کد خبر: ۷۰۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
تعداد بازدید: ۵۱۵
یک پژوهشگر طب سنتی گفت: استفاده بی‌رویه از غذاهای با طبع سرد سبب اختلال در عملکرد سیستم عصبی می‌شود.
مبتلایان به «ام اس» از خوردن این غذاها خودداری کنندبه گزارش خبرداغ ، حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛ گفت: اصلی ترین عامل بروز بیماری ام اس به هم ریختگی و اختلال شدید سیستم عصبی است.

وی افزود: استفاده بی رویه از غذاهای با طبع سرد مانند برنج، ماست و ترشیجات می تواند به مرور زمان باعث ضعف سیستم ایمنی شود.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: یکی از مهم ترین علل ایجاد بیماری ام اس یبوست های مزمن و دراز مدت و ضعف شدید سیستم عصبی است. کمبود ویتامین های بدن و افزایش طبع سرد در بدن، رساندن پیام های عصبی به مغز را به دلیل سردی و رسوب بیش از حد مغز با اختلال روبه رو می کند.

عظمایی تاکید کرد: طبیعت مغز سرد و تر است  و سردی بیش از حد مغز می تواند منجر به بیماری های گوناگونی مانند ام اس شود یا فرد را تا حالت اغما پیش ببرد .

وی اضافه کرد: پاکسازی بدن و استفاده از مواد غذایی که موجب رفع یبوست می شود، همچنین مصرف دمنوش های آرامبخش و تقویت کننده اعصاب، دوری کردن از محیط ها و رفتارهای تشنج آمیز در این افراد توصیه می شود.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه عمده غذاهای مبتلایان به MS باید دارای طبع گرم باشد، تصریح کرد: مصرف زعفران، زنجبیل، دارچین، سیاه دانه و عسل فوق العاده برای افراد مبتلا به ام اس مفید است.

عظمایی با اشاره به اینکه خون در بدن افراد با توجه به نوع تغذیه ساخته می شود، یادآور شد: استفاده از غذاهای با طبع سرد و خشک خصوصا در افراد بالای 40 سال مضر است چرا که در این سنین طبع افراد غالبا روبه سرد شدن می رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: