کد خبر: ۶۹۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
تعداد بازدید: ۳۶۳
لاریجانی در پاسخ به تذکر موسوی‌لارگانی:
رییس مجلس شورای اسلامی در جریان نشست علنی امروز گفت: ایران که از ابتدا مخالف این‌گونه دخالت‌های نظامی در منطقه بود و این غرش‌های تبلیغاتی غرب به‌خاطر سیاست‌های نارس به سنگ خورد و امروز بجای پاسخگویی، توپ را در میدان ایران می‌اندازند.
غرش‌های تبلیغاتی غرب به‌خاطر سیاست‌های نارس به سنگ خورد / کسانی که تروریست‌ها را مسلح کردند، پاسخگو باشندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی لاریجانی در جریان نشست علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان اصولگرا اعلام کرد: این نکته‌ای که فرمودید ما از امکانات هسته‌ای گذشتیم که مذاکره کنیم، درست نیست. ما برای مذاکره هزینه‌ای نداده و نمی‌دهیم؛ بلکه آن‌ها قرار بود تحریم‌ها را بردارند و ما نیز در مقابل اقداماتی در حوزه مسائل هسته‌ای انجام دهیم که بسیار با ملاحظه عمل کردیم که البته آن‌ها تعلل کردند که به‌موقع پاسخ خواهیم داد.

او با اشاره به فضاسازی‌های چند روز اخیر ازسوی مقامات انگلیس و امریکا، اعلام کرد: باید ببنیم چرا در شرایط کنونی این حرف‌های بیهوده مطرح می‌شود و به نظر می‌رسد آن‌ها در باقی امور دچار مشکل شده و در صحنه بین‌المللی دچار نوعی عقب‌افتادگی شده‌اند و از انجا که مشکلات داخلی دارند و در منطقه ما نیز قدرت و تاثیرگذاری خود را از دست داده‌اند، غرش‌هایی تبلیغاتی می‌کنند و این رفتار نشان می‌دهد که حرف‌های آن‌ها توخالی است.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایجاد آرامش امنیتی در منطقه است و از ابتدای بحران سوریه، ایران اصرار داشت که مشکل را باید از طریق راه‌حل سیاسی حل کرد. کشورهای قدرتمندی که از آن‌سوی دریاها به منطقه سلاح می‌فرستند و کشورهایی که بازی خوردند و سعی کردند با جنگ‌افروزی تاثیرگذار باشند، امروز باید پاسخگو باشند.

او یادآور شد: این همه کشته، زخمی و تخریب‌هایی که در منطقه ما صورت گرفت، نتیجه بی‌درایتی و حقد و کینه‌ یا توهماتی برای امپراتوری‌گری که در ذهن عده‌ای بود.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی در منطقه سربلند است که توانست برای این‌که آن روش‌های نظامی‌گر به سنگ بخورد، تاثیرگذار باشد و تصورم این است که این غرش‌های تبلیغاتی غرب به‌خاطر سیاست‌های نارس به سنگ خورد و امروز بجای پاسخگویی، توپ را در میدان ایران می‌اندازند.

او گفت: ایران که از ابتدا مخالف این‌گونه دخالت‌های نظامی در منطقه بود. آن‌ها باید پاسخ دهند که چرا از آن‌سوی دریاها به تروریست‌ها سلاح دادند و مجلس نمایندگان امریکا افتخار می‌کند که اعطای ضدهوایی به تروریست‌ها را به تصویب رسانده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که سیاست‌های غرب در منطقه به سنگ خورده است، گفت: البته برخی کشورهای منطقه نیز تصور می‌کنند با توسل به کشورهای غربی که خودشان مشکل دارند، می‌توانند مسائل منطقه‌ای را حل کنند.

او گفت: همه باید توجه کنند که امنیت در منطقه به‌وسیله کشورهای منطقه پایدار خواهند ماند؛ نه با دخالت کشورهایی که دخالت کردند و به دست تروریست‌ها سلاح دادند. آن‌ها موشک تاو به تروریست‌ها دادند و این درحالی است که موشک تاو شماره سریال دارد و مشخص است توسط چه کسانی به دست تروریست‌ها رسیده و امروز باید پاسخگو باشند.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: این رفتار و حواله دادن آن به موضوعات غیرواقعی به این دلیل است که سیاست‌های ایران درست بود و اظهارات اخیر سران انگلستان و امریکا غلط و نادرست و ناصحیح بود ولی باید توجه داشته‌باشیم این اظهارات بیهوده به‌خاطر عقب‌افتادگی از حل و فصل مسائل منطقه است که چنین فریادهایی سرمی‌دهند.

سیدناصر موسوی‌لاریگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس با استناد به ماده ۲۴ بند ۱۱ و در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلستان گفت: لجن‌پراکنی‌ها و اظهارات نخست وزیر انگلستان توهین به ملت ایران است و جا داشت آقای پزشکیان که ریاست نشست علنی را برعهده داشت، حداقل اشاره‌ای به این توهین بزرگی که به ملت ایران شده، متاسفانه هر روز بیشتر می‌شود، می‌کردند.

او با بیان این‌که روز گذشته نیز وزیر دفاع امریکا به ملت ایران توهین کرد، خاطرنشان کرد: درحالی که آقای روحانی که می‌خواست به پاسپورت ایرانی بها بدهد و آنرا ارزشمند کند، امروز می‌بینیم هر روز مورد اهانت قرار می‌گیریم.

نماینده عضو فراکسیون ولایت در مجلس گفت: چند روز پیش منافقین خون‌آشام در فرانسه جلسه برگزار کردند و انواع و اقسام اهانت‌ها به ملت ایران شد و دریغ از کوچکترین مقابله‌ای با این اهانت‌ها، و این درحالی است که از سال ۹۲ تاکنون رتبه پاسپورت ایرانی، ۱۲ رتبه نزول کرده است. دولت که با مسامحه و سکوت و لبخند موضوع را پیش می‌برد.

او همچنین خاطرنشان کرد: درحالی که این اهانت‌ها صورت می‌گیرد، رییس جمهور در مصاحبه خود می‌گوید که در صحبت تلفنی با اوباما، ایشان را فردی مودب و باهوش دانستم. درحالی که این اهانت‌ها صورت می‌گیرد و ما نیز آن‌ها را اینگونه بالا ببریم، درست است.

موسوی لارگانی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برجام و این‌که درصورت یک قدم عقب‌نشینی، طرف مقابل صد قدم پیش‌روی می‌کند، تصریح کرد: در بحث برجام دیدیم تمام داشته‌های خودمان را از دست دادیم، اما در مقابل چه به‌دست آوردیم. در واقع از داشته‌های خودمان صرف‌نظر کردیم برای این‌که بگوییم آماده مذاکره هستیم و در مقابل کسانی که مذاکره کردند، چگونه برخورد کردند و خواهشم این است که از مجلس دفاع کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: