کد خبر: ۷۰۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
تعداد بازدید: ۶۲۹
آبله مرغان یکی از بیماری‌هاى ویروسى با خارش و التهاب پوستى است اما به کمک برخى درمان‌هاى خانگى مى‌توان از شر این خارش ها نجات پیدا کرد.
آبله‌مرغان سراغ چه کسانی می‌رود؟ / با این سوپ آبله‌مرغان را در خانه درمان کنیدبه گزارش خبرداغ،آبله مرغان بیماری ویروسی شناخته شده ای است که عامل انتقال آن ویروس "واریسلا زوستر" بوده و به راحتی و به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

چطور آبله مرغان می گیریم؟
این بیماری می تواند از طریق هوا منتقل یا تماس با بزاق، مخاط، یا مایع تاول فرد آلوده به  فرد دیگر منتقل می شود و اغلب ویروس عامل این بیماری از  یک یا دو روز قبل از ظاهر شدن بثورات جلدی تا زمانی که تمام تاولها خشک شوند، قابل انتقال به دیگران است.

علائم آبله مرغان چیست؟
علائم شایع بیماری آبله مرغان، بثورات قرمز خارش دار یا تاول هایی در سراسر بدن است. حدود 10 تا 21 روز طول می کشد تا علائم این بیماری ظاهر شوند.

البته این بیمار علائم دیگری مانند تب، خستگی، از دست دادن اشتها و درد عضلات نیز دارد.

ویروس آبله مرغان سراغ چه کسانی می رود؟
از آنجا که اکثر مردم نسبت به آبله مرغان واکسینه می شوند، شیوع این بیمارى در میان نوزادان، کودکان، زنان باردار و افراد با سیستم ایمنی ضعیف بیشتر است.

معمولا، بدترین علایم آبله مرغان بعد از دو هفته فروکش می کند. شما می توانید برخی از درمان های طبیعی را برای کاهش برخی از علائم و رهایی از خارش امتحان کنید.

درمان هاى خانگی برای آبله مرغان

1. جوش شیرین
جوش شیرین می تواند به کنترل خارش و سوزش ناشی از آبله مرغان کمک کند.

یک و نیم قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب ریخته وهم بزنید. با استفاده از یک لیف حمام نرم محلول را روی بثورات و نواحی خارشناک مالیده و اجازه دهید خشک شود.
   
یکی دیگر از روش ها ترکیب نصف یا یک فنجان جوش شیرین  در آب وان حمام  براى استحمام و کاهش خارش ها.

2. هویج و گشنیز
سوپ تهیه شده از هویج و گشنیز در درمان آبله مرغان بسیار مفید است. این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان بوده که در فرایند درمان کمک مى کنند.

سوپ خانگی برای آبله مرغان
100 گرم هویج (حدود یک فنجان هویچ خرد شده)  را با یک و نیم فنجان برگ گشنیز تازه را در دو و یک چهارم فنجان آب جوشانده تا نیمى از آن تبخیر شود. این سوپ را یک بار در روز به مدت یک ماه مصرف کنید. شما همچنین می توانید هویج آب پز و برگ گشنیز بخارپز نیز مورد استفاده قرار دهید.

3. بلغور جو دوسر
حمام بلغور جو دوسر یک درمان خانگی محبوب برای کاهش خارش ناشی از آبله مرغان است.

دو فنجان بلغور جو دوسر را  پودر کرده و   بلغور جو دوسر پودر شده را در دو لیتر آب ولرم بریزید، سپس آن را در آب وان حمام ریخته و به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن استحمام کنید.

4. سرکه قهوه اى
یکی از راه حل های موثر برای درمان آبله مرغان سرکه قهوه ای است، این سرکه تحریک پوست را از بین برده و به التیام زخم و جلوگیری از ایجاد آن کمک می کند.

کافی است تا یک دوم فنجان سرکه قهوه ای به را به آب ولرم وان حمام اضافه کرد و به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن حمام کنید.

5. عسل
عسل به کاهش خارش و التیام تاول هاى ناشی از آبله مرغان کمک مى کند.

عسل خالص را بر روى تاول ها قرار داده تا خارش و التهاب کاهش پیدا کند.
این روش را دو تا سه بار در روز می توانید انجام دهید.

6. جوشانده گیاهی
جوشانده هاى گیاهی به عنوان آرام بخش های  و تسکین دهنده براى لین بیماری استفاده مى شوند، برخی گیاهان مفید مانند بابونه، ریحان ، گل همیشه بهار و بادرنجبویه را براى تسکین متحان کنید.

کافی است تا یک قاشق غذاخوری از هر یک از این گیاهان را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید چند دقیقه با حرارت زیاد بجوشد، می توانیز به آن دارچین، عسل و آب لیمو اضافه کرده و آن را بنوشید.

نوشیدن این چای گیاهی چند بار در روز  نتایج  شگفت آورى دارد.

٧. اسانس و روغن اسطوخودوس
اسطو خودوس یکی دیگر از درمان های موثر برای کاهش تحریک پوست و خارش ناشی از آبله مرغان است.

کمی روغن اسطوخودوس  را با روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کرده و آن را روى تاول ها  بمالید و اجازه دهید تا خشک شود، مى توانید این روش  را دو بار در روز تکرار کنید.

یکی دیگر از این روش ها اضافه کردن چند قطره اسانس اسطوخودوس و  بابونه به آب ولرم و وان حمام و استحمام به مدت 10 دقیقه در آن است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: