کد خبر: ۷۰۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
تعداد بازدید: ۳۵۰
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به نقش مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی در شکل گیری و رشد انقلاب اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاستمداری برجسته بود که برای کشور تلاش بسیاری کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاستمداری برجسته بودبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت ‌الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در کیش، وی را مجاهدی بی نظیر و فقیهی وارسته خواند و گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما وابسته به بیگانگان بود زیرا استعدادهای جوانان ما سرکوب می شد. این در حالی بود که کشاورزی و صنایع ما نیز کاملا وابسته به کشورهای دیگر بود لذا اگر انقلاب رخ نمی داد معلوم نبود که کشور ما چه سرنوشتی پیدا می کرد.

وی افزود: با اراده خداوند و توسط امام راحل (ره) این اتفاق از سال 41 شروع و در بهمن 57 به نتیجه رسید. اما آن شرایطی که از شروع تا پایان رخ داد لایه های پنهانی است که اغلب مردم از آنها بی اطلاع و کم اطلاع هستند که چه کسانی در آن نقش آفرین بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: آن زمان برخی معتقد بودند که این انقلاب به نتیجه دست نمی یابد و بهتر این است که امام وارد حوزه سیاست نشوند اما امام راحل (ره) این اندیشه را رد کردند و در نجف اندیشه ولایت فقیه را مطرح کردند و مردم را به آگاهی و اطلاع رساندند تا بستر برای پیروزی آماده شد.

حجت الاسلام قاضی عسگر، نقش آیت الله هاشمی را در انقلاب اسلامی کلیدی خواند و اظهار کرد: یکی از کسانی که در طول دوره مبارزاتی انقلاب نقش بسیار تعیین کننده و حساسی داشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که همپای اندیشه امام حرکت می کرد و بسیاری از افکاری که ایشان در آن دوره داشت با رهنمودها و راهنمایی امام عزیز بود زیرا ایشان از همان جوانی با امام آشنا شد و شخصیت وی با ایشان شکل گرفت.

وی مطرح کردن افکار انقلابی را نتیجه اقدامات آیت الله هاشمی رفسنجانی خواند و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره به دنبال مطرح کردن افکار انقلابی در جامعه بود. در آن زمان ها بحث شخصیت هایی نظیر امیرکبیر مطرح نبود اما ایشان وقتی اندیشه های امیرکبیر را خواند و احساس کرد در این برهه می تواند موثر باشد کتابی درباره این شخصیت نوشت و افکار انقلابی امیرکبیر را معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی بیشتر بر ایجاد انسجام و تربیت نیروهای انقلابی تاکید داشتند. در واقع یکی از کسانی که پیش از انقلاب کمک مالی به زندانیان سیاسی و انقلاب می کرد، ایشان بود.

حجت الاسلام قاضی عسگر، جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی را در شکل گیری انقلاب در تمام دوره های مهم خواند و بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از انقلاب اسلامی، بارها به زندان افتادند و شکنجه های بسیار وحشتناکی را تحمل کردند. پس از پیروز انقلاب نیز ایشان نقش مهمی در کنترل مشکلات کشور داشتند لذا دشمنان با درک جایگاه کلیدی افرادی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی اقدام به ترور آنها کردند اما خدا خواست که مقام معظم رهبری و ایشان زنده بمانند که نمونه بارز لطف خداوندی بر ماست.

وی هاشمی رفسنجانی را آینده نگر خواند و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی انسانی آینده نگر بود لذا بسیاری از کارهای امروز نتیجه آینده بینی ایشان است. مترو تهران نتیجه نگاه ایشان است که آن زمان با مخالفت های بسیاری رو به رو شد در حالیکه مترو تهران امروز را از بسیاری مشکلات ترافیکی نجات داده است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز راه بسیار موثری در رهایی جوانان ما از مشکلات پشت کنکور بود که اگر انجام نمی شد امروز یک بحران جدی داشتیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، دیدگاه اقتصادی را از دیگر خصایص آیت الله هاشمی رفسنجانی خواند و اظها کرد: ایشان در بخش اقتصادی ایده های والایی داشت و در زمینه مناطق آزاد نیز ایده های بسیاری داشت.

وی هاشمی رفسنجانی را یک سیاستمدار برجسته نامید و افزود: امروز همه چهره های داخلی و خارجی به این اذعان دارند که آیت الله هاشمی رفسنجانی یک سیاستمدار برجسته بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: یکی از ویژگی های جدی ایشان ارتباط صمیمانه ایشان با مقام معظم رهبری بود.

قاضی عسگر در پایان با تاکید براینکه درکشور ما انسانهای بزرگ زیادی تمام زندگی خودرا وقف مردم وکشورشان کردند ازجوانان خواست شخصیت های انقلابی را به خوبی بشناسند.

امام جمعه اهل سنت کیش: هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در آّبادانی کیش و مناطق آزاد داشت

امام جمعه اهل سنت کیش، نقش آیت الله هاشمی را در آّبادانی مناطق آزاد غیر قابل انکار خواند و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در شکل گیری مناطق آزاد و آبادانی آن و به خصوص در کیش نقش پررنگی داشت.

شیخ یعقوب شمس در مراسم یاد بود آیت الله هاشمی رفسنجانی در کیش درگذشت ایشان را به عنوان یار دیرین امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تسلیت گفت و بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی را همه ما می شناسیم، مردی که سالهای عمر با برکتش در خدمت انقلاب و نظام سپری شد و در شکل گیری انقلاب بسیار موثر بود.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی چه در دوران پیش از انقلاب با تحمل زندان و شکنجه و چه پس از آن در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهم و اساسی داشتند.

امام جمعه اهل سنت کیش تصریح کرد: به طور حتم در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی این جنگ به نفع ملت ایران و شناخته شدن نظام بعثی عراق به عنوان متجاوز آیت الله هاشمی رفسنجانی تاثیر بسزایی داشت.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به علاقه امام راحل و اعتماد ایشان به آیت الله رفسنجانی گفت: نقش های متعدد آیت الله رفسنجانی در ایام حساس پس از پیروزی انقلاب و علاقه امام راحل به ایشان و اعتماد حضرت امام به این مرد بزرگ نشان از لیاقت ایشان است.

وی ادامه داد: قرار گرفتن در موقعیت هایی نظیر ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان، ریاست تشخیص مصلحت نظام، ریاست مجلس شورای اسلامی و بسیاری جایگاههای حساس دیگر ، بیانگر توانمندی، لیاقت و اعتماد مردم به آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست.

امام جمعه اهل سنت کیش نقش هاشمی رفسنجانی را در شکل گیری مناطق آزاد پررنگ خواند و گفت: هاشمی رفسنجانی در شکل گیری مناطق آزاد و آبادانی آنها و مخصوصا جزیره کیش بسیار موثر بود. او حق بزرگی بر ملت دارد و ملت نیز قدردان او بود.

شایان ذکر است، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از نماز مغرب و عشاء روز پنج شنبه 23 دی ماه با حضور مسئولان و مردم در مسجد خاتم الانبیاء (ص) در کیش برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: