کد خبر: ۷۰۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
تعداد بازدید: ۴۱۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حج امسال را مورد توجه قرار داد و گفت: وزیر حج عربستان از ایران برای حج امسال دعوت کرده‌ است و سیاست کلی نظام نیز در این زمینه برقراری حج است البته 7 شرط را مدنظر قرار داده‌ایم.
مذاکره با مقامات عربستانی برای برقراری حجوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حج امسال را مورد توجه قرار داد و گفت: وزیر حج عربستان از ایران برای حج امسال دعوت کرده‌ است و سیاست کلی نظام نیز در این زمینه برقراری حج است البته 7 شرط را مدنظر قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس از قم، سیدرضا صالحی امیری ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه ریشه‌ها و باورهای جامعه ما به مبانی دینی باز می‌گردد، اظهار کرد: پرچم‌دار مبانی دینی جامعه مراجع تقلید هستند.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد ثبات و آرامش در وزارت ارشاد و پرهیز از مناقشات، به ویژه مناقشات سیاسی تصریح کرد: انقلاب و دین هویت جامعه ماست و امروز با وجود اعتبار بیش از 200 میلیارد تومانی در حوزه مباحث قرآنی دچار تفرق بوده و نتوانستیم ساماندهی و جذب مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه قرآنی باید به سراسر کشور منتقل شده و راه‌اندازی شود، به پالایش‌های صورت گرفته در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: امسال شاهد حضور پررنگ‌تر جوانان انقلابی و ارزشی جامعه هستیم و از این قشر حمایت شده تا جشنواره رنگ و بوی انقلابی بیشتری به خود بگیرد.

وی جلوگیری از ورود 10 فیلم با موضوعات فمینیستی و نامناسب به جشنواره فیلم فجر را مورد توجه قرار داد و با اشاره به فعالیت‌های وزارت ارشاد در حوزه مطبوعات گفت: این دوره کم مسئله‌ترین دوران مطبوعات را پشت سر گذاشته‌ایم و این بحث به خاطر نظم، نظارت و پالایش دقیق بوده است.

صالحی امیری با تاکید بر فعالیت ناظرانی از دادستانی، حوزه‌های علمیه و سایر دستگاه‌ها در حوزه پالایش مطبوعات مسئله حج امسال را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: وزیر حج عربستان از ایران برای حج امسال دعوت کرده‌ و سیاست کلی نظام نیز در این زمینه برقراری حج است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این دعوت عده‌ای به نمایندگی از ایران به عربستان سفر کرده و هفت شرط را برای طرف مقابل بیان خواهند کرد، گفت: محور این شروط برای طرف عربستانی حفظ کرامت، امنیت و حقوق شهدای منا و سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه حج است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر عربستان این شروط را بپذیرد سال آینده اعزام حج خواهیم داشت وگرنه در این مسئله تابع نظر بزرگان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پالایش و انسداد 160 هزار کانال فساد در فضای مجازی تصریح کرد: براساس مصوبه کمیته منتخب دولت کانال‌هایی با بیش از پنج هزار عضو باید دریافت مجوز داشته باشند و فعالیت‌های آنان رصد شود.

صالحی امیری قرآن و مسجد را از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و گفت: رویکرد ما صیانت از آرمان‌های اسلام و انقلاب بوده و سعی داریم در این راستا آسیب‌های فضای مجازی را محدود کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: