کد خبر: ۶۹۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۲۸۳
فیلترینگ بازی پرطرفدار کلش آو کلنز مدتی است دوباره مطرح شده و اعتراض کاربران را به دنبال داشته به گونه‌ای که وزیر ارتباطات از مطرح کردن این موضوع با رئیس جمهور خبر داده است.
وزیر ارتباطات: فیلتر شدن «کلش آو کلنز» را با رئیس جمهور مطرح کرد‌ه‌امبه گزارش خبرداغ ،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است که موضوع فیلتر شدن بازی پرطرفدار «کلش آو کلنز» را با رییس‌جمهوری مطرح کرده و امیدوار است که این مشکل به زودی حل شود.

 

 محمود واعظی، در اینستاگرام خود نوشت: «اگرچه موضوع بازی کلش در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم‌گیری شده بود ولی با توجه به قولی که داده بودم امروز موضوع و مطالب مطرح شده را با رییس محترم جمهور مطرح کردم و امیدوارم به زودی مشکل حل شود».

 

آقای واعظی پیش از این نیز وعده بود که اعتراض‌ها درباره فیلتر شدن این بازی را به اطلاع اعضای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رسانده است.

 

عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوی مجرمانه پیش از این اعلام کرده بود که «اکثریت قریب به اتفاق» اعضای این کارگروه با فیلتر شدن بازی کلش آو کلنز موافقت کرده‌اند.

 

وی دلیل فیلتر شدن این بازی را ترویج و آموزش اعمال خشونت‌آمیز اعلام کرده بود.

 

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور پیش از این در گزارشی کلش آو کلنز را به عنوان یک پدیده مورد ارزیابی قرار داده بود.

 

در این گزارش که خلاصه آن با نام «منفورِ محبوب» منتشر شده ، اعلام شده است در سال ۹۴ نزدیک به ۶ میلیون نفر با بازه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال، به این بازی مشغول بوده و شدیدا با آن درگیر شده‌اند.

 

براساس تخمین‌های مطرح شده در این گزارش، بازیکنان ایرانی، تا پایان سال ۹۴ یعنی حدود سه سال پس از عرضه اولیه بازی، ۱۳۲ میلیارد تومان برای این بازی هزینه کرده‌اند و بخش اعظم این پرداخت‌ها از طریق واسطه‌گری از کشور خارج شده است.

 جام نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: