع ترین گل های تاریخ فوتبال ایران قرار داد.

خلاصه و حواشی دیدار استقلال تهران - استقلال خوزستان پخش شد.

تراکتورسازی- صنعت نفت ششمین دیدار هفته هفدهم بود که خلاصه و حواشی آن روی آنتن رفت.

صبا- پیکان و سایپا- ذوب آهن آخرین دیدارهای هفته هفدهم بودند که خلاصه و حواشی آن در برنامه امشب 90 پخش شد.

مسعود مرادی کارشناس داوری برنامه امشب 90 بود. وی شهادت آتش نشان ها را تسلیت گفت.

کارشناسی داوری دیدار صبا - پیکان

برخورد امیرحسین صادقی و کیوان امرایی پنالتی نبود.

کارشناسی داوری دیدار استقلال تهران - استقلال خوزستان

گل آلویس نانگ به اشتباه آفساید اعلام شد.

کارت زرد دوم محمد طیبی به دلیل خطا روی کاوه رضایی درست بود.

کارشناسی داوری دیدار تراکتورسازی - صنعت نفت

محمد ابراهیمی به دنبال شبیه سازی باید از داور کارت زرد می گرفت.

کارشناسی داوری دیدار سایپا - ذوب آهن

غلامرضا رضایی به دلیل انجام خطای شدید روی مهران درخشان مهر باید از داور کارت قرمز می گرفت که حاج بابایی به کارت زرد اکتفا کرد.

کارشناسی داوری دیدار سپاهان - نفت تهران

درصورتی که موسی کولیبالی ارسلان مطهری مهاجم نفت را شارژ کرده باشد باید برای این تیم پنالتی گرفته می شد.

کارشناسی داوری دیدار فولاد - پرسپولیس

برحورد توپ به دست عبدالله کرمی پنالتی نبود.

محمد انصاری روی ساسان انصاری خطای پنالتی انجام داد.

عبدالله کرمی به پای چپ مهدی طارمی ضربه زد و باید برای پرسپولیس پنالتی اعلام می شد.

وحید امیری قبل از ارسال پاس گل به طارمی در آفساید نبود.

کارشناسی داوری دیدار گسترش فولاد - ماشین سازی

برخورد مدافع ماشین سازی با مهاجم گسترش پنالتی نبود.

خطای پنالتی روی حمید علی عسگری اعلام نشد.

90 درجه با مرور طنز حواشی دو هفته گذشته لیگ برتر پخش شد که شامل اتفاقات زیر بود:

مکانیزه شدن انتقال مصدوم در فوتبال ایران
عواقب شادی گل عالیشاه در پیست تارتان لیز
ناراحتی تماشاگران اهوازی از داورانی که از پرتاب سنگ فرار می کردند
بند شلوار بهترین هدیه بازیکنان پرسپولیس به سرمربی تیم!
سخت بودن تشخیص بازی هایی که مثلا تماشاگر دارند از بازی هایی که تماشاگر محروم است
تعریف کردن اتفاقات بازی خاطره انگیز استرالیا برای نتیجه گرفتن بازیکنان استقلال
اشتباه گرفتن هم تیمی ها پس از جوان گرایی در استقلال
تصمیم منصوریان به تعویض چند بازیکن تیم در نیم فصل با گونی!
افق زاویه بدن منصوریان مانع دید بهتاش فریبا
اجرای فنون کشتی ناب ایرانی در لیگ برتر

به دلیل هت تریک رضا قوچان نژاد در دیدار آیندهوون - هیرنوین و صعود وی به صدر جدول گلزنان لیگ اردیویزه هلند با مهاجم تیم ملی ارتباط اسکایپی برقرار شد.

وی درباره حضور در صدر جدول گلزنان لیگ هلند بیان کرد: ابتدا اتفاق تلخ فاجعه پلاسکو را به مردم ایران تسلیت می گویم و امیدوارم خدا به خانواده شهدا قوت دهد. در لیگ هلند همراه با جهانبخش خوب کار می کنیم. تیم های ما قوی هستند.چهارشنبه در جام حذفی با آلکمار  بازی داریم. اولین هت تریک خود در لیگ هلند را مقابل آیندهوون انجام دادم اما متاسفانه با وجود زدن سه گل نتوانستیم این تیم را ببریم. دیروز خیلی ناراحت بودم اما امروز به خودمان افتخار کردیم که مقابل آیندهوون قهرمان لیگ به این شکل بازی کردیم. هدف ما قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر لیگ هلند است.

گوچی در مورد این که چرا در تیمش پنالتی نمی زند، تصریح کرد: هفته پیش به دن هاگ 2 گل زدم. با این که خودم می توانستم در آن بازی پنالتی بزنم اما پنالتی را به هم تیمی ام دادم. این موضوع اهمیتی ندارد. امسال تیمی ساختیم که در بیرون و داخل زمین خوب و هماهنگی است. امیدوارم این روند بهتر شود و به هدف خود برسیم.

وی درباره بهترشدن زبان فارسی اش نسبت به سال های قبل گفت: فارسی صحبت کردنم بهتر شده است. البته قبل از این که برای اولین بار به برنامه 90 بیاییم، بچه ها من و اشکان دژاگه را از سختگیری شما ترسانده بودند و پیش خودمان می گفتیم ای کاش فردوسی پور ما را اذیت نکند. 

مهاجم تیم ملی درمورد وضعیت صعود شاگردان کی روش به جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی شرایط خوبی دارد. در پایان دور رفت در صدر جدول گروه خود قرار گرفتیم. مطمئنم اگر بازیکنان لژیونر و نفرات داخلی همین گونه زحمت بکشند و هر روز به خودشان برسند، می توانیم شرایط دومین صعود متوالی به جام جهانی را فراهم کنیم. البته کادرفنی تیم ملی خیلی به ما کمک کرده است  و همیشه حامی بازیکنان بوده است. باید از کادرفنی تیم ملی حمایت کنیم و با این اقدام روند موفقیت های خود را ادامه دهیم.

گوچی درمورد هم تیمی شدن با مارتین اودگهرد پدیده فوتبال جهان، گفت: اودگارد از رئال مادرید به تیم ما آمده و بازیکن فوق العاده ای است. مقابل آیندهوون 30 دقیقه بازی کرد و به هیرنوین کمک کرد. سرعت، تکنیک و قدرت شوت زنی وی عالی است. اودگارد خیلی جوان است اما قطعا در نیم فصل دوم می تواند به هیرنوین کمک کند.

قرعه کشی نظر سنجی برنامه هفته قبل برنامه 90 از سوی گوچی انجام شد و وی برای زنده نگه داشتن یاد شهدای آتش نشان عدد 125 را انتخاب کرد. وی حتی برای نظر سنجی مختص بینندگان بین اللملی برنامه همین شماره را انتخاب کرد.

خلاصه و حواشی دیدار صنعت نفت و استقلال به عنوان نخستین بازی هفته هجدهم پخش شد. مهم ترین حاشیه این دیدار به اعتراض شدید هواداران صنعت نفت به عملکرد حسن هوری کاپیتان این تیم باز می گشت.

هوری: شارژ 10 هزار تومانی می خرند و به من فحاشی می کنند. وقتی هم چنین فردی را به بازداشتگاه کشاندم، مادرش به پایم افتاد. اندیمشکی ام اما ابادانی ها افتخار کنند شش سال کاپیتانشان بودم. علی عیسی زاده مدیرعامل صنعت نفت فامیل من نیست اما اگر فامیلم هم باشد به وی افتخار می کنم چراکه این تیم 2 بار با مدیریت عیسی زاده به لیگ برتر صعود کرده است.

منصوریان: بازیکنانم خیلی خوب کار کردند. از  دقیقه 15 قدرت خود را به خریف دیکته کردیم. سعی داشتیم ضریب اشتباه خط دفاعی استقلال را نسبت به بازی قبلی پایین بیاوریم.

کریمی: روز استقلال بود و آن ها انگیزه و توان فوق العاده ای داشتند. در واقع این بازی روز خوب صنعت نفت نبود.

در ادامه جوان ترین گلزنان لیگ شانزدهم مورد ارزیابی قرار گرفتند و  رضا جبیره مهاجم 16 ساله صنعت نفت به عنوان جوان ترین گلزن لیگ معرفی شد.

خلاصه و حواشی دیدار پیکان - تراکتورسازی پخش شد.

امیر قلعه نویی: تا دقیقه 80 باید اختلاف خود را با پیکان به سه گل می رساندیم. البته از دقیقه 85 به بعد شانس هم آوردیم. به همین دلیل از اخباری و سایر بازیکنانم تشکر می کنم.

مجید جلالی: برنامه هایم به بهترین شکل عملی شد. اما فوتبال، بازی لحظه ها است.

خلاصه و حواشی دیدار ماشین سازی و صبا قم روی آنتن رفت.

فرهاد کاظمی: سه موقعیت خوب داشتیم و حتی یک موقعیت 5 درصدی هم به حریف ندادیم. مسائلی که تمرین کرده بودیم انجام نشد.

مرفاوی: می توانستیم به گل برسیم. با این وجود از بازیکنانم تشکر می کنم که فوتبال خوبی ارائه دادند.

ترین های هفته هجدهم لیگ برتر روی آنتن رفت.

فردوسی پور در میانه های برنامه با استفاده از مثل "نرود میخ آهنی در سنگ" به این موضوع اشاره کرد افرادی که توهم توطئه دارند نسبت به نظرسنجی امشب 90 واکنش منفی و غیرمنطقی نشان داده اند.

رکورد داران تیم های بدون برد و تیم های برنده میهمان در تاریخ لیگ برتر ارزیابی شدند.

کارشناسی داوری ماشین سازی - صبا

مدافع صبا پای مهاجم ماشین سازی را زد و داور باید برای میزبان پنالتی می گرفت اما داور بی تفاوت از این امر گذشت.

پیکان - تراکتورسازی

مدافع پیکان روی محمد ابراهیمی مرتکب پنالتی شد اما بیژن حیدری اعتقادی نسبت به این موضوع نداشت.

ضمن اینکه مرادی اعلام کرد قرار نیست داور پس  پس از گذشت 15 دقیقه برای شروع بازی در نیمه دوم منتظر حضور تمام بازیکنان در زمین بماند.

کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت - استقلال

مجید حسینی روی مهاجم صنعت نفت پنالتی کرد.

خلاصه و حواشی دیدار پرسپولیس - گسترش فولاد پخش شد.

برانکو: بازی سختی بود. سماجت و صبوری بازیکنانم نتیجه داد و آن ها در پایان بازی کنار هواداران شاد بودند.

کمالوند: هر 2 تیم خوب بازی کردند. تمام راه های نفوذ میزبان را بسته بودیم. کمترین موقعیت پرسپولیس در این بازی خلق شد. فشار تماشاگران هم در برد این تیم تاثیرگداشت.

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس- گسترش

فرناندو خسوس پای راست طارمی را زد و در ادامه ابراهیم زاده هم روی مهاجم پرسپولیس خطا کرد. با این وجود احمد صالحی یک پنالتی برای میزبان نگرفت.

کارت زرد اول و دوم مسعود ابراهیم زاده کاملا مشخص بود اما در کمال تعجب صالحی مدافع گسترش را از زمین اخراج نکرد. کمیته انضباطی باید به این امر ورود کرده و محرومیت ابراهیم زاده را اعمال کند.

در صحنه کرنر گسترش هیچ پنالتی انجام نشد و تصمیم داور برای ادامه بازی درست بود.

بابک حاتمی با زانوی خود به پشت ران طارمی ضربه زد و بازهم صالحی بی تفاوت از کنار پنالتی پرسپولیس گذشت.

فرناندو خسوس به دلیل ضربه زدن به وحید امیری باید کارت زرد می گرفت. 

جلال حسینی به دلیل تحریک تماشاگران باید کارت زرد دوم را دریافت می کرد.

کلیپ عملکرد لژیونرهای ایرانی در هفته اخیر پخش شد.

خلاصه دیدار ذوب آهن و فولاد روی آنتن رفت.

مجتبی حسینی: طبق برنامه در نیمه  اول به گل رسیدیم. در نیمه دوم هم درهای نفوذ را بستیم و به حریف موقعیت ندادیم.

نعیم سعداوی: درود به شرف بازیکنانم چراکه فوتبال خوبی بازی کردند. ذوب آهن مقابل فولاد چیزی برای ارائه کردن نداشت.

خلاصه دیدار پدیده و نفت پخش شد.

علی دایی: سعی کردیم در نیمه اول کار را تمام کنیم. در نیمه دوم هم فشار خود را حفظ کردیم و البته شانس هم آوردیم که ضربه سر محسن یوسفی گل نشد. به هر حال نتیجه تساوی عادلانه بود.

رضا مهاجری: زحمت خود  را می کشیم و تمام راه های گلزنی را امتحان می کنیم اما توپ هایمان گل نمی شود.

خلاصه و حواشی دیدار سایپا و سیاه جامگان پخش شد.

خداداد عزیزی: آمده بودیم در درجه اول نبازیم اما بازهم آن اتفاقات برای سیاه جامگان تکرار شد. نمی توانیم اعتراض کنیم چراکه 2 جلسه محروم می شویم. خلعتبری توپ را با دست جلو انداخت و گل زد.

حسین فرکی: 2 تیم عملکرد خوبی داشتند. برد نیاز ما بود و از این بابت خوشحالیم.

آنالیز عملکرد فنی تراکتورسازی در سه هفته ابتدایی دور برگشت لیگ برتر پخش شد.

علی رضا بیرانوند، علی عبدالله زاده، سید جلال حسینی، سیامک کوروشی، زبیر نیک نفس، وحید امیری، مهدی مومنی، محسن مسلمان، محمد ابراهیمی، حسن بیت سعید و مهرداد محمدی تیم منتخب هفته هفدهم لیگ را تشکیل می دادند.

کلیپ از 90 تا 90 با آیتم هایی چون پیشنهادات نجومی به گادوین منشاه مهاجم پیکان، مشکلات توپ جمع کن های آبادانی، مراسم سالگرد همایون بهزادی و رضا احدی، حذف تیم فجر سپاسی نماینده ایران در رقابت های ارتش های جهان، اعتراض سرمربی تراکتورسازی به همزمان نبودن دیدار های این تیم و پرسپولیس، اظهار تاسف مربی و مدیرعامل تراکتور نسبت به فاجعه ساختمان پلاسکو، پیشنهاد نعیم سعداوی برای حل اختلاف کی روش و برانکو و پاسخ عبدالله ویسی به حاشیه سازی علیه سپاهان روی آنتن رفت.

خلاصه و حواشی دیدار استقلال خوزستان- سپاهان پخش شد.

سیروس پورموسوی: باید به بازیکنانم خسته نباشید بگویم. مطمئن باشید با وجود مشکلات زیاد استقلال خوزستان در بازی های آتی  بهتر نتیجه می گیرد.

ویسی: در نیمه اول سردرگم بودیم اما در نیمه دوم کمی بهتر شدیم. با این حال روحیه برد نداشتیم.

کارشناسی داوری دیدار استقلال خوزستان- سپاهان

آرش افشین در موقعیت آفساید به توپ ضربه زد و مانع از گل سالم  استقلال خوزستان شد.

سیروس پورموسوی به دلیل حضور در زمین به درستی اخراج شد.

پنالتی سپاهان درست بود.

بازیکن استقلال خوزستان به دلیل جلوگیری از موقعیت مسلم سپاهان باید از زمین اخراج می شد.

پنالتی استقلال خوزستان اشتباه بود.

کارشناسی داوری دیدار ذوب آهن- فولاد

هیچ خطایی روی مرتضی تبریزی انجام نشد. بنابراین داور نباید برای ذوب آهن پنالتی می گرفت.

کارشناسی داور دیدار سایپا- سیاه جامگان

محمدرضا خلعتبری از دست خود برای حمل توپ استفاده کرد و گل سایپا خطا بود. بنابراین حسین زرگر اشتباه کرد که تصمیم خود را بازگرداند.

کلیپ هفته بیستم لیگ دسته اول پخش شد.

خلاصه دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر فوتسال و جدول بازی های هفته بیستم این رقابت ها روی آنتن رفت.

برنامه 90 ساعت 1:50 دقیقه بامداد سه شنبه به پایان رسید.

از رای ملیونی به آتش نشان ها تا حمایت گوچی از کی روش در برنامه 90 + فیلم و تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: