کد خبر: ۶۹۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۳۶۱
دبیر کل جامعه روحانیت در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: فرهنگ پذیرش مسئولیت در کشور باید نهادینه شود و قبول مسئولیت آموزه ای دینی است و اگر در غرب بیشتر رعایت می‌شود نباید آن را غربی بدانیم.
حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی! استعفا اگر غربی هم باشد خوب استبه گزارش خبرداغ به نقل از عصر ایران،روز گذشته آیت‌الله موحدی کرمانی در قامت امام جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تهران با انتقاد از استعفای مدیرعامل راه آهن در پی حادثه قطار «تبریز- مشهد» گفت:« استعفای مدیرعامل راه‌آهن کشور جای تعجب دارد، شما چرا استعفا دادید؟ اگر مقصرید که باید عزل و محاکمه شوید و اگر مقصر نیستید چرا استعفا دادید؟! چرا به تقلید از بیگانگان به محض وقوع حادثه‌ای استعفا می‌دهید؟»

در اینجا باید گفت که استعفا به خاطر یک خطا نشان از قبول مسئولیت است. مدیرعامل راه آهن هم به خاطر پذیرش مسئولیت این حادثه از سمت خود استعفا داد.

سال ها ایرانی‌ها تنها در اخبار می‌دیدند و می شنیدند یک مقام مسئول خارجی به خاطر یک اشتباه و یا کم کاری از سمت خود استعفا داده است. حالا که یک مقام ایرانی به خاطر یک حادثه تلخ از مقام خود استعفا داده است و این استعفا جای تقدیر دارد نه نکوهش.

ما باید خوشحال باشیم که بالاخره مسئولی پیدا شد که مسئولیت یک اتفاق در کشور را به عهده بگیرد. این استعفا ربطی به محاکمه ایشان هم ندارد واقعا اگر مدیرعامل راه آهن در این حادثه مقصر قطعی باشد حتما باید محاکمه شود.

آیت‌الله کرمانی خطاب به مدیرعامل راه آهن فرموده‌اند که چرا به تقلید از بیگانگان به محض وقوع حادثه‌ای استعفا می‌دهید؟ در اینجا باید خطاب به امام جمعه محترم تهران گفت:گر مدیرعامل راه آهن در تقلید از خارجی‌ها هم این کار را کرده، کار خوبی کرده است. مگر نه اینکه ما باید از خوبی‌ها و کارهای مثبت‌ فرهنگ‌های دیگر استفاده کنیم و آن را در جامعه خود الگو قرار دهیم.

واقعا چرا فکر کنیم هر کاری آن طرف آبی‌ها انجام می‌دهند غلط است؟ همین راه آهنی که امروز مردم از ان استفاده می‌کنند یا همین اتومبیلی که شما سوار می‌شوید حاصل اختراع غربی‌ها نیست؟ حالا چون آنها این وسائل را اختراع کرده‌اند نباید از آنها استفاده کنیم؟

فرهنگ پذیرش مسئولیت در کشور باید نهادینه شود و قبول مسوولیت آموزه ای دینی است و اگر در غرب بیشتر رعایت می شود نباید آن را غربی بدانیم: کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته و این سخن پیامبر گرامی ماست. مردم فراموش نکرده‌اند زمانی در دولتی مسئولان مسئولیت هیچ اتفاقی را به عهده نمی‌گرفتند و حتی حاضر به عذرخواهی نبودند. یا چرا راه دور برویم زمانی عده‌ای در این کشور تلاش کردند فردی به قدرت برسد. وقتی آن فرد به ریاست دولت رسید و ساز خود را زد همین افراد تبدیل به مخالفان او شدند و دست حمایت خود را برداشتند. آنها در مورد سوال‌های متعدد در برابر چرایی حمایت از آن فرد سکوت کردند و حاضر نشدند مسئولیت اشتباه خود را قبول کنند.

ای کاش زمانی بیاید همه ما ایرانی‌ها مسئولیت رفتار خود را بپذیریم و از آن نترسیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: