کد خبر: ۷۰۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
تعداد بازدید: ۵۴۷
برخی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم درخصوص نماز میت توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری گفتند: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز میت برای یار دیرین خود سنگ تمام گذاشتند.
آیت الله سید محمد سجادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم روز سه شنبه با اشاره به نماز رهبر انقلاب بر پیکرآیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: این نماز یکی از پرشورترین نمازهایی بود که قرائت شد و رهبر انقلاب نیز دراین نماز برای یاردیرین خود سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش  خبرداغ به نقل از آفتاب‌نیوز، وی اضافه کرد: برخی اضافات و یا مسائل مستحبی در نماز میت وجود دارد که نیازی به قرائت آنها نیست ولی به حق رهبر انقلاب در نماز میت امروز حق مطلب را ادا کردند.

وی گفت: جمله ' لا نعلم منه الا خیرا» که برخی در فضای مجازی به آن پرداختند جزو واجبات نماز نیست و متاسفانه عده‌ای به خاطر بیکاری برای همه چیز حاشیه درست می‌کنند، مواردی که دراین زمینه در فضای مطرح شده بی‌ربط است. 

واکنش اساتید حوزه به حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها درباره نماز میت رهبر‌انقلاب برای یار دیرین خود

**آیت الله محسن غرویان از دیگر اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز  اظهار داشت: برخی دعاها جزو واجبات نماز نیست و هرچه در نماز میت واجب است رهبر انقلاب بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی قرائت کردند.

وی افزود: جمله' لا نعلم منه الا خیرا' از آن مستحبات نماز است که برخی آن را قرائت و برخی قرائت نمی کنند. اما آنچه قابل توجه می‌باشد تعابیر مهم و پرمعنایی است که رهبر معظم انقلاب درنماز میت دوست و یار دیرین خود بیان کردند.

غرویان گفت: برخی تعابیری که رهبر انقلاب دراین نماز قرائت نمودند، جدید بود.

**حجت الاسلام و المسلمین رحمت الله عابدی از اساتید حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه نیز اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای حتی از نماز رهبر معظم انقلاب نیز برداشت‌های اشتباه دارند درحالیکه ایشان تمام واجبات نماز را به جای آورده و تنها برخی مستحبات را قرائت نکردند.

وی گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار شفاف است ولی ازهمین پیام هم عده‌ای تفسیرهای دیگر می‌کنند.

وی با اشاره به جمله 'لا نعلم منه الا خیرا' گفت: رهبر انقلاب به جای این جمله عبارات دیگری را به کار بردند و قطعا چون مستحب است قرائت آن واجب نیست، ایشان تمام واجبات نماز را قرائت کردند.

آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه(19دیماه) در سن 82 سالگی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست. 

پیکروی بعد از اقامه نماز از سوی رهبر معظم انقلاب و تشییع میلیونی مردم، بعدازظهر امروز سه شنبه در جوار حضرت امام خمینی (ره) آرام گرفت.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: