کد خبر: ۶۹۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
تعداد بازدید: ۴۵۴
مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از تلاش این سازمان برای به مزایده گذاشتن قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران در پی فسخ آن خبر داد.
مزایده سهام فسخ شده شرکت مخابراتبه گزارش خبرداغ ، «سید جعفر سبحانی» عصر امروز (سه شنبه) در گفت وگو با ایرنا با تایید خبر فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران توسط سازمان خصوصی سازی افزود: علت اصلی این مساله، پایبند نبودن خریدار به تعهدات است.

سازمان خصوصی سازی عصر امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد که در چارچوب مفاد قرارداد منعقد شده با خریدار بلوکی سهام شرکت مخابرات ایران و نظر به عدم ایفای تعهدات قرارداد یادشده از جانب خریدار این سهام و نقض مکرر این تعهدات، از حق فسخ مندرج در قرارداد یاد شده استفاده کرده است.

برپایه این اطلاعیه، برای استیفای حقوق دولت، پس از اعلام تذکرات متعدد به خریدار و اعطای مهلت کافی برای عمل به تعهدات باقیمانده و طی کردن همه مراحل لازم همچون ارسال اظهارنامه رسمی به عنوان خریدار مذکور، با توجه به مفاد قرارداد بین خریدار و فروشنده، فسخ قرارداد واگذاری توسط سازمان خصوصی سازی به خریدار اعلام شده است.

سازمان خصوصی سازی اعلام کرده که همه تشریفات قانونی نظیر اعاده سهام شرکت مخابرات ایران و مدیریت آن به دولت جمهوری اسلامی ایران برای واگذاری دوباره سهام این شرکت متعاقباً توسط سازمان خصوصی سازی و مراجع قانونی مربوط انجام خواهد شد.

** بی توجهی شرکت توسعه اعتماد مبین به معوقه ها و جریمه ها

سبحانی در این رابطه گفت: وقتی معامله ای انجام می شود، دو طرف نسبت به هم تعهداتی داشته و باید به آن پایبند باشند، اما امروز «شرکت توسعه اعتماد مبین» به عنوان خریدار بلوک 50 درصد به علاوه یک سهام شرکت مخابرات معوقه ها و جریمه های زیادی داشته و باوجود آنکه چندین بار فرصت به آنها داده شده و جلساتی برگزار شده بود، اما امروز سازمان خصوصی سازی را به این تصمیم مجاب کردند و فسخ قرارداد انجام شد.

سبحانی تصریح کرد: این سازمان در تلاش است در آینده نزدیک و به محض آماده شدن بلوک یاد شده، از طریق مزایده آن را واگذار کند.

** واکنش شرکت مخابرات و اعتماد مبین به اطلاعیه سازمان خصوصی سازی

در واکنش به اطلاعیه سازمان خصوصی سازی، یک مقام مطلع در شرکت مخابرات در گفت‌وگو با ایرنا مدعی شد، سازمان خصوصی‌سازی بدلیل پرداخت بخش عمده‌ای از قرارداد که حدود هشت هزار میلیارد تومان است، نمی‌تواند قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین را فسخ کند.

به گفته وی، طبق قرارداد، سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند سهام به میزان مبلغی که اعتماد مبین پرداخت نکرده، مثلا سه یا چهار درصد مجموع آن را بازگردانده و به دیگری واگذار کند.
یک مقام مسئول در اعتماد مبین نیز به ایرنا گفت که این شرکت 9 صبح فردا(چهارشنبه) درباره این مساله، اطلاعیه‌ای صادر می‌کند.

** روند واگذاری سهام شرکت مخابرات و واکنش مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایرنا، با ابلاغ اصل 44 قانون اساسی، سهام شرکت مخابرات ایران به عنوان یک شرکت دولتی برای فروش ارایه شد. پس از آن در تاریخ پنجم مهرماه سال 1388 افزون بر 50 درصد به علاوه یک سهم از سهام این شرکت توسط سازمان خصوصی سازی عرضه شد که شرکت توسعه اعتماد مبین در رقابت با شرکت مهر اقتصاد ایرانیان موفق به خرید آن شده بود.

براساس مصوبه اسفند ماه سال ۱۳۸۵ هیأت وزیران وقت، شرکت مخابرات ایران مشمول واگذاری به بخش خصوصی از طریق عرضه سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران شد و در ۱۹ مرداد ۱۳۸۷، به میزان پنج درصد از سهام این شرکت، با قیمت اولیه ۱۵۰۰ ریال از طریق بورس عرضه شد. این تعداد سهام، در مدت هشت دقیقه و با ارزش سه هزار و 440 میلیارد ریال(۳۴۴ میلیارد تومان) به فروش رفت.

آذرماه سال ۱۳۸۸ در بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران، بلوک سهام پنجاه به‌علاوه یک درصدی شرکت مخابرات ایران را کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین به ارزش حدود 80 هزار میلیارد ریال خریداری کرد.

در آذرماه سال ۱۳۸۹ هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی، این فروش را صوری دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارمند مخابرات
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
باسلام احتراما به اطلاع میرساند عدم آشنای شرکت مبین هم باعث ضرر وزیان شرکت وهم با انتخاب مدیران نالایق باعث رکود شرکت شده است
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: