کد خبر: ۷۰۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
تعداد بازدید: ۳۳۰
با شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار،
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کنتورسازی ایران (آکنتور) با حکم دادگاه و تعیین قرار وثیقه پنج هزار میلیارد ریالی بازداشت شد تا وعده امروز (چهارشنبه) مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار به جمعی از سهامداران معترض این شرکت که روبروی سازمان بورس تجمع کرده بودند، تحقق یابد.
بازداشت مدیرعامل شرکت کنتورسازی ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از  بازار سرمایه ایران (سنا)، در جلسه امروز (چهارشنبه) دادگاه، قاضی پس از تفهیم اتهام به مدیران شرکت آکنتور، مدیرعامل شرکت را با قرار وثیقه بازداشت کرد.

مدیر امورحقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: بررسی این پرونده ادامه دارد و سازمان بورس با جدیت این پرونده را پیگیری خواهد کرد تا سهامداران به حقوق خود برسند.

«محمدعلی شیری زاده» تاکید کرد این پرونده به طور ویژه و با سرعت پیگیری می شود و اعلام کرد: دادسرای مسوول پیگیری پرونده، از اهمیت آن مطلع بوده و با جدیت پیگیر آن است.

این مسوول یادآوری کرد: سازمان بورس، شهریور امسال به دلیل تخلف مدیران کنتورسازی موضوع را در شکواییه ای به مراجع قضایی اعلام کرد.

به گفته وی، سهامداران افزون بر مدیران شرکت، علیه حسابرس اقامه دعوی کرده اند که با امضای نمایندگان سهامداران ثبت و تنظیم شده است. 

شیری زاده گفت: از حسابرس به سبب تخلف از وظایف، شکایت شده و پیش از اقدام قضایی از حیث انضباطی فعالیت حسابرس به حالت تعلیق درآمده است.

به گفته شیری زاده، خودداری از ارایه اطلاعات، بی توجهی به رعایت ماده 16 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی، ارایه اطلاعات خلاف واقع به سازمان بورس و اوراق بهادار و تخلف در تهیه صورت های مالی چهار عنوان شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار است.

به گزارش ایرنا، شرکت کنتورسازی تاکنون چندین بار برای برگزاری مجمع عمومی زمان تعیین کرده اما همه آنها را لغو کرده است.

از این رو، سهامداران این شرکت ماه ها به دلیل توقف نماد این شرکت در پی ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به صورت های مالی و تخلف در ارایه اطلاعات، بلاتکلیفند و با زیان فراوانی روبرو شده اند. برخی از آنان امروز ظهر روبروی ساختمان سازمان بورس و اوراق بهادار گرد هم آمده بودند.

بیست و چهارم آذرماه معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اقدام های انجام شده برای تامین حقوق سهامداران شرکت کنتورسازی گفت: مدیران این شرکت می گویند توان اجرای قرارداد را در آینده دارند اما متعهد شدند در صورت تمایل سهامداران به فروش سهام نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

«جعفر جلالی» درباره تخلف های این شرکت افزود: افشای صورت های مالی سالیانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، افشای پیش بینی عملکرد سالیانه سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 براساس عملکرد واقعی نه ماهه برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، جلوگیری از افشای فوری اطلاعات مربوط به انحلال یا هر گونه تغییرات اساسی در قرارداد مربوط به صندوق های فروشگاهی و خودداری از افشای فوری اطلاعات مربوط به تغییر با اهمیت در پیش بینی عملکرد ناشر از تخلف های این شرکت است.

وی اضافه کرد:‌ همچنین پرهیز از افشای فوری اطلاعات مربوط به کاهش بااهمیت درآمدهای ناشر در آینده قابل پیش بینی، ارایه اطلاعات غیرقابل اتکا در صورت های مالی سالانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 شرکت و ارایه اطلاعات غیرقابل اتکا در پیش بینی عملکرد سالیانه سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 شرکت بر اساس عملکرد واقعی 9ماهه از تخلفات دیگر این شرکت محسوب می شود.

جلالی تاکید کرد سهامداران کنتورسازی اطمینان داشته باشند سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق آنان، همه اقدام های انضباطی و قضایی را با قاطعیت ادامه داده و پیگیری می کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: